Γυναικείο άρωμα… στα Όσκαρ
Σε θρίαμβο του Hurt Locker εξελίχθηκαν τα φετινά βραβεία Όσκαρ. Τόσο η ταινία, όσο και η Κάθριν Μπίγκελοου που υπογράφει τη σκηνοθεσία κέρδισαν τα βασικά βραβεία, αφήνοντας παραπονεμένο το Avatar.
Το Χόλιγουντ μίλησε. Και αυτό που είπε ήταν το εξής: «Ωραία Τζέιμς, πολύ καλό το παιχνιδάκι σου. Πάμε σε κάτι πιο σοβαρό τώρα;»
Η σημερινή πρωτιά είναι σημαντική και αργοπορημένη. Στα 82 χρόνια του θεσμού ούτε μία φορά δεν είχε κερδίσει γυναίκα το Όσκαρ σκηνοθεσίας. Σε έναν ανδροκρατούμενο τομέα, η Κάθριν Μπίγκελοου έμελε να γράψει ιστορία (ούτε και η ίδια δεν θα το περίμενε).
Συνολικά απολογισμός της βραδιάς των Όσκαρ δείχνει: Έξι Όσκαρ το Hurt Locker, τρία το Avatar, δύο η Μονάκριβη, δύο το Crazy Heart, δύο το Up.
Πέντε γνωστοί ηθοποιοί, φίλοι και συνάδελφοι των υποψηφίων (Μισέλ Φάιφερ, Βέρα Φαρμίγκα, Τζούλιαν Μουρ, Τιμ Ρόμπινς, Κόλιν Φάρελ) επιστρατεύτηκαν για να παρουσιάσουν με λίγες και συγκινητικές λέξεις τους πέντε διεκδικητές του Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, το οποίο απέσπασε τελικά ο… Dude, Τζεφ Μπρίτζες όπως ήταν αναμενόμενο.
Οι Φόρεστ Ουίτακερ, Μάικλ Σιν, Πήτερ Σαρσγκαρντ, Όπρα Γουίνφρεϊ και Στάνλεϊ Τούτσι παρουσίασαν τις ταλαντούχες υποψήφιες για το Όσκαρ Α΄Γυναικείου Ρόλου. Ο τελευταίος, μάλιστα, δήλωσε χιουμοριστικά ότι ζήτησε από την Ακαδημία να θέσει «πλαφόν» στις υποψηφιότητες στις… 16, έτσι ώστε να μην είναι υποψήφια.
Το βραβείο κέρδισε η Σάντρα Μπούλοκ που κατόρθωσε έτσι να αποσπάσει μέσα σε ένα διήμερο Βατόμουρο και Όσκαρ. Το κοινό χειροκρότησε όρθιο την ηθοποιό, η οποία ευχαρίστησε την οικογένειά της που την ώθησαν να ακολουθήσει τα όνειρά της, καθώς και τις συνυποψήφιές της.
Μικρές εκπλήξεις τα Όσκαρ σεναρίου: Αντί για τους Μπάστερδους του Ταραντίνο ο Μάρκ Μπόουλ για το Hurt Locker (Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου), αντί για Τζ.Ράιτμαν και Up in the Air, το Precious (Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου).
Στον Κρίστοφ Βαλτς -δικαίως και όπως αναμενόταν- το Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου για τους Αδωξους Μπάστερδους. Η μοναδική Μο’νικ απέσπασε το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου ρόλου για τη Μονάκριβη.
Το Up αναδείχθηκε καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων.
Στο The Weary Kind (από την ταινία Crazy Heart) το Όσκαρ τραγουδιού. Όσκαρ μουσικής στο Up.
Δύο βραβεία παρέλαβε ο Πολ Τζ. Ότοσον για την ταινία Hurt Locker, ένα για το Ηχητικού μοντάζ και ένα για τον Ήχο. Η ταινία κέρδισε και βραβείο Μοντάζ (Μπομπ Μουρόβσκι και Κρις Ίνις).
Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας στην ταινία από την Αργεντινή The Secret in their Eyes.
Απίστευτος ο Μπεν Στίλερ, ο οποίος εμφανίστηκε επί σκηνής ως… Avatar για να παρουσιάσει το Όσκαρ καλύτερου μακιγιάζ, λέγοντας ότι δεν ξέρει γιατί ντύθηκε έτσι αφού η ταινία του Τζ.Κάμερον δεν ήταν καν υποψήφια. Αναρωτήθηκε (αρκετά προφητικά) μήπως έπρεπε να φορέσει τα αυτιά του Κάπταιν Σποκ προς τιμή του Σταρ Τρεκ που ήταν υποψήφιο και το οποίο απέσπασε τελικά και το βραβείο.
Όσκαρ σκηνικών και Όσκαρ φωτογραφίας απέσπασε το Avatar.
Για να παρουσιάσουν το Όσκαρ κοστουμιών κλήθηκαν -ποιοι άλλοι;- οι Τομ Φορντ και Σάρα Τζέσικα Πάρκερ. Το βραβείο παρέλαβε η Σάντι Πάουελ για την ταινία The Young Victoria.
Όσκαρ ντοκιμαντέρ απέσπασε το The Cove.
Τα… μικρά: Το Όσκαρ Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων απέσπασε η γαλλική ταινία Logorama. Στο Music by Prudence το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους. Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους στο The New Tenants.
Ενθουσιασμένος μου φάνηκε ο Ταραντίνο με το αφιέρωμα σε μουσική και σκηνές ταινιών τρόμου.
Με ολίγη λάμψη από παλιό Χόλιγουντ ξεκίνησε η απονομή. Οι υποψήφιοι για τα βραβεία ερμηνείας ανέβηκαν στη σκηνή, οι θεατές τους χειροκρότησαν και ακολούθησε ένα μουσικοχορευτικό θέαμα στο στυλ των παλιών μιούζικαλ από το Νιλ Πάτρικ Χάρις.
Κυριολεκτικά… ουρανοκατέβατοι έφτασαν στην εντυπωσιακότατη σκηνή οι Στηβ Μάρτιν και Αλεκ Μπάλντουιν.
Κορυφαίοι όποιοι αποφάσισαν τις θέσεις στα Όσκαρ. Οι «πρώην» Μπίγκελοου και Κάμερον κάθονται μπρος πίσω. Έχουν δει ο ένας τον άλλο τόσες φορές φέτος που θα χουν σιχαθεί.
Κανένας δεν έμεινε στο απυρόβλητο: Τζέιμς Κάμερον, Τζορτζ Κλούνεϊ, Μέριλ Στριπ, Σάντρα Μπούλοκ. Ματ Ντέιμον…
Ο Κλούνεϊ πάντως δε φάνηκε να το διασκεδάζει ιδιαίτερα…
Τάιλερ Ντέρντεν
Καλα η Στριπ, πααααλι υποψηφια και παααλι ανευ αγαλματιδιου εφυγε; Δεν εχω δει τη Μπουλοκ στην ταινια, δηλαδη πως να τη δω αφου δεν εχει προβληθει! Αλλα τη Στριπ την ειδα και εμεινα. κακως, κατα τη γνωμη μου, που δεν την βραβευσαν.Αλλα ως γνωστον, τα Οσκαρ ειναι σαν τους ποδοσφαιρικους αγωνες-η εξεδρα εχει αλλη αποψη για το ποιος πρεπει να παρει βραβειο… 'η κυπελλο! Το Hurt Locker θα το δω αποψε.Για να δουμε αν αξιζε αυτα που πηρε.
Αίσχος και ντροπή!!Δεν τα περίμενα τόσο χάλια τα βραβεία,την απονομή των οποίων προφανώς και δεν παρακολούθησα!!!
Σενάριο στο Hurt Locker:Ούτε εδώ,ρε Τάρα;;!
Σενάριο στο Precious:Αυτό είναι άνω ποταμών!Όσκαρ για ένα σενάριο αντιγραφή της πραγματικότητας!!
Ξενόγλωσση:Δεν το έχω δει το αργεντίνικο,αλλά λίγο δύσκολο να είναι καλύτερο από την Κορδέλα!Σιγά μη βράβευαν Μπεργκμανική ταινία τα αμερικανάκια…
Μην πω για Μπούλοκ και τα σχετικά…Μακράν η χειρότερη σοδειά της δεκαετίας και τα χειρότερα βραβεία που έχουν δοθεί όσο έχω κινηματογραφική συνείδηση!
"Πάμε σε κάτι πιο σοβαρό τώρα;»"
ακόμα και το avatar ήταν πιο σοβαρό από το locker!
1000 φορες το χαζό αντιπολεμικό μήνυμα του avatar παρα το ηλίθια γλοιώδες του locker.
Μόνο πιο σοβαρό δεν είναι το Hurt Locker!!! Μια υπερτιμημένη αμερικανιά βράβευσαν!!! Αν δεν ήταν για τον πόλεμο στο Ιράκ και δεν έδειχνε τις δυσκολίες που περνούν οι καημένοι οι Αμερικάνοι στρατιώτες, να μην πω καλύτερα τι θα έπαιρνε… Το Avatar πιο αντι-αμερικάνικο και πιο αντι-ιμπεριαλιστικό ήταν!!! Αλλά αυτό είχε κακά στρατιωτάκια που κατέστρεψαν έναν ολόκληρο πολιτισμό (καμία σχέση με τους καλούς Αμερικάνους δηλαδή!!!)… Στο Hurt Locker ήταν οι καημένοι οι Αμερικάνοι ήρωες που προσπαθούσαν να ανταπεξέλθουν κάτω απ΄τις αντίξοες συνθήκες του πολέμου στο Ιράκ… Η επιλογή για μια τόσο συντηρητική ακαδημία ήταν προφανέστατη: Κρίμα τα καημένα τα στρατιωτάκια που πολεμούν στο Ιράκ μωρέ…
Το υπεραριστούργημα Αποκάλυψη Τώρα έχει πάρει μόλις 2 δεύτερα όσκαρ (φωτογραφίας, ήχου) και η υπερτιμημένη πατάτα της Bigelow πήρε 6, μεταξύ των οποίων τα 2-3 (μαζί με το σενάριο) πιο βασικά… πλάκα κάνουμε τώρα;!;!;
Και να μην μιλήσω για την αδικία στην Κορδέλα για τη βράβευση της Bullock και της Bigelow!!! Λες και είχε καλύτερη σκηνοθεσία από Inglourious Basterds!!! Ούτε από το Avatar δεν είχε καλύτερη σκηνοθεσία… Το ίδιο και για το σενάριο!!! Καημένε Tarantino!!! Διασκευασμένο σενάριο το Precious!!! Παίζει να ήταν και το χειρότερο απ΄τα 5 υποψήφια σενάρια!!! To District 9 το είδαν άραγε;!;!;
ΤΕΛΕΙΩΣ ΧΑΛΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΒΑΡΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΤΕ!!! ΤΕΛΕΙΩΣ ΜΑΠΑ ΤΟ ΚΑΡΠΟΥΖΙ.
Συγγνώμη γιατί περίμενε κανείς ότι θα είναι πιο δίκαια;; Από τις υποψηφιότητες ήδη φάνηκε το θέμα.. Δεν το έχω δει ακόμα το Hurt Locker και σας εμπιστεύομαι αφού λέτε ότι είναι αμερικανιά -ξέρω πως λειτουργεί και η Ακαδημία-, αλλά από τις δέκα υποψήφιες ταινίες οι περισσότερες ήταν αδιάφορες. Όποια και να το έπαιρνε το ίδιο μου φαινόταν.. (αν και προτιμούσα το Inglourious Basterds, Up ή Up in the Air εδώ που τα λέμε)
bauer24 λες για Αποκάλυψη Τώρα.. εγώ θα σου πω το άλλο: Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Ο σημαντικότερος σκηνοθέτης ίσως από καταβολής σινεμά. Ούτε ένα Όσκαρ. Πότε υπήρξαν δίκαια τα Όσκαρ για να είναι και τώρα; Ένα πανηγύρι είναι που λατρεύουμε όλοι να μισούμε..
Ασε που πρέπει να αποδεχθούμε ότι όσο πάμε και χειρότερα φιλμ θα βλέπουμε στις αίθουσες…
Για το σενάριο συμφωνώ απόλυτα… δε το συζητώ. Έλεος!
Τάιλερ
1. Το Basterds ήταν με διαφορά η καλύτερη ταινία!!!
2. Λέω για την Αποκάλυψη επειδή είναι η 4η πιο αγαπημένη μου ταινία όλων των εποχών, επειδή είναι η απόλυτη αντιπολεμική ταινία κι επειδή σίγουρα το Hurt Locker δεν είναι και τόσο αντιπολεμικό και δεν φτάνει ούτε στο μικρό δαχτυλάκι το αριστούργημα του Coppola…
3. Για μένα δεν είναι ο σημαντικότερος σκηνοθέτης από καταβολής σινεμά ο Kubrick, αλλά είναι στους 5 πιο αγαπημένους μου. Πάντως κάνεις λάθος πως δεν έχει πάρει oscar!!! Αλλά προφανώς δεν διάβασες το αφιέρωμά μου… 🙁 😛 Τέλος πάντων, για να μη σε βάζω να ψάχνεις:
"Τουλάχιστον το 1969 έδωσαν κανονικό oscar στον Kubrick για… τα εφέ της Οδύσσειας!!! :/ :/ :/ Βέβαια αυτό ήταν και το μοναδικό oscar αυτού του υπεραριστουργήματος, αλλά και σιγά την ταινία στην τελική!!! :/ :/ :/"
4. Είσαι υπερβολική! Μπορεί τις περισσότερες φορές να είναι τελείως άδικα, αλλά έχουν υπάρξει αρκετές φορές δίκαια τα oscars (π.χ. στο τέλος του αφιερώματός μου αναφέρω 9 ταινίες που δίκαια κέρδισαν το μεγάλο βραβείο).
Τάιλερ είσαι ήρωας και, πριν πούμε οτιδήποτε άλλο, εγώ προσωπικά θέλω δημοσίως να σε συγχαρώ για το μεράκι σου, τη δουλειά σου και την αγάπη σου γι' αυτό που κάνεις… Και ξενύχτι και σχόλια και παραλειπόμενα και απ' όλα… Respect!
Frank
@ bauer Εντάξει θα συμφωνήσω ότι είμαι υπερβολική… γιατί και το Καζαμπλάνκα είχε πάρει καλύτερης ταινίας και ένα σωρό άλλες ταινίες..
Και φυσικά κατάλαβα γιατί ανέφερες το Αποκάλυψη Τώρα και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου..
Όσο για τον Κιούμπρικ… έλα τώρα!!!! Μιλάμε για κανονικό Όσκαρ.. όχι για.. εφέ; Λες και είναι κανένα μπλοκμπάστερ του σωρού το 2001.. Κατά την ταπεινή μου άποψη έπρεπε να το είχε πάρει σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις. Αλλά τι να πω, προσωπικές απόψεις είναι αυτές και ο Κίουμπρικ τους έπεφτε δύσπεπτος…
Τάιλερ
@ Φρανκ Σε ευχαριστώ πολύ! 🙂 Αντε ελπίζω μέρα με τη μέρα να γινόμαστε καλύτεροι..
Τάιλερ
Αυτό θέλουμε όλοι, να είσαι σίγουρος… Εσύ δίνεις το καλό παράδειγμα κι εμείς ακολουθούμε…
Frank
Μάλλον δεν κατάλαβες την ειρωνεία στο σχόλιό μου για το oscar του Kubrick και την Οδύσσεια…
Ελα μωρέ bauer.. Πας να κάνεις ειρωνικό σχόλιο σε ξενυχτισμένο άνθρωπο.. :p Εντάξει τώρα που ξύπνησα και το ξαναδιάβασα το κατάλαβα. Μη βαράς ντε, λέμεεεε!!! :p
Τάιλερ
1. Δεν έκανα κανένα ειρωνικό σχόλιο και μάλιστα σε ξενυχτισμένο άνθρωπο. Το σχόλιό μου ήταν από την ανάρτηση-αφιέρωμα στην ιστορία του θεσμού… 😛
2. Χθες γιατί ήσουν ξενυχτισμένη; 😛
3. Δεν βιαιοπραγώ ποτέ και ειδικά σε γυναίκες… 🙂 Μόνο οι τρομοκράτες κινδυνεύουν… 😛 😉
1. σωστό
2. Παρακαλώ;; Δεν άκουσααα… :p
3. Εντάξει. Τότε τη γλύτωσα. Εκτός και αν βάλουμε βόμβα στα Όσκαρ :p
Τάιλερ