Περί Όσκαρ και άλλων παράδοξων
Φέτος δεν έχουμε πέντε αλλά δέκα υποψηφιότητες για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η Ακαδημία λέει ότι υπάρχουν πολλές καλές ταινίες και είναι αδικία να περιοριζόμαστε μόνο στις πέντε. Εμείς λέμε ότι η Ακαδημία σκέφτηκε μάλλον πονηρά: «γιατί να προωθήσουμε μόνο πέντε ταινίες; Ας προωθήσουμε δέκα!» (μια υποψηφιότητα μη ξεχνάμε προσθέτει χρήματα στο box office και κύρος σε μια ταινία).
Ωστόσο, οι φετινές επιλογές δείχνουν είτε ότι δεν γυρίζονται πολύ καλές ταινίες ή ότι η Ακαδημία δεν ξέρει –για άλλη μια φορά- να επιλέγει. Η δεκάδα μοιάζει αδύναμη –και αδιάφορη- και οι νικητές προ-επιλεγμένοι. Σκεφτείτε μόνο το Blind Side, το οποίο μάλλον… παρέσυρε η ερμηνεία της Σάντρα Μπούλοκ.
Η Ακαδημία δεν τόλμησε να τιμήσει με μια υποψηφιότητα ούτε τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ για την ερμηνεία του ως Σέρλοκ (πράγμα που θα του άξιζε κατά την απόψή μου), όπως παλαιότερα δεν είχε τολμήσει να βραβεύσει τους Τιμ Μπάρτον και Στάνλεϊ Κιούμπρικ για τα σκηνοθετικά τους επιτεύγματα.
Φέτος γίνεται «η μάχη των πρώην». Η πρώην κυρία Κάμερον (Κάθριν Μπίγκελοου) θα κονταροχτυπηθεί με τον king of the world Τζέιμς Κάμερον για μια θέση… όχι στον ήλιο, αλλά στα «τεφτέρια» της –κινηματογραφικής- δόξας. Οι δυο τους διεκδικούν βραβείο σκηνοθεσίας. Οι υπόλοιποι (ανάμεσά τους και ο Ταραντίνο) θα μείνουν με άδεια χέρια.
Οι «κλασσικές» -και μονίμως εξαιρετικές- Χέλεν Μίρεν και Μέριλ Στριπ (δεν της κρατάνε μονίμως μια θέση ανοιχτή στην πεντάδα;; Της αξίζει..) θα απειλήσει η -κατά μερικούς αχώνευτη, κατά άλλους υποτιμημένη- Σάντρα Μπούλοκ και οι Σιμπίντε και Κάρεϊ Μάλιγκαν.
Στον ανδρικό ρόλο τα πράγματα είναι ίσως πιο μοιρασμένα. Ο Νέλσον Μαντέλα (Μόργκαν Φρίμαν), ένας ξοφλημένος ρόκερ (Τζεφ Μπρίτζες), ένα στέλεχος που δουλειά του είναι οι… απολύσεις (Τζορτζ Κλούνεϊ), ένας ομοφυλόφιλος που πενθεί το ταίρι του (Κόλιν Φερθ) και ένας στρατιώτης (Τζέρεμι Ρένερ), διεκδικούν από ένα βραβείο.
Παρεπιπτόντως -και εδώ έχουμε και την έκπληξη- εσείς ως αναγνώστες στη δημοσκόπησή μας ψηφίσατε ότι θέλετε να δείτε τον Φρίμαν με το Όσκαρ και μετά τους Κλούνεϊ και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ.
Τελικά, αυτό που θα δούμε θα είναι πιθανότατα βραβεία μοιρασμένα (έτσι κι αλλιώς το Avatar δε διεκδικεί βραβεία ερμηνείας ή σεναρίου, τα πιο αδύναμα σημεία αρκετών ταινιών του Κάμερον).
Μένει λοιπόν να δούμε εάν το οικολογικό μήνυμα του Κάμερον θα επικρατήσει έναντι ενός αντι-πολεμικού κύματος το οποίο αμφίβολλο είναι εάν θα σαρώσει το Χόλιγουντ -με αποτέλεσμα το βραβείο να πάει στο Hurt Locker; Επομένως, περιβάλλον vs Ειρήνης…
Θα επανέλθουμε.. έχουμε καιρό μπροστά μας ακόμα…
Συνολικά τις υποψηφιότητες διαβάστε τις εδώ
Τάιλερ Ντέρντεν
Αφού έφαγαν τα μούτρα τους πέρυσι, αφήνοντας έξω τις καλύτερες ταινίες (Ιππότης,Τορίνο,Wall-E) βάλανε φέτος 10 κι έχει μπει ο κάθε πικραμένος…Άφησαν έξω τελικά τον Ντάουνι, αναμενόμενα για τις συντηριτικούρες της Ακαδημίας.Άφησαν έξω και το Ρόκγουελ,όμως…!!!
Θα πάρει ταινία το Άβαταρ και σκηνοθεσία η ζωντοχείρα του Κάμερον.Στηρίζω Up in the Air και Μπάστερδους ως τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς και θέλω να πάρει ταινία το πρώτο και σκηνοθεσία ο Τάρα(δεδομένου ότι και οι δύο θα πάρουν τα δυο σενάρια)
Ά Ανδρικού μέχρι στιγμής Κλούνεϊ,αλλά δεν έχω δει ούτε Τζεφ ούτε Φερθ,που είναι εξαιρετικοί γενικά. Αν το πάρει ο Φρήμαν θα είναι η ύψιστη μερολειψία.
Η Κορδέλα πρέπει να πάρει και τα δύο που είναι υποψήφια(φωτογραφία και ξένη)
Ά γυναικείου δε με ενδιαφέρει και πολύ!!Έχω βαρεθεί να βλέπω τη Στριπ να προτείνεται και για το πώς κάθεται στον απόπατο του εξοχικού της στο Lago di Como.
Ο θεός Βαλτζ και η Μονίκ τα έχουν σίγουρα( όχι μεταξύ τους,τα βραβεία…)
Δύσκολα τα πράγματα για τον καλό μου!
Fact 1: Μας χάρισε την καλύτερη ταινία του.
Fact 2: Στα Όσκαρ ψηφίζουν τόσα πολλά άτομα που είναι δύσκολο να διακρίνεις κάποιο μοτίβο.
Fact 3: Ψηφίζουν μεν από πολλές χώρες αλλά στην πλειοψηφία τους είναι Αμερικάνοι. Άρα το Hurt Locker θα τους συγκινήσει.
Fact 4: Έχει γίνει απίστευτο σούσουρο με το Avatar και όσο να΄ναι αν ζεις στην καρδιά του πράγματος θα επηρεαστείς.
Fact 5: Τον Tarantino οι περισσότεροι τον εκτιμούν σαν σκηνοθέτη, δεν χρειάζεται Όσκαρ για να επιβεβαιωθεί η αξία του και ταυτόχρονα μπορεί να γίνει αρκετά προκλητικός. Hence, δεν υπάρχει λόγος να τον ψηφίσουν.
Μακάρι να έβγαινα λάθος αλλά τα λεφτά μου για σκηνοθεσία στον Quentin δεν θα τα έβαζα. Το σενάριο το αξίζει άπειρα να το πάρει αλλά φοβάμαι το Hurt Locker κι εδώ. Φωτογραφία είχε απίθανη φυσικά(την είχε αναλάβει ο θεϊκός) αλλά αν δεν το πάρει η Κορδέλα θα είναι αδικία!
Fauntleroy μαζί σου για Ρόκγουελ, τον ήθελα υποψήφιο.Ταινία θέλεις το Up in the air; Μου άρεσε πολύ αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι καλύτερο από τουε Μπάστερδους.
Γίνεσαι άδικος με την Στριπ. Ήταν απίθανη στο Julie&Julia.
Επίσης για μένα είναι τεράστια χαζομάρα οι δέκα υποψηφιότητες για καλύτερη ταινία.
Ε, ως γνωστόν Όσκαρ και αδικίες πάνε μαζί. Μακάρι να το έπαιρνε ο Ταραντίνο, αλλά δεν το βλέπω πιθανό.
Κι εγώ στηρίζω Κλούνεϊ χωρίς να έχω δει τους άλλους. Είμαι σίγουρη ότι θα είναι πολύ καλοί.
Διαφωνώ κάθετα με τις δέκα υποψηφιότητες.. δεν υπάρχει καμία χρησιμότητα πέρα από διαφημιστική…
α Fauntelroy το να τα είχαν μεταξύ τους.. φοβερή ιδέα!!)
Τάιλερ
Όπως σωστά επισήμανε ο Fauntleroy, μετά το περσινό κράξιμο για την απουσία από τα όσκαρ ταινιών όπως Ο Σκοτεινός Ιππότης (κυρίως αυτός και παρά τη βράβευση του εκλιπόντος Χιθ Λέτζερ) και το Grand Torino -για το Wall-E θα διαφωνήσω, το Οσκαράκι του το πήρε-, οι ιθύνοντες της Ακαδημίας θέλησαν να κάνουν τη δική τους ρελάνς, με αποτέλεσμα την καθιέρωση δέκα υποψηφιοτήτων στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Αριθμός υπερβολικός, περιττός κατά πολλούς και θα συμφωνήσω κι εγώ. Νομίζω έξι υποψηφιότητες, σε κάθε κατηγορία μάλιστα, θα ήταν ο ιδανικός αριθμός.
Από κει και πέρα… Το Avatar λογικά πέντε-έξι βραβεία θα τα πάρει, την καλύτερη ταινία σίγουρα και ίσως και τη σκηνοθεσία. Ακόμα όμως κι αν δεν κέρδισει ο Κάμερον ως σκηνοθέτης, τη θέση του στην κινηματογραφική ιστορία την έχει «κλειδώσει» προ καιρού, οπότε δεν αποκλείω μια επικράτηση της Μπίγκελοου. Σενάριο λογικά θα πάει στον Ταραντίνο, όπως και ο β' ανδρικός ρόλος για τον Κρίστοφερ Βαλτς, άρα μετρημένα τα κουκιά για το εξαιρετικό, όπως έχω ακούσει, Ραντεβού στον αέρα (συγχαρητήρια στον υποτιτλιστή που έβαλε τίτλο εποχών Δαλιανίδη, Βουτσά, Βλαχοπούλου…). Ο Φρίμαν Όσκαρ φέτος δεν παίρνει με τίποτα, λογικά θα παιχτεί μεταξύ Κλούνεϊ και Μπρίτζες, τους οποίους εκτιμώ και θαυμάζω εξίσου, οπότε ούτε κρύο ούτε ζέστη… Κρίμα που η ατολμία των… γερόντων της Ακαδημίας άφησε έξω από την πεντάδα τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, αλλά φαινόμενα τύπου Ντεπ (υποψήφιος για τους Πειρατές της Καραϊβικής) δεν νομίζω ότι θα ξαναδούμε… Εξαίρεση ίσως η περσινή υποψηφιότητα του Μίκι Ρουρκ, ήταν επιβεβλημένη όμως… Άλλο αν έπρεπε να το πάρει, αλλά δεν το πήρε. Σιγά μην βράβευε η Ακαδημία ένα… ρεμάλι της κοινωνίας. Πάω στοίχημα ότι θα έτρεμαν και μόνο στο ενδεχόμενο του ευχαριστήριου λόγου του. Άλλο αυτό όμως, πάμε παρακάτω…
Στις γυναίκες νομίζω θα το πάρει η Μπούλοκ. Δεν την χωνεύω, δεν την πιστεύω ως ηθοποιό, αλλά, αν όντως ήταν τόσο καλή όσο λένε, θα το πάρει. Η πλάκα είναι ότι την αμέσως προηγούμενη μέρα μπορεί να έχει πάρει και το Βατόμουρο… Αυτό για μένα τα λέει όλα. Ή του ύψους ή του βάθους η κυρία, αλλά φέτος την σπρώχνουν πολύ… Η Μέριλ Στριπ και η Έλεν Μίρεν θα αρκεστούν στην υποψηφιότητα, ενώ θα ήθελα την έκπληξη, αν γίνει, να την κάνει η Σιντιμπέ (και όχι Σιμπιντέ, όπως επιμένετε να την γράφετε και δεν ξέρω γιατί… Και τον Πάτινσον το ίδιο, έχει «ν» στο όνομά του ο άνθρωπος, δεν είναι Πάτισον… Άσχετο αυτό, μιάς και το έφερε η κουβέντα το αναφέρω).
Αυτά… Τα υπόλοιπα εν καιρώ και οψόμεθα για τη μεγάλη βραδιά!
Frank