ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Το 30ό Πανόραμα λίγο πριν την έναρξη του διαγωνιστικού

Σε εξέλιξη βρίσκεται το επετειακό 30ό Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, που διοργανώνεται φέτος την πρώτη εβδομάδα (19 έως 25 Οκτωβρίου) στο Ααβόρα και τη δεύτερη εβδομάδα (26 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου) στον κινηματογράφο Έλλη. Οι Σινεπιβάτες (Cinepivates) είναι και φέτος χορηγοί επικοινωνίας της εκδήλωσης.

Στις φετινές παράλληλες εκδηλώσεις, η έκθεση «Black Beauty – η γοητεία του ασπρόμαυρου στον κινηματογράφο» φιλοξενείται από 10 Οκτωβρίου έως 9 Νοεμβρίου στη Στοά Κοραή.

30pek cinepivates 019

Η έναρξη του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής με την προβολή της Μισαλλοδοξίας (1916) συνοδεία ζωντανής μουσικής σε σύνθεση Νίκου Πλάτανου. Η τριμελής μπάντα αποτελείτο από Νίκο Πλάτανο (πιάνο), Τηλέμαχο Μούσα (ηλεκτρική κιθάρα, MIDI, αναλογικό synthesizer, theremin), Νίκο Γιούσεφ (μουσικό πριόνι και effects).

Η μουσική απόλυτα ταιριαστή με την ταινία (είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε και theremin που δεν ακούμε συχνά live), ενώ το κοινό μπόρεσε να απολαύσει τη σημαντικότατη ταινία του Γκρίφιθ στην πρωτότυπη βερσιόν της ταινίας. Τέσσερις διαφορετικές χρονικές περίοδοι, με την τέταρτη να φαντάζει ιδιαίτερα σύγχρονη και να αποτελεί ένα κοινωνικό δράμα με σοσιαλιστικά και αντικαπιταλιστικά μηνύματα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στο κυρίως πρόγραμμα «Η Γοητεία του Ασπρόμαυρου» όπως φανερώνει και το όνομα, προβάλλονται ασπρόμαυρες ταινίες. Ορισμένες από αυτές τις προλογίζουν μέλη της ΠΕΚ, όπως ο Γιάγκος Αντίοχος που προλόγισε το Following (1998), την πρώτη ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Αξίζει τον κόπο να αναφερθούμε στην Ειδική Προβολή της Director’s Cut -2017 έκδοσης της ταινίας του Δημήτρη Αθανίτη, «Καμιά Συμπάθεια για τον Διάβολο – No Sympathy for the Devil» (1997). Ένας υπέροχος νεο-νουάρ αισθησιακός εφιάλτης, με επιρροές νουβέλ βαγκ και Γκοντάρ, παρακολουθεί την κάθοδο ενός ερωτευμένου ζευγαριού στον Άδη. Και το κάνει χτίζοντας τη δική του ατμόσφαιρα, με υπέροχες καλλιτεχνικές λήψεις και κάδρα, ζηλευτή φωτογραφία και ωραίες μουσικές επιλογές. Στο πρώτο μέρος λάμπει η Λένα Κιτσοπούλου, ως θηλυκός Bowie, με εκρηκτικό look και περπάτημα και έκφραση που σε διαπερνά. Το δεύτερο μέρος είναι όλο πάνω στον Κώστα Καζανά (που είδαμε λίγες μέρες πριν να πρωταγωνιστεί και σε μια άλλη εξαιρετική ταινία, το «Τέλος Εποχής» του Αντώνη Κόκκινου), που αποπνέει αέρα ζεν πρεμιέ και με τη βοήθεια του σκηνοθέτη γράφει σαν Αλέν Ντελόν στο φακό του.

Ο σκηνοθέτης σε αυτό το Cut έκανε πολύ δουλειά στο μοντάζ, ένωσε κάποια πλάνα, ενώ πρόσθεσε στη ροή κάποια fade to black σημεία αλλά και voice over αφήγηση, που έδωσαν νέο επεξηγηματικό ενδιαφέρον και πνοή στο έργο. Το τελικό αποτέλεσμα διατηρεί τον αέρα της εποχής του, αλλά στέκει επίκαιρο και σήμερα, σε μια δεύτερη, σύγχρονη ματιά. Πρόκειται σίγουρα για ένα Cut που θα άξιζε να επανακυκλοφορήσει ξανά στις αίθουσες. Σε συνέχεια της προβολής, συντελεστές και κοινό συναντήθηκαν ξανά στο συνοικειακό μπαρ Ρινόκερως, όπου η ταινία αποτέλεσε αφορμή για υπέροχες κινηματογραφικές συζητήσεις.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Από Πέμπτη 26 Οκτωβρίου ξεκινά το φετινό διαγωνιστικό πρόγραμμα, που σηματοδοτεί η ελληνική avant premier της νέας ταινίας του Βασίλη Μαζωμένου «Lines» (2016).

Μια πρώτη γεύση από τις ταινίες του διαγωνιστικού μπορείτε να πάρετε από το ακόλουθο τρέιλερ του προγράμματος:

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *