ΘΕΜΑΤΑΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

29ες ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ: Ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ FORTUNE COOKIES TOY ΦΡΙΜΟΝΤ

Η δεύτερη ημέρα του Φεστιβάλ ήταν αφιερωμένη στην ταινία ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ( Motstandaren) επίσημη υποβολή της Σουηδίας για τα Oscar που διαγωνίζεται στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ και σε ένα μικρό αλλά καινοτόμο ως προς την κεντρική ηρωίδα του φιλμ ονόματι ΦΡΙΜΟΝΤ, ταινία που αγαπήθηκε πολύ στο τελευταίο φεστιβάλ του Σάντανς.

ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ (MOTSTANDAREN) του Μιλάντ Αλαμί

Επίσημη πρόταση της Σουηδίας για το ξενόγλωσσο Οσκαρ αν και από Ιρανό σκηνοθέτη και μάλιστα με πρωταγωνιστή τον Παιμάν Μααντί (γνωστό ηθοποιό του Ασγκάρ Φαραντί από το Οσκαρικό ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ), ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ είναι η ιστορία ενός πάλαι ποτέ πρωταθλητή της πάλης που δραπετεύει από το Ιράν μαζί με την γυναίκα του και τις δύο κόρες του και βρίσκει καταφύγιο στον παγωμένο βορρά της Σουηδίας, σε ένα σπίτι όπου κατοικούν μετανάστες υπό την αιγίδα του κράτους. Ο φόβος της απέλασης είναι μόνιμα υπαρκτός και η κακή φήμη εις βάρος του στην χώρα του τον καταδιώκει. Θα αποφασίσει να επιστρέψει στην παλαίστρα προκειμένου να εξασφαλίσει την μόνιμη διαμονή, όμως και εκεί ο συγκρουσιακός εαυτός του και επιθυμίες που έχουν καταπιεστεί θα φέρουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Η ταινία διαθέτει την ανάλογη ”παγωμένη και απειλητική” ατμόσφαιρα, το δράμα του ήρωα είναι υπαρκτό και ο σκηνοθέτης φροντίζει να μας το υπενθυμίζει σε κάθε πλάνο και λεπτό της ταινίας, εφόσον έχει στα χέρια του και έναν υπέροχο ερμηνευτικά πρωταγωνιστή. Η ταινία διαθέτει από σασπένς και δράμα μέχρι συγκίνηση και κοινωνικό προβληματισμό, και στο φινάλε που πάει να ρίξει μία αχτίδα φωτός, η λάθος επιλογή που φαίνεται σωστή όμως για τον ήρωα, θα φέρει το αμήχανο κινηματογραφικό φινάλε.

ΦΡΙΜΟΝΤ (FREMONT) του Μπαμπάκ Τζαλάλι

Στο Φρίμοντ που είναι μία μικρή πόλη λίγο έξω από το Σαν Φραντσίσκο, η Ντόνια είναι μία Αφγανή μετανάστρια που εργάζεται σε ένα εργοστάσιο παραγωγής fortune cookies. Στην χώρα της εργαζόταν ως μεταφράστρια για την Αμερικανική κυβέρνηση. Πολλές φορές αυτοπροσδιορίζεται και ως συγγραφέας. Στην χώρα της όμως η οικογένεια της την θεωρεί προδότρια επειδή έφυγε. Βασανίζεται από αυπνίες και η απόφαση της να κάνει μία μικρή…παρασπονδία στα fortune cookies προκειμένου να βρει τον ιδανικό παραλήπτη μάλλον θα αποδειχθεί από σπόντα…επιτυχημένη. Πρόκειται για μία μικρή ασπρόμαυρης αισθητικής ταινία που το μεγαλύτερο προσόν της είναι ο πρωτοπόρος τρόπος (και ο πιο αληθινός τελικά) που παρουσιάζεται η νεαρή ηρωίδα της ταινίας. Είναι μία νέα γυναίκα, με χιούμορ, προσόντα, δεν προκαλεί λύπηση, είναι μορφωμένη και συνειδητοποιημένη και απλά αναζητά τον έρωτα χωρίς να έχει ενοχές για ότι συμβαίνει στην χώρα της. Η απλότητα και το καδράρισμα της ταινίας προσθέτουν στυλ στην ταινία, οι δεύτεροι ρόλοι σαν δορυφόροι γύρω της λειτουργούν αλλά ταυτόχρονα παραμένουν και ανεκμετάλλευτοι, διότι απλά η ταινία είναι σαν μία μικρή άσκηση ανεξάρτητου φιλμ. Ωραία φωτογραφία, ο ίδιος ο σκηνοθέτης κάνει και το μοντάζ, δεν είναι κάτι σπουδαίο, είναι όμως κάτι πολύ φρέσκο ως προς το πως συστήνει έναν χαρακτήρα και μας αλλάζει και λίγο τα κλισέ δεδομένα.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *