ΑφιερώματαΘΕΜΑΤΑ

Οι 100 Ταινίες με την Καλύτερη Διεύθυνση Φωτογραφίας

Η Αμερικανική Ένωση Διευθυντών Φωτογραφίας που ιδρύθηκε στις 8 Ιανουαρίου του 1923 υπέδειξε τις 100 καλύτερες δουλειές στον τομέα της Φωτογραφίας για τις ταινίες του αιώνα. Η λίστα που ψηφίστηκε από τα μέλη επαγγελματίες στην διεύθυνση φωτογραφίας στην κινηματογραφική βιομηχανία παρέδωσε το Top 10 και έπειτα χωρίς αξιολογική σειρά τις υπόλοιπες 90 με κριτήρια την επιρροή της φωτογραφίας στην ταινία αλλά και την διαχρονικότητα της, ελπίζοντας πως θα επηρεάσει το κοινό για να κατανοήσει την έννοια της φωτογραφίας αλλά και την συμβολή της στη μαγεία του κινηματογράφου.

1. Lawrence of Arabia (1962), shot by Freddie Young, BSC (Dir. David Lean)

2. Blade Runner (1982), shot by Jordan Cronenweth, ASC (Dir. Ridley Scott)

3. Apocalypse Now (1979), shot by Vittorio Storaro, ASC, AIC (Dir. Francis Ford Coppola)

4. Citizen Kane (1941), shot by Gregg Toland, ASC (Dir. Orson Welles)

5. The Godfather (1972), shot by Gordon Willis, ASC (Dir. Francis Ford Coppola)

6. Raging Bull (1980), shot by Michael Chapman, ASC (Dir. Martin Scorsese)

7. The Conformist (1970), shot by Vittorio Storaro, ASC, AIC (Dir. Bernardo Bertolucci)

8. Days of Heaven (1978), shot by Néstor Almendros, ASC (Dir. Terrence Malick) 

9. 2001: A Space Odyssey (1968), shot by Geoffrey Unsworth, BSC with additional photography by John Alcott, BSC (Dir. Stanley Kubrick

10. The French Connection (1971), shot by Owen Roizman, ASC (Dir. William Friedkin)

11–100 (με χρονολογική σειρά):

Metropolis (1927), shot by Karl Freund, ASC; Günther Rittau

Napoleon (1927), shot by Leonce-Henri Burel, Jules Kruger, Joseph-Louis Mundwiller 

Sunrise (1927), shot by Charles Rosher Sr., ASC; Karl Struss, ASC

Gone with the Wind (1939), shot by Ernest Haller, ASC

The Wizard of Oz (1939), shot by Harold Rosson, ASC 

The Grapes of Wrath (1940), shot by Gregg Toland, ASC

How Green Was My Valley (1941), shot by Arthur C. Miller, ASC

Casablanca (1942), shot by Arthur Edeson, ASC 

The Magnificent Ambersons (1942), shot by Stanley Cortez, ASC

Black Narcissus (1947), shot by Jack Cardiff, BSC

The Bicycle Thief (1948), shot by Carlo Montuori  

The Red Shoes (1948), shot by Jack Cardiff, BSC

The Third Man (1949), shot by Robert Krasker, BSC

Rashomon (1950) shot by Kazuo Miyagawa

Sunset Boulevard (1950), shot by John Seitz, ASC 

On the Waterfront (1954), shot by Boris Kaufman, ASC

Seven Samurai (1954), shot by Asakazu Nakai

The Night of the Hunter (1955), shot by Stanley Cortez, ASC 

The Searchers (1956), shot by Winton C. Hoch, ASC

The Bridge on the River Kwai (1957), shot by Jack HIldyard, BSC

Touch of Evil (1958), shot by Russell Metty, ASC

Vertigo (1958), shot by Robert Burks, ASC 

North by Northwest (1959), shot by Robert Burks, ASC 

Breathless (1960), shot by Raoul Coutard

Last Year at Marienbad (1961), shot by Sacha Vierny

8 ½ (1963), shot by Gianni Di Venanzo

Hud (1963), shot by James Wong Howe, ASC  

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964), shot by Gilbert Taylor, BSC (

I Am Cuba (Soy Cuba; 1964), shot by Sergei Urusevsky 

Doctor Zhivago (1965), shot by Freddie Young, BSC

The Battle of Algiers (1966), shot by Marcello Gatti

Who’s Afraid of Virginia Woolf? (1966), shot by Haskell Wexler, ASC )

Cool Hand Luke (1967), shot by Conrad Hall, ASC

The Graduate (1967), shot by Robert Surtees, ASC

In Cold Blood (1967), shot by Conrad Hall, ASC 

Once Upon a Time in the West (1968), shot by Tonino Delli Colli, AIC 

Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), shot by Conrad Hall, ASC 

The Wild Bunch (1969), shot by Lucien Ballard, ASC

A Clockwork Orange (1971), shot by John Alcott, BSC 

Klute (1971), shot by Gordon Willis, ASC

The Last Picture Show (1971), shot by Robert Surtees, ASC 

McCabe and Mrs. Miller (1971), shot by Vilmos Zsigmond, ASC, HSC

Cabaret (1972), shot by Geoffery Unsworth, BSC

Last Tango in Paris (1972), shot by Vittorio Storaro, ASC, AIC 

The Exorcist (1973), shot by Owen Roizman, ASC

Chinatown (1974), shot by John A. Alonzo, ASC

The Godfather: Part II (1974), shot by Gordon Willis, ASC 

Barry Lyndon (1975), shot by John Alcott, BSC (

One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975), shot by Haskell Wexler, ASC

All the President’s Men (1976), shot by Gordon Willis, ASC 

Taxi Driver (1976), shot by Michael Chapman, ASC

Close Encounters of the Third Kind (1977), shot by Vilmos Zsigmond, ASC, HSC

The Duellists (1977), shot by Frank Tidy, BSC

The Deer Hunter (1978), shot by Vilmos Zsigmond, ASC, HSC )

Alien (1979), shot by Derek Vanlint, CSC (

All that Jazz (1979), shot by Giuseppe Rotunno, ASC, AIC

Being There (1979), shot by Caleb Deschanel, ASC

The Black Stallion (1979), shot by Caleb Deschanel, ASC

Manhattan (1979), shot by Gordon Willis, ASC

The Shining (1980), shot by John Alcott, BSC (mor

Chariots of Fire (1981), shot by David Watkin, BSC

Das Boot (1981), shot by Jost Vacano, ASC

Reds (1981), shot by Vittorio Storaro, ASC, AIC

Fanny and Alexander (1982), shot by Sven Nykvist, ASC

The Right Stuff (1983), shot by Caleb Deschanel, ASC

Amadeus (1984), shot by Miroslav Ondricek, ASC, ACK

The Natural (1984), shot by Caleb Deschanel, ASC

Paris, Texas (1984), shot by Robby Müller, NSC, BVK

Brazil (1985), shot by Roger Pratt, BSC

The Mission (1986), shot by Chris Menges, ASC, BSC

Empire of the Sun (1987), shot by Allen Daviau, ASC

The Last Emperor (1987), shot by Vittorio Storaro, ASC, AIC

Wings of Desire (1987), shot by Henri Alekan

Mississippi Burning (1988), shot by Peter Biziou, BSC

JFK (1991), shot by Robert Richardson, ASC

Raise the Red Lantern (1991), shot by Fei Zhao

Unforgiven (1992), shot by Jack Green, ASC (

Baraka (1992), shot by Ron Fricke

Schindler’s List (1993), shot by Janusz Kaminski

Searching For Bobby Fischer (1993), shot by Conrad Hall, ASC

Trois Coulieurs: Bleu (Three Colours: Blue; 1993), shot by Slawomir Idziak, PSC

The Shawshank Redemption (1994), shot by Roger Deakins, ASC, BSC 

Seven (1995), shot by Darius Khondji, ASC, AFC (

The English Patient (1996), shot by John Seale, ASC, ACS

L. A. Confidential (1997), shot by Dante Spinotti, ASC, AIC (

Saving Private Ryan (1998), shot by Janusz Kaminski 

The Thin Red Line (1998), shot by John Toll, ASC 

American Beauty (1999), shot by Conrad Hall, ASC

The Matrix (1999), shot by Bill Pope 

In the Mood for Love (2000), shot by Christopher Doyle, HKSC

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *