60ό ΦΚΘ: Οι αφίσες της επετειακής διοργάνωσης
Με μια παράλληλη εκδήλωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκε η αφίσα του επετειακού 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η αφίσα είναι έργο του παγκοσμίου φήμης Ελληνοαμερικανού illustrator Τζον Μαυρουδή, γνωστού για τα πορτρέτα προσωπικοτήτων των ΗΠΑ φτιαγμένα με αποφθέγματα τους.
Η παρουσίαση στη Θεσσαλονίκη έγινε από την γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό, ενώ στην Αθήνα η παρουσίαση έγινε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΦΚΘ, Ορέστη Ανδρεαδάκη, μετά το σεμινάριο της Αγοράς του ΦΚΘ στο Ινστιτούτο Γκαίτε -με θέμα την προώθηση μιας ταινίας.
Οι αφίσες δείχνουν ένα αγόρι και ένα κορίτσι, τα πρόσωπα των οποίων αποτελούνται από λέξεις σχετικές με το Φεστιβάλ και το σινεμά.
«Το πρόσωπο στην αφίσα είναι ο θεατής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κουβαλάει μέσα του ταινίες, στιγμές, ανθρώπους, ιδέες από τα 60 χρόνια του Φεστιβάλ. Εδώ, στέκεται ένα λεπτό και μας χαρίζει μια πόζα, πριν προχωρήσει στο μέλλον της διοργάνωσης» αναφέρει στο σκεπτικό του ο Τζον Μαυρουδής.
«Οι μορφές είναι αγγελικές, σύμβολα καλοσύνης. Μάς υπενθυμίζουν ότι όσο περισσότερο κατανοούμε το διαφορετικό στη ζωή, τόσο περισσότερο καταλαβαίνουμε ότι ο άλλος δεν απέχει από εμάς» σημειώνει.
«Μου αρέσει το γραμματόσημο ως πλαίσιο γιατί είναι ένα διεθνές σύμβολο επικοινωνίας. Αυτό ακριβώς κάνει και το Φεστιβάλ. Δίνει φωνή σε κινηματογραφιστές από την Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσμο. Το έχω χρησιμοποιήσει σε έργα μου, αλλά νιώθω ότι εδώ βρίσκει το ιδανικό του» προσθέτει.
Λίγα λόγια για τον Τζον Μαυρουδή
O Τζον Μαυρουδής είναι από τους πιο επιδραστικούς σύγχρονους illustrators. Γεννημένος στην Καλιφόρνια –ο πατέρας του είναι Έλληνας και η μητέρα του Αμερικανίδα- απέκτησε διεθνή φήμη χάρη στο εξώφυλλό του για το περιοδικό ΤΙΜΕ, που απεικόνιζε τη Δρ. Κριστίν Μπλάζεϊ Φορντ, σχεδιασμένη από περίφημα αποφθέγματά της. Την ίδια μέθοδο είχε χρησιμοποιήσει νωρίτερα για να δημιουργήσει το πορτρέτο του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για το The Nation.
Το ύφος του συνδυάζει ποπ αισθητική με πολιτική αιχμή. Έχει φιλοτεχνήσει τέσσερις φορές εξώφυλλα για το The New Yorker -ένα από τα οποία αναγορεύτηκε Cover of the Year από την αμερικανική Society Of Magazine Editors. Αυτό ήταν το πρώτο από τα δύο του εξώφυλλα που ανακηρύχθηκε Magazine Cover of the Year –το δεύτερο ήταν το εξώφυλλο του TIME για την Μπλάζεϊ-Φορντ. Σχεδιάζει τακτικά για τη θρυλική σειρά Fillmore Posters, ζει και δουλεύει στον Όρμο του Σαν Φρανσίσκο. Περισσότερα για τη δουλειά του στο http://www.zenpop.com/.