ΕΠΙΚΑΙΡΑΦεστιβάλ

13o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: TO ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ GRAND TOUR ΤΟΥ ΜΙΓΚΕΛ ΓΚΟΜΕΣ

Κατάμεστη η αίθουσα της Ταινιοθήκης της Ελλάδας την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου όπου η Μαρία Κομνηνού πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος παρουσίασε την έναρξη του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας και το πλήρες πρόγραμμα του στο κοινό. Με ένα ”πρωτοποριακό” installation να προβάλλεται στην οθόνη καθώς μπαίναμε στην αίθουσα, η έναρξη έγινε με την προβολή της νέας ταινίας του Πορτογάλου Μιγκέλ Γκόμες GRAND TOUR στην οποία παρευρέθηκε και ο Διευθυντής Φωτογραφίας της ταινίας Ρουί Πόκας ως επίτιμος καλεσμένος για να πραγματοποιήσει Q & A μετά την ολοκλήρωση της προβολής.

GRAND TOUR (2024) Μιγκέλ Γκόμες

To GRAND TOUR έρχεται από το τελευταίο Φεστιβάλ των Καννών με το βραβείο σκηνοθεσίας στις αποσκευές του για τον Μιγκέλ Γκόμες. Έναν πολύ ιδιαίτερο Πορτογάλλο σκηνοθέτη με ακόμα πιο ιδιαίτερες ταινίες. Στο Grand Tour όμως, δείχνει να φτάνει στο πικ της μέχρι τώρα δουλειάς του παραδίδοντας ένα μεγάλο τουρ στην κυριολεξία στα βάθη της Ασίας, με την γνωστή του πάντα ιδιαιτερότητα.

Ο Έντουαρντ που έχει εφτά χρόνια να δει την μνηστή του αποφασίζει τελευταία στιγμή να την παρατήσει και να φύγει, λίγο πριν αυτή καταφτάσει στην Ραγκούν. Βρισκόμαστε στην περίοδο της Αγγλικής αποικιοκρατίας και μάλλον στο φινάλε της, όπου αποδεικνύεται πως ο Δυτικός κόσμος αδυνατεί τελικά να κατανοήσει την ιδιαιτερότητα της Ανατολής. Το πρώτο μέρος της ταινίας ασχολείται με την φυγή και το ταξίδι του Έντουαρντ από την Σιγκαπούρη στην Μπανγκόνγκ, στην Μανίλα και στην Οσάκα, ο Έντουαρντ θα χαθεί στην κυριολεξία στον κόσμο της Ανατολής ενώ η Μόλλυ στο δεύτερο και σαφώς καλύτερο μέρος της ταινίας, αναζητά τα ίχνη του αρνούμενη να πειστεί πως ο μνηστήρας της αποφεύγει τον επικείμενο γάμο τους.

Είναι μία κινηματογραφική φόρμα που παντρεύει το Χολυγουντιανό επικό σινεμά του Ντέηβιντ Λην με έναν σύγχρονο και ”πειραγμένο” νέο ντοκυμαντερίστικο ύφος. Σύγχρονα πλάνα των τόπων του ταξιδιού (που κινηματογραφήθηκαν εξ αποστάσεως με εντολές του σκηνοθέτη σε άλλο συνεργείο) παρεμβάλλουν στην ιστορία και στα γεγονότα που γυρίστηκαν σε στούντιο, φέρνοντας μας νοσταλγία για τις εξωτικές περιπέτειες του Αμερικανικού σινεμά των δεκαετιών 40 και 50. Ο ακραίος ρομαντισμός της Μόλλυ έρχεται σαν οδοστρωτήρας και απάντηση στην πράξη φυγής του Έντουαρντ και στην νέα φιλοσοφία που συναντάει, ενώ το χιούμορ δεν παύει ποτέ να είναι παρών στην ταινία που δείχνει να εμπνέεται από μία σύντομη ιστορία του Σόμερσετ Μομ.

Επίσημη πρόταση της Πορτογαλίας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, το GRAND TOUR είναι μία από τις πιο ιδιαίτερες κινηματογραφικές στιγμές της χρονιάς και ταυτόχρονα αποδεικνύει το μεγαλείο της τέχνης του κινηματογράφου και τις δυνατότητες του, ένα πάντρεμα ρομαντισμού και πρωτοποριακής τέχνης, μία απόλαυση στην μεγάλη οθόνη.

Η ταινία θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο σε διανομή Weirdwave.

To 13o Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου διεξάγεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος από 5 έως 18 Δεκεμβρίου.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *