TV - ΣΕΙΡΕΣTV ΚριτικέςΧωρίς κατηγορία

Self Made: Η Οκτάβια Σπένσερ μεταμορφώνεται στην Μαντάμ C.J. Γουόκερ

Η Μαντάμ C.J Γουόκερ είναι η πρώτη Αφροαμερικανή αυτοδημιούργητη γυναίκα εκατομμυριούχος που δεν ξέχασε την καταγωγή της και παρά τα χρήματα που κέρδισε παρέμεινε άνθρωπος. Η γυναίκα αυτή είναι η πρωταγωνίστρια της μίνι σειράς “Self made” που στριμάρει στο Netflix και αξίζει να την δείτε.

Πίσω στην Αμερική της δεκαετίας του 1900, η Σάρα Μπριντλοβ ήταν μια Αφροαμερικανή πλύστρα που προσπαθούσε μέρα με τη μέρα να επιβιώσει. Υποφέροντας από δερματικά προβλήματα στο τριχωτό του κεφαλιού της, η Σάρα είχε αρχίσει σταδιακά να χάνει τα μαλλιά της, γεγονός που την έριχνε ψυχολογικά. Έτσι, αποφάσισε να δημιουργήσει μια σειρά καλλυντικών για τα μαλλιά που απευθυνόταν στις Αφροαμερικάνες. Σταδιακά, μέσα από γάμους, αντιζηλίες, οικονομικές δυσκολίες και χωρισμούς, η Σάρα κατάφερε να φτιάξει την εταιρεία που ονειρευόταν, κερδίζοντας πολλά εκατομμύρια και κάνοντας τις γυναίκες ευτυχισμένες μένοντας, έτσι, στην ιστορία.

Μέσω του  “Self Made” εξετάζονται πολλές όψεις της ζωής των Αφροαμερικάνων τον 20ο αιώνα με τις πολιτιστικές αψιμαχίες να κυριαρχούν καθ’ολη τη διάρκεια της ιστορίας. “Τα μαλλιά μπορεί να είναι ελευθερία ή δουλεία. Η επιλογή είναι δική σας” έλεγε στις υπόλοιπες γυναίκες η Γουόκερ. Μπορεί να μοιάζει μικρό το θέμα μαλλιά, αλλά μέσα από την ιστορία της Γουόκερ γίνεται αντιληπτό ότι τα μαλλιά και η καλή τους όψη ,για τις γυναίκες αυτές,  αποτελεί μέτρο της αξίας τους.

Βασισμένη στη βιογραφία «On Her Own Ground» που έγραψε η δισέγγονη της, Άλια Μπάντλς, η σειρά μας μεταφέρει πολύ ρεαλιστικά στις αρχές του 20ου αιώνα όπου οι γυναίκες είχαν λιγοστά δικαιώματα, που δεν τις λάμβαναν στα σοβαρά και που σίγουρα δεν είχαν επαγγελματικά πλάνα. Εκτός από την εκπληκτική σκηνοθεσία των Ντεμάν Ντέιβις και Κάσι Λέμονς, τα φανταστικά κοστούμια και καπέλα, τα πλάνα αλλά και την ωραία μουσική επένδυση, η σειρά έχει ένα ακόμα δυνατό χαρτί: την Οκτάβια Σπένσερ.

Η βραβευμένη με όσκαρ Οκτάβια Σπένσερ είναι λαμπερή, εξαιρετική και άκρως ρεαλιστική ως Μαντάμ C.J Γουόκερ. Η υποκριτική της είναι τόσο άρτια που διατηρεί χωρίς ιδιαίτερο κόπο την παρουσία της στην οθόνη κρατώντας τον θεατή από το πρώτο επεισόδιο. Μπορεί σπάνια να κρατάει πρωταγωνιστικούς ρόλους, ωστόσο η Σπένσερ αποδίδει στον μέγιστο βαθμό το πείσμα και την θέληση της Γουόκερ για αναγνώριση και σεβασμό στις αρχές του 20ου αιώνα. Σαφώς, υπάρχουν στιγμές που δεν είναι καθόλου συμπαθής στον θεατή, μιας και θυσίασε ανθρώπινες σχέσεις και γάμο για να φτάσει τον στόχο της, όντας σκληρή και απόμακρη για την οικογένειά της.

Εξίσου καλή ήταν και η Τίφανι Χαντίς, που ενσάρκωσε την Λέλια, την κόρη της Γουόκερ. Από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνουμε πως είναι ιδιαίτερος χαρακτήρας, ίσως και λίγο απερίσκεπτη κάποιες φορές. Αλλά, η ενέργεια και το χάρισμα που διαθέτει θα ανεβάσει στα ύψη την καριέρα της. Μπορεί η ιστορία της να μην είναι δημοφιλής, όμως η Λέλια ονομάστηκε «Η θεά της χαράς του Χάρλεμ της δεκαετίας του 1920» από τον διάσημο ποιητή Λάνγκστον Χιούζ λόγω του ρόλου που έπαιξε στη δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου έκφρασης της queer κοινότητας την περίοδο εκείνη στο Χάρλεμ.

Το “Self made” είναι μια από τις καλύτερες σειρές της χρονιάς, που αναμφισβήτητα θα ανταμείψει την Οκτάβια Σπένσερ σε επικείμενα βραβεία. Διαθέτει τέσσερα επεισόδια που βλέπονται άνετα σε μια μέρα (για την περίοδο stay home που ζούμε), πολύ καλές ερμηνείες και μια άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία.

Κατερίνα Σιδηροπούλου

Οι πρώτες ταινίες ήταν τα κλασικά κινούμενα σχέδια της Disney. Έπειτα ήρθε η «Ελισάβετ» και τότε μπήκε δειλά στον κόσμο του κινηματογράφου. Ώσπου, στο πανεπιστήμιο ήρθε ο καλός βωβός κινηματογράφος και άλλα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε ο κινηματογραφικός της εθισμός!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *