Φεστιβάλ

Στη «Ζωή της Αντέλ» ο Χρυσός Φοίνικας

Εντυπωσίασε τις Κάννες που το ήθελαν φαβορί από τη στιγμή που προβλήθηκε. Ο λόγος για τη Ζωή της Αντέλ (Blue is the warmest color) του Γαλλοτυνήσιου Αμπντελατίφ Κεσίς το οποίο περιγράφει έναν λεσβιακό έρωτα ανάμεσα στην Αντέλ του τίτλου και σε μία κοπέλα με μπλε μαλλιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ταινία πρωταγωνίστρια είναι η νεαρή Αντέλ Εξαρχόπουλος, ελληνικής καταγωγής.

Η ταινία του Κεσίς είχε κερδίσει επίσης το βραβείο της κριτικής επιτροπής της Διεθνούς ομοσπονδίας Κριτικών (FIPRESCI).

Η ταινία απέσπασε πολύ καλές κριτικές για τις ερωτικές της σκηνές -χαρακτηρίστηκαν από τους ξένους κριτικούς ως αισθησιακές και ρεαλιστικές-, όσο και για τις ερμηνείες της (στην ταινία πρωταγωνιστεί εκτός από την Αντέλ Εξαρχόπουλος, όσο και της Λία Σεϊντού).

Δεν είναι άλλωστε καθόλου τυχαίο ότι η κριτική επιτροπή αναγνώρισε πως η ταινία δεν θα ήταν αυτή που είναι εάν δεν υπήρχαν οι δύο πρωταγωνίστριές της και τους ζήτησε να ανέβουν μαζί με τον Κεσίς στην σκηνή για την παραλαβή του Χρυσού Φοίνικα.

Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η κριτική επιτροπή μετά την απονομή, ο Σπίλμπεργκ είπε: «Νιώσαμε ευλογημένοι που ήμασταν στη θέση να δούμε πρώτοι αυτή την υπέροχη ιστορία αγάπης. Μαγευτήκαμε από την σκηνοθεσία και από τις έξυπνες ερμηνείες. Κυρίως, (μαγευτήκαμε) από τον τρόπο που ο σκηνοθέτης παρατηρούσε τους χαρακτήρες του -τους άφηνε να αναπνεύσουν. Δεν εξετάσαμε την απόφασή μας για το ποια θα είναι η αντίδραση για το Χρυσό Φοίνικα. Δεν σκεφτήκαμε αν θα παιχτεί αυτή η ταινία στην Αμερική για παράδειγμα. Εμείς αγαπήσαμε την ταινία. Και πιστεύω ότι θα παιχτεί παντού στον κόσμο και στις ΗΠΑ. Γιατί όχι; »

Όλα τα μέλη της κριτικής συμφώνησαν, πάντως, ότι ήταν μια υπέροχη ερωτική ιστορία.

Το βραβείο σκηνοθεσίας δόθηκε στον μεξικανό Αμάτ Εσκαλάντε για την ταινία Heli.

Το μεγάλο βραβείο της επιτροπής κέρδισε η ταινία Inside Llewyn Davis των αδελφών Κοέν.

Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας απέσπασε ο ηθοποιός Μπρους Ντερν, ο οποίος απέσπασε εγκωμιαστικά σχόλια για τον ρόλο του στην ταινία Nebraska του Αλεξάντερ Πέιν, ενώ το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας πήγε στη γαλλίδα Μπερενίς Μπεζό (The Artist) για το ρόλο της στο The Past του Ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί.

Το βραβείο σεναρίου απονεμήθηκε στον Κινέζο Ζία Ζάνγκ- Kε για την ταινία A touch of sin.

Ειδικό βραβείο  κριτικής επιτροπής που πήγε στο Like Father Like Son του Κόρε Έντα Χιροκάζου.

Η Χρυσή Κάμερα πηγαίνει στον Άντονι Τσεν από τη Σιγκαπούρη για την ταινία Ilo Ilo.

Ο Χρυσός Φοίνικας για ταινία μικρού μήκους, τέλος, απονεμήθηκε στον Μπιουνγκ-γκον Μουν από τη Νότια Κορέα για το Safe.

Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στις Κάννες ήταν φέτος ο Στίβεν Σπίλμπεργκ. Μέλη της κριτικής επιτροπής ήταν, μεταξύ άλλων, η Νικόλ Κίντμαν, ο Άνγκ Λι και ο Κρίστοφ Βαλτς.

Ο Σπίλμπεργκ αν και αμερικανός σκηνοθέτης μίλησε για τη σημασία της πολιτιστικής εξαίρεσης από τη συμφωνία ΗΠΑ-Ευρώπης, λέγοντας ότι ελπίζει να συνεχίσει αυτή να ισχύει, καθώς είναι πολύ σημαντική για την επιβίωση ενός διαφορετικού ευρωπαϊκού σινεμά.

Όσο για τους αδικημένους; Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεώρησαν ότι ο Πάολο Σορεντίνο και το La Grande Bellezza έμεινε άδικα εκτός βραβεύσεων.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Μια σκέψη για το “Στη «Ζωή της Αντέλ» ο Χρυσός Φοίνικας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *