Άποψη

Πώς ο Κυνόδοντας βρέθηκε μέχρι τα Όσκαρ

Τολμηρή, «δύσκολη», μοντέρνα, ο Κυνόδοντας του Λάνθιμου δίχασε, συζητήθηκε και… κατέληξε μέχρι τα Όσκαρ της άλλοτε ποτέ συντηρητικής Aκαδημίας Κινηματογράφου και Επιστημών. Η υποψηφιότητά της μας γεμίζει χαρά.Πώς, όμως, ξεπέρασε η Ακαδημία τα ταμπού της και αποφάσισε να βάλει τον Κυνόδοντα στη λίστα της;

Είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει ο Κυνόδοντας δεν είναι μια ταινία που μπορεί κανείς εύκολα να προσπεράσει. Κι αυτό γιατί είναι μια ταινία θαρραλέα.Αυτό το θάρρος διέκρινε και η Ακαδημία.

Να πούμε μερικά λόγια για την επιλογή. Τις υποψήφιες ταινίες για το Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας επιλέγουν δύο επιτροπές στα Όσκαρ. Η μία διαλέγει έξι ταινίες, ενώ η δεύτερη, η Foreign-LanguageFilmAwardExecutiveCommittee (που στόχος της όπως είναι γνωστό είναι να φέρει πιο σύγχρονες και λιγότερο συντηρητικές επιλογές στην πεντάδα), προτείνει τρεις ακόμα. Ειδικές επιτροπές σε Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες επιλέγουν τις τελικές υποψηφιότητες.

Αν και δεν είναι γνωστό, ποιος επέλεξε τι , σύμφωνα με το TheWrap (ενημέρωση του Χόλιγουντ), η προβολή του Κυνόδοντα στην πρώτη επιτροπή υπήρξε «καταστροφική» -όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Δεν τους άρεσε καθόλου, δεν τους άρεσε η οπτική της, το ότι το γλύψιμο ενός ώμου θα μπορούσε να έχει τόσες ερωτικές αναφορές, όσο και η ερωτική πράξη.Ο Κυνόδοντας -σύμφωνα πάντα με το The Wrap- είναι επιλογή της δεύτερης επιτροπής, μιας επιτροπής που περιλαμβάνει μερικούς σπουδαίους σύγχρονους κινηματογραφιστές. Ανάμεσα σε άλλους τον σκηνοθέτη της ταινίας Οι Ζωές των Άλλων, τον παραγωγό του LittleMissSunshine, τον σεναριογράφο του ThePlayer και τους υπεύθυνους φωτογραφίας στα Μαύρος Κύκνος και η Λίστα του Σίντλερ. «Όταν τα μέλη της γενικής επιτροπής δουν ότι ο Μαρκ (σ.σ. Τζόνσον,  ο πρόεδρος της ειδικής επιτροπής) έβαλε τον Κυνόδονταστην τελική λίστα, θα θέλουν να τον σκοτώσουν» ανέφερε μέλος της επιτροπής, γελώντας, αναφέρει το The Wrap.Κι όμως. Η επιλογή δεν είναι τυχαία.

Το φιλμ που βρέθηκε σε δεκάδες λίστες κριτικών κινηματογράφου με τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, που κατάφερε να κερδίσει στις Κάννες το βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα», που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και πήγε καλά όπου προβλήθηκε, πήρε την πολυπόθητη υποψηφιότητα.

Για μας και μόνο αυτό θα έπρεπε –και έτσι είναι- να φτάνει. Η υποψηφιότητα είναι μια στήριξη στο πολύπαθο ελληνικό σινεμά που παρά τα νομοσχέδια, τους ελάχιστους πόρους, τα προβλήματα και τις άδειες αίθουσες δείχνει ότι θέλει –και μπορεί.Μακάρι, λοιπόν, μια παραδοσιακά σκεπτόμενη Ακαδημία να αποφασίσει να κοιτάξει και λίγο παραέξω, σε ένα νέο είδος σινεμά, ενός σινεμά σκληρού μεν, αλλά πραγματικού. Ενός σινεμά που τελικά δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη ούτε τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά βραβεία του κόσμου.

Τάιλερ Ντέρντεν

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

40 σκέψεις σχετικά με το “Πώς ο Κυνόδοντας βρέθηκε μέχρι τα Όσκαρ

  • Δικαιολογημένα στις υποψηφιότητες… Είναι από τις ταινίες που δεν σε αφήνει αδιάφορο…

    Σατίν

    Σχολιάστε
  • Η ταινία είναι αριστούργημα! Δεν απορώ που προτάθηκε για όσκαρ! Είναι μοναδική και δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη! Μπράβο στους συντελεστές και στην όλη ιδέα! Μπράβο και σ΄ αυτούς που την πρότειναν για όσκαρ! Εύχομαι με όλη μου την καρδιά να το πάρει!!!!

    Σχολιάστε
  • Και αν προχωρήσει στα Οσκαρ θα κάνει όλους τους Έλληνες υπερήφανους, ενώ οι περισσότεροι δεν θα έχουν ιδέα περί τίνος πρόκειται. Όπως ακριβώς για χίλια-δυο άλλα πράγματα (Αριστοτέλη, Πλάτωνα και άλλα)

    Σχολιάστε
  • Η ταινία είναι σούπερ, ειδικά εκεί που ο μπαμπάς λέει στα παιδιά "η μαμά σας θα φέρει στον κόσμο άλλα 2 μωρά και ένα σκύλο". Και η μαμά… "αν δω βελτίωση στη συμπεριφορά σας μπορεί να μη χρειαστεί να γεννήσω…όσο για το σκύλο δεν σηκώνω κουβέντα, θα γεννηθεί το συντομότερο" μιλάμε για κωμωδία υψηλού επιπέδου!!!…. γάβ!

    Σχολιάστε
  • Είναι δυνατόν κ.Ανώνυμε να θεωρείτε ότι όποιος δεν έχει δει τον κυνόδοντα δεν έχει ιδέα κ για αρχαίους φιλοσόφους?Πρέπει να είσαι δηλαδή ιδιαίτερα αμόρφωτος κ υποκουλτούρα για να μη δεις την συγκεκριμένη ταινία??Την περίπτωση να μην αντέχεις να δεις όλη αυτή τη διαστροφή την απορρίπτουμε έτσι?

    Σχολιάστε
  • Το μεγάλο θέμα που παραμένει είναι κατά πόσο ο Κυνόδοντας "συνδέεται" ή αντιγράφει την μεξικάνικη ταινία του 1973 του Ριπστάιν…..
    Κατά τη γνώμη μου ο Λάνθιμος προεκτείνει αρκετά το θέμα (πέρασαν και 37 χρόνια από την ταινία του Ριπστάιν βέβαια) και δεν θεωρώ ότι έχει "κλέψει αρκετά", τουλάχιστον καταρχάς και δεδομένου ότι είδα την δυσεύρετη ταινία του Ρίπσταιν μόνο μια φορά….σίγουρα βέβαια έχει αρκούντως εμπνευστεί από αυτή και μάλλον θα έπρεπε να αναφερόταν κάπου το εν λόγω γεγονός στην ταινία, έστω και με μικροσκοπικά γράμματα….
    Καλή Επιτυχία πάντως στα Όσκαρ γιατί η ταινία του αξίζει…

    Σχολιάστε
  • Χωρίς να σημαίνει ότι δεν χαίρομαι που μία ελληνική ταινία είναι υποψήφια, εγώ βρήκα την ταινία μέτρια προς κακή.
    Η ιδέα δεν είναι τόσο πρωτότυπη όσο πλασάρεται. Το σενάριο έχει πολύ μεγάλες ομοιότητες με το Σκοτεινό Χωριό ενώ λένε και για μία άλλη ταινία που μοιάζει ακόμα πιο πολύ (για την οποία όμως εγώ δεν έχω άποψη).
    Κατά τη γνώμη μου η υποκριτική είναι χάλια. Κι αν η περίεργη συμπεριφόρα των πρωταγωνιστών δικαιολογείται λόγω των ειδικών συνθηκών στο σπίτι, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί οι ηθοποιοί παίζουν σαν ζόμπι και εκτός του σπιτιού (όπως στη δουλειά του πατέρα).
    Δε θέλω να είμαι μίζερος, αλλά δεν αντέχω το ξαφνικό hype για μία ταινία την οποία όλοι θαυμάζουν χωρίς να έχουν δει. Το γεγονός ότι δεν σε αφήνει αδιάφορο δεν σημαίνει ότι είναι και καλή ταινία.

    Σχολιάστε
  • την βρήκα εξαιρετική ταινία, όμως πιο ανθρώπινη βρήκα την στρέλλα που θα ήθελα να ήταν επίσης υποψήφια

    Σχολιάστε
  • ", ποτέ δεν κατάλαβα γιατί οι ηθοποιοί παίζουν σαν ζόμπι και εκτός του σπιτιού (όπως στη δουλειά του πατέρα)."
    πολύ σωστά. Επίσης ο εκπαιδευτής των σκύλων ήταν και αυτός σαν ζόμπι.

    Σχολιάστε
  • Η Ακαδημία πέραν όλων των άλλων κάνει και πολιτική, έχει και στρατηγική. Και μην το πάτε αλλού αυτό που σημειώνω, η πολιτική και η στρατηγική -ειδικά σε σχέση με τα βραβεία που αφορούν σε ταινίες εκτός Η.Π.Α έχουν να κάνουν με την ίδια την ουσία της κινηματογραφίας σε συνάρτηση και με τη χώρα προέλευσης. Στην περίπτωση του Κυνόδοντα είδαν, μία ταινία ελληνικής παραγωγής με Κινηματογραφική και Δημιουργική Ταυτότητα, με αβίαστη έμπνευση που ρέει και επικοινωνεί χωρίς περιττά στολίδια, με σκηνοθετικές πινελιές που υπηρετούν το έργο και όχι τον σκηνοθετικό ναρκισσισμό. Το αν ο Κυνόδοντας "επικοινωνεί" με προηγούμενες δημιουργίες, ασφαλώς και δεν μπορεί να απασχολεί κανέναν σοβαρό άνθρωπο από τη στιγμή που αποπνέει -ως ταινία- την δική της συμπαγή κινηματογραφική και καλλιτεχνική ταυτότητα.

    Οι Εβρίδες του Μέντελσον και η 9η του Μπετόβεν έχουν μία απίστευτη συγγένεια στη μελωδική ροή της εισαγωγής αλλά επειδή και τα δύο έργα έχουν εξαιρετικά έντονη προσωπική ταυτότητα ουδείς ποτέ τόλμησε να κάνει ανάλογες αναφορές. Το παράδειγμα ίσως φανεί υπερβολικό λόγω του ειδικού βάρους των ονομάτων που ανέφερα, αλλά υπάρχουν αμέτρητα ανάλογα παραδείγματα υπερκείμενων "διαλόγων"-χωρίς ποτέ, να υπάρχει ανάγκη για αναφορά. Καλή συνέχεια στον Κυνόδοντα-σε όλους τους συντελεστές της ταινίας-και ειδικά στον Γιώργο Λάνθιμο που τώρα θα πρέπει να συνεχίσει και να αποδείξει πως αυτό το βάρος δεν του πέφτει βαρύ.

    Σχολιάστε
  • Συγγνώμη που δεν απαντάω σε καθέναν ξεχωριστά, αλλά θα γίνει του… Ανώνυμου εδώ πέρα (αν θέλετε βάζετε σας παρακαλώ και αρχικά για να σας ξεχωρίζουμε!) :p

    Είπαμε: αρέσει, δεν αρέσει. Ο Κυνόδοντας δεν είναι μια εύκολη ταινία, δεν είναι μια ταινία που ταιριάζει με τα γούστα όλων, είναι μια ταινία «κλινική», έχει μια ψυχρότητα στον τρόπο που αντιμετωπίζει τα πράγματα. Αυτό σίγουρα σε κάποιους αρέσει, κάποιους θα ενοχλήσει και κάποιοι θα το βρουν άστοχο.

    Και ναι. Ο Λάνθιμος δεν ανακάλυψε την πυρηνική φυσική. Η ταινία του φέρνει μνήμες και από Σκοτεινό Χωριό (αν και πιο χόλιγουντ αυτό) και από το σκανδιναβικό σινεμά (Οικογενειακή Γιορτή, οι ταινίες του Λαρς Φον Τρίερ).

    Ωστόσο, ταίριαξε με αρκετά πράγματα που αφορούν την εποχή μας και θέλησε να μιλήσει για κάτι που τον απασχολούσε: το τέλος της οικογένειας, της ασφάλειας. Στον τρομο-φοβικό κόσμο του σήμερα αυτό έχει να πει κάτι παραπάνω.
    Προσωπικά θεωρώ κι εγώ ότι έχει τα αρνητικά της. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με τη μεγάλη της επιτυχία (και μπράβο της ομάδας των παιδιών που τα κατάφεραν).

    Όσο για τη Στρέλλα, συμφωνώ απόλυτα. Μου ταιριάζει και μένα περισσότερο η ζεστή ματιά της. Ωστόσο πιστεύω ότι μπορεί να μην κατάφερνε να φτάσει μέχρι τα Όσκαρ (σκληρή, άνιση, δύσκολη, η ματιά του Κυνόδοντα είναι πιο μοντέρνα).

    Τάιλερ

    Σχολιάστε
  • Ομολογώ ότι δεν έχω δει την ταινία αλλά, ανήκοντας σε μία παλαιότερη γενεά, χαίρομαι ιδιαίτερα που τα νέα παιδιά του ελληνικού κινηματογράφου, ανοίγοντας με τόλμη διάπλατα τα φτερά τους,ξεπερνούν πλέον τις συμπληγάδες της Βουγιουκλάκειας ανοησίας και της ψευτοκουλτουριάρικης στασιμότητας.
    Προσωπικά λίγο με ενδιαφέρει η βράβευση με ΟΣΚΑΡ. Το μεγαλύτερο για εμάς Βραβείο είναι ότι σήμερα, οι νέοι άνθρωποι στην Ελλάδα σκέφτονται και ενεργούν δημιουργικά.

    Σχολιάστε
  • Βαρετη, αρρωστημενη και ανοητη ταινια με ερασιτεχνικες ερμηνειες και με αηδιαστικες σκηνες αιμομιξιας και κακοποιησης ανηλικων. Σε οσους αρεσε προτεινω να επισκεφτουν τον ψυχιατρο τους…

    Σχολιάστε
  • Αν είναι δυνατόν, αυτή η εμετική, αηδιαστική και παρανοΪκή ταινία να προτάθηκε για Οσκαρ!! Την κατέβασα στο Internet από περιέργεια αλλά αφού με χίλια ζόρια κατάφερα να την δώ μέχρι τέλους, την εσβησα αμέσως μήπως και κολλήσει κανένα μίασμα το PC μου. Μπλιάχ!

    Σχολιάστε
  • Ανήκω κι εγώ στην ομάδα αυτών που χρειάζονται ψυχίατρο. Μακάρι να ήμουν κι εγώ φυσιολογικός, να μπορούσα να πω ότι καλύτερη ελληνική ταινία είναι το safe sex, το γαμήλιο πάρτυ και το Σ.Ε.Ξ. (Σούλα έλα ξανά). Γι' αυτές κανείς δεν διαμαρτύρεται…

    Σχολιάστε
  • Συμφωνω με Δαναη. Εντελως αηδιαστικη και αρρωστημενη ταινια. Δεν ντρεπεται καθολου αυτος ο Λανθιμος να ρεζιλευει την Ελλαδα παγκοσμιως?

    Σχολιάστε
  • Να πανε τα την δουν με τα παιδια τους οσοι τους αρεσε η ταινια. Βρε δεν ντρεπομαστε λιγο λεω εγω…

    Σχολιάστε
  • Αυτη η ταινια λεγεται οτι ειναι αυτοβιογραφικη. Δειχνει τα παιδικα χρονια του Λανθιμου. Τι περασε ο κακομοιρος…

    Σχολιάστε
  • Η ταινία μπορεί να αηδιάζει μερικους, αλλά βάζει σε σκέψη τους υποψιασμένους: έχουμε σαν κοινωνία , μάθει να μας αρέσει αυτό που μας δίνουν και να δεχόμαστε σαν σωστό αυτό που μας μαθαίνουν. Έιτε μας το μαθαίνουν οι γονείς μας, είτε μας το δίνει το σχολείο είτε το κράτος. Λίγοι-πολύ λίγοι άνοιξαν πραγματικά τα μάτια τους και τόλμησαν να "βγουν" έξω από το κουτί (όπως δοκίμασε να κάνει και η κοπέλα στην ταινία). Διότι οι γονείς μας, το κράτος και η "αρχή" γενικότερα, ΔΕΝ είναι πάντα σωστοί. Μπράβο για το έργο, που μέσα στον ερασιτχνισμό του τόλμησε να θίξει κάτι βασικό: την σχεση γονιών-παιδιών (που τόσες αρχαίες τραγωδίες έχουν θίξει) και την ανάγκη να βρει ο καθένας μας από μόνος του την δική του ταυτοτητα..

    Σχολιάστε
    • Moυ άρεσε το σχόλιο σας Δεν έχω δει την ταινία αλλά μου την πρότεινε η ψυχοθεραπεύτρια μου να την δω και πραγματικά δε θεωρώ οτι η ψυχαγωγία αλλά και η ψυχοθεραπεία οφείλει πάντα να είναι ανώδυνη ή ευπεπτη Ενω αντίθετα η διασκέδαση δε ψυχαγωγούσε ποτέ αλλά ούτε και ψυχοθεραπευε ποτέ Μόνο αποχαύνωνε. Η ψυχαγωγία ομως ψυχοθεραπεύει είτε επωδυνα είτε ανώδυνα αλλα και η ψυχοθεραπεία μπορεί να είναι ψυχαγωγική όταν ζωγραφιζουμε ή οταν τραγουδάμε ή οταν παιζουμε σε ενα ψυχοδραμα συνειδητά το ρόλο μας .Εκεινοι ίσως που μπερδεύουν την διασκεδαση με την ψυχαγωγία να μην τους αρεσε το έργο διότι τους χάλασε την αισθητική ή δεν πέρασαν ανωδυνα και ευπεπτα Δε ξέρω αν αξίζει τον κόπο να το δω πάντως με πεισατε να δω το έργο και με δική μου ευθύνη Δυστυχώς ή ευτυχώς η ψυχή αφυπνίζεται πνευματικά μεσα απο την οδύνη ή και την κακεντρέχεια της πραγματικότητας ο ευπεπτος τροπος την κοιμίζει

      Σχολιάστε
  • Η ταινία σαν ενα γνήσιο πνευματικό δημιούργημα πραγματώνει τον σκοπό της. Αυτόν του προβληματισμού, της κριτικής σκέψης. Είναι εφαλτήριο συναισθημάτων που τι και αν σε κάποιους προκαλούν αηδία ,μίσμα για τον
    " αγγελικά" πλασμένο μικρόκοσμο τους…
    Συγχαρητήρια αντιστεκόμαστε στην ηλιθιότητα κια υπεραπλούστευση των καιρών…

    Σχολιάστε
  • Ώστε μια δεύτερη επιτροπή επέβαλε την ταινία στις υποψηφιότητες!!! Έτσι εξηγείται.
    Το μήνυμα της ταινίας είναι εύκολο, συνηθισμένο, χιλιοπαιγμένο, κατά βάθος κλισέ (από αυτή την άποψη κάνει για τα όσκαρ). Η φόρμα της όμως κακόγουστη, αντιαισθητική με κάκιστες ερμηνείες, αηδιαστική και προκλητική χωρίς λόγο και συνέχεια (από αυτή την άποψη δημιουργεί απορίες που μπήκε στις λίστες των όσκαρ). Όμως ως γνωστόν όπου λαλούν πολλές επιτροπές ξημερώνει στο τέλος με διαπραγματευτικούς συμβιμασμούς. Ειδικά όταν κάποιοι θέλουν να προκαλέσουν με την επιλογή τους για να φανεί η σφραγίδα τους. Είναι τόσα πολλά…

    Σχολιάστε
  • Για όσους δηλώνουν αηδιασμένοι από την ταινία του Λάνθιμου : είστε ανιστόρητοι και άμουσοι (α στερητικό + μούσες = τέχνες, όχι μούσια).

    Ο Ιερώνυμος Μπος είναι κορυφαίος ζωγράφος της αναγεννησιακής εποχής για πολλούς λόγους (εικονογραφία, στυλ, θεματολογία). Παρ'όλ'αυτά πολλά από τα έργα του έχουν ακραία εσχατολογικό περιεχόμενο με σκηνές που σοκάρουν. Το κάνουν λιγότερο τέχνη ; Ποιός είπε ότι η τέχνη είναι μόνο για να χαιδεύει τα μάτια, μόνο ροζ συννεφάκια και happy end ιστοριούλες ;

    Ο "κυνόδοντας" είναι μία αλληγορία, ένα σουρεαλλιστικό δημιούργημα. Ο "κυνόδοντας" είναι η ενηλικίωση μέσα στην ασφυκτική μεσοαστική ελληνική οικογένεια της δεκαετίας του 80. Η χρυσή γενιά της χρυσής δεκαετίας, όλοι εμείς οι 30something που γαλουχηθήκαμε μέσα σε πλαστή ασφάλεια, με βιντεοκασσέτες και το ιδανικό της τακτοποιημένης, υπάκουης εφηβείας, με εμφυτευμένους στόχους το πτυχίο και το βόλεμα στο δημόσιο. Και φυσικά το σημερινό μας αδιέξοδο τώρα, που το παραμύθι έχει τελειώσει.

    Ο "κυνόδοντας" είναι μία συγκλονιστική ταινία, και είναι οπωσδήποτε μία σκληρή, σοκαριστική ταινία. Η υπερβολή στην τέχνη είναι ένα μέσον που επιτείνει το μήνυμά που θέλει να μεταδώσει.

    Και στο ζώον που δήλωσε "δεν ντρέπεται ο Λάνθιμος να κάνει την Ελλάδα ρεζίλι παγκοσμίως;" Ρε ζώον, ο σκηνοθέτης δεν επιβλήθηκε μόνος τους στον πλανήτη. ΄Εκανε αυτό που γουστάρει. Κάποιοι έκριναν ότι αυτό που γουστάρει είναι αξιόλογο. Αν θεωρείς την ταινία ρεζιλίκι, τα παράπονά σου στις Κάννες…για αρχή. Και μετά και στο Kodak Τheater να πας απ'έξω με πανό. Ζώον.

    Σχολιάστε
  • Εμένα με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι δεν άφησε κανέναν αδιάφορο! Πιστεύω ότι έδωσε μηνύματα, έβγαλε συναισθήματα και προκάλεσε! Για αυτό τους βγάζω το καπέλο! Καλή τύχη και πάντα τέτοια δημιουργήματα

    Σχολιάστε
  • Ενώ βρίσκω εξαιρετικά θετικό να συζητάμε περί Τέχνης, αντί άλλων π*π*ριών, δεν θεωρώ ότι πρέπει να προσβάλλουμε όσους έχουν άλλα καλλιτεχνικά γούστα από τα δικά μας…

    Σχολιάστε
  • Να ξεκαθαρίσουμε κάτι, για να μην παρεξηγούμαστε. Δεύτερη επιτροπή δε σημαίνει… κατώτερη επιτροπή. Μάλλον το αντίθετο. Με την έννοια ότι προφανώς η Ακαδημία θεωρεί ότι χρειαζόταν και μια άλλη, νέα ματιά που η πρώτη επιτροπή δεν είχε. Επίσης, αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από το The Wire και σε καμία περίπτωση δεν είναι επίσημες.

    Σχολιάστε
  • Δεν απορία να δω την ταινία. Ωστόσο έχω την εξής απορία: Ο Αγγελόπουλος ποτέ δεν άξιζε να είναι υποψήφιος για Όσκαρ παρά το κουραστικό πολλές φορές ρυθμό του. Είναι δυνατόν ταινίες που κερδίζουν τις Κάννες ή το Βερολίνο να μην είναι υποψήφιες για Όσκαρ, έστω απλά στην 5δα. Η Πολίτικη Κουζίνα, οι Νύφες και το Ψυχή βαθιά ή π.χ. το γερμανικό "Κύμα" θα έπρεπε να είναι υποψήφιες για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, όχι για την Ξένη ταινία. Η Καραΐνδρου πόσες φορές θα έπρεπε να είναι υποψήφια για τη μουσική; Και στο φινάλε, γιατί δεν υπάρχει ένα παγκόσμιο βραβείο κινηματογράφου και αξιώνονται οι ταινίες της Αμερικάνικης ακαδημίας;
    Χωρίς να βγάζω χολή για τον Κυνόδοντα, σίγουρα τα τελευταία χρόνια και στο 90΄ και στο 2000΄ είδαμε ταινίες κλάσεις καλύτερες που ούτε καν ασχολήθηκαν μαζί τους οι Αμερικάνοι.

    Σχολιάστε
  • Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται μια μικρή προσπάθεια για να διαχωριστεί η τέχνη από την απλή καταγραφή και τα δελτία ειδήσεων. Η τέχνη σοκάρει όχι με τον τρόπο που το κάνει η καθημερινότητα, πρέπει να σοκάρει κυρίως υπαινικτικά για να μας βάλει να ξεκολλήσουμε το μυαλό μας από τη μασημένη τροφή που μας σερβίρουν. Προφανώς κανείς από όλους αυτούς που βρήκαν ενδιαφέρουσα την ταινία δεν είναι ούτε ανώμαλος ούτε ψυχάκιας απλά προσπαθεί να δει πέρα από τα κλισέ τύπου Χόλλυγουντ και να κινητοποιήσει άλλους μηχανισμούς συναισθημάτων και σκέψεων. Ας προσπαθούμε να κρίνουμε όχι μα βάση αυτά που μας μαθαίνουν και μας ποτίζουν αλλά να έχουμε όσο το δυνατόν τις δικές μας απόψεις. Κάποιες εποχές έκαιγαν ανθρώπους για τις ιδέες ή τα πιστεύω τους έχουμε προχωρήσει αρκεετά ελπίζω για να μην κάνουμε το ίδιο. Συγχαρητήρια στον Λάνθιμο και όλους τους συντελεστές

    Σχολιάστε
  • Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με τους οπαδούς της συγκεκριμένης ταινίας. Καταλαβαίνω ότι προσπαθεί να μεταφέρει το μήνυμα το οποίο αναφέρεται στο τέλος των παραδοσιακών οικογενειακών αξιών και της ψευδαίσθησης της ασφάλειας εντός των τειχών της οικογένειας. Ωστόσο, και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο, ωστόσο, προσπαθεί να το κάνουμε αυτό με τη φτωχή κινηματογραφία. Το μήνυμα, δεν έχει σημασία πόσο συγκλονιστική είναι, έχει τη δύναμη που της δόθηκε από τον τρόπο να το μεταφέρει αυτό στους θεατές.
    Αναρωτιέμαι για το τι ο κόσμος θα ήθελε να σχολιάσει σχετικά με μια παρόμοια ταινία που μιλάει για το ίδιο μήνυμα χωρίς την περιττή εικόνες του κακού γούστου. Ω, υπάρχει αυτή η ταινία. Λέγεται American Beauty. Πολύ ενδιαφέρον ….!

    Σχολιάστε
  • Sorry παιδιά το να βρίζουμε ο ένας τον άλλο και μάλιστα με χυδαιότητες δεν είναι στόχος αυτού του μπλογκ…

    Οπότε τα σχόλια τέτοιου περιεχομένου θα διαγράφονται!

    Σχολιάστε
  • «Όταν τα μέλη της γενικής επιτροπής δουν ότι ο Μαρκ (σ.σ. Τζόνσον, ο πρόεδρος της ειδικής επιτροπής) έβαλε τον Κυνόδοντα στην τελική λίστα, θα θέλουν να τον σκοτώσουν» ανέφερε μέλος της επιτροπής, γελώντας, αναφέρει το The Wrap

    Σόρι αλλά αυτό όταν αφορά επιτροπές ακούγεται σαν τακτικισμός κάποιου προς κάποιους άλλους και φυσικά κάνει τη φράση που ακολουθεί στο ποστ "Κι όμως. Η επιλογή δεν είναι τυχαία" (και τους λόγους που αναφέρει στη συνέχεια) κάπως αυθαίρετη.

    Σχολιάστε
  • Δεν νομίζω ότι ειπώθηκε έτσι η φράση.. Σίγουρα (όποια επιτροπή και από τις δύο) και αν επέλεξε τον Κυνόδοντα το έκανε για κάποιους λόγους, γιατί αναγνώρισε κάποια πράγματα. Όχι για εκδίκηση. Αυτή η επιτροπή δε φτιάχτηκε σήμερα, ούτε περιλαμβάνει ανθρώπους άσχετους με το αντικείμενο. Οπότε εμείς θεωρούμε σαν Cinepivates ότι αναγνωρίστηκαν κάποια πράγματα (ανάμεσά τους και αυτά που αναφέρουμε). Από κει και πέρα το ότι ένα μέλος της επιτροπής αποφάσισε να αστειευτεί για τον (γνωστό σε όλους) συντηριτισμό της Ακαδημίας, δεν θεωρώ ότι σημαίνει κάτι για την ταινία…

    Σχολιάστε
  • Το ότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν μια ταινία ή εν πάση περιπτώσει δεν ικανοποιεί τα αισθητικά τους κριτήρια δεν είναι λόγος να τη βγάλουν άχρηστη. Όπως είπε και κάποιος παραπάνω ο δημιουργός δεν επέβαλε την υποψηφιότητα του, κάποιοι.. λίγο πιο διορατικοί από τους ανωτέρω διαφωνούντες την επέλεξαν για υποψήφια.

    Όσο για το στήσιμο της ταινίας κ αν είναι κακόγουστο είναι για τον καθένα υποκειμενικό. Αυτό ήθελε να βγάλει ο σκηνοθέτης αυτό έβγαλε. Το ίδιο ισχύει και για τις ερμηνείες. Οι ηθοποιοί κάθε άλλο παρά ατάλαντοι είναι, αν δείτε άλλες δουλειές τους θα καταλάβετε. Στην προκειμένη περίπτωση έτσι επέλεξαν αυτοί κ ο σκηνοθέτης να ερμηνεύσουν..

    Σχολιάστε
  • Συνεχίζω να λέω ότι η ταινία είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και αξίζει ακόμη και το Όσκαρ, αλλά προτού κανείς μιλήσει για την πρωτοτυπία της (και ανεξαρτήτως του τι θα αποφανθεί ο ίδιος μετά, θετικά δηλαδή ή αρνητικά) θα πρέπει να έχει δει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την μεξικάνικη ταινία του Ρίπσταιν του 1973 El castillo de la pureza.

    Ειδάλλως όσα λέει κάποιος δεν έχουν καμία αξία. Είναι όντως δυσεύρετη η ταινία του Ριπστάιν, αλλά δεν γίνεται διαφορετικά, πρέπει να την δει κανείς πριν να εκφράσει εμπεριστατωμένη γνώμη.

    Επιπλέον, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι όποιες "κινηματογραφικές παραπομπές" ή ομοιότητες του Κυνόδοντα με άλλες ταινίες είναι μηδαμινές μπροστά στη σύγκριση με την ταινία του Ριπστάιν.

    Προσπαθήστε να τη βρείτε και να τη δείτε για να συζητήσουμε μετά σοβαρότερα.

    (σημ. Εγώ προσωπικά παρά την μεγάλη ομοιότητα του Κυνόδοντα με το El castillo de la pureza, διακρίνω εντούτοις και την πρωτοτυπιά του Λάνθιμου, ιδιαίτερα όσον αφορά το ρόλο της "άλλης" γλώσσας στην οικογένεια…το κρίσιμο ζήτημα στο οποίο ωστόσο δεν έχω καταλήξει μέχρι σήμερα και απαιτεί πολύ σκέψη είναι το εάν τελικά αυτό το στοιχείο πρωτοτυπίας μπορεί να την καταστήσει και ως "πρωτότυπη" ταινία, αφού τα όρια στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι δυσδιάκριτα)

    Με εκτίμηση
    Β.Τ.

    Σχολιάστε
  • Καλα, μην τρελαίνεστε σιγα μην το παρει χαχα. Το Biutiful θα το παρει. Και οσο για την υποψηφιότητα προφανως εχει πεσει τρελλο μαγειρεμα. Αντιγραφη παλαιοτερης ταινιας ο κοσμος το χει τουμπανο και ο Λανθιμος κρυφο καμαρι.

    Σχολιάστε
  • Για τον Κωνσταντίνο:

    Ε όχι και η "Πολίτικη Κουζίνα", οι "Νύφες" και το "Ψυχή βαθιά" (!) ήταν ταινίες για όσκαρ!!!
    Έλεος, έλεος!!!

    Σχολιάστε
  • Μια ζωή χουλιγκάνοι και βαλκάνιοι τρίτης κατηγορίας. "Οπαδοί" ακόμα και όταν μιλάνε για κινηματογράφο. Εμ σίγουρα δεν έχει σωτηρία η χώρα, η βλάβη είναι πολύ βαθιά…

    Σχολιάστε
  • Χαίρομαι πάρα πολύ για την υποψηφιότητα της ταινίας-αν και πιστεύω πως τελικά θα πάει στο "Biutiful". Σίγουρα είναι πολύ σκληρή για τα γούστα μου, αλλά μπορώ να αντιληφθώ ότι υπήρχε λόγος για τις ακραίες σκηνές της.
    Επίσης να πω ότι δεν πρέπει να προσβάλουμε κανέναν επειδή έχει διαφορετικά γούστα από τα δικά μας, και ειδικά όταν μιλάμε για Τέχνη, όπου όλα είναι υποκειμενικά. Δεν μπορώ όμως να βλέπω σχόλια τύπου "Ε όχι και η "Πολίτικη Κουζίνα", οι "Νύφες" και το "Ψυχή βαθιά" (!) ήταν ταινίες για όσκαρ!!!
    Έλεος, έλεος!!! "! ΑΝ έχετε τόσο "υψηλά" κριτήρια αισθητικής μπράβο σας, αλλά μου φαίνεται πολύ δήθεν όλο αυτό.

    Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *