ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ (AMBULANCE)

Παρασημοφορημένος βετεράνος, ο Γουιλ, που είναι απελπισμένος να βρει χρήματα, ζητά βοήθεια από τον θετό του αδερφό Ντάνι, ο οποίος θα του κάνει προσφορά για τη μεγαλύτερη ληστεία τράπεζας στην ιστορία του Λος Άντζελες, με λεία 32 εκατομμύρια δολάρια. Όταν η απόδραση από την τράπεζα πηγαίνει εντυπωσιακά στραβά, τα απελπισμένα αδέλφια κλέβουν ένα ασθενοφόρο, στο οποίο επιβαίνει ένας τραυματισμένος αστυνομικός και μια νοσοκόμα. Η προσπάθεια τους να παραμείνουν ζωντανοί αλλά και να μην συλληφθούν δίνει αφορμή για μία καταδίωξη δίχως φρένα!

Από τον παραγωγό και σκηνοθέτη πρώην βιντεοκλιπά Μάικλ Μπέι, ο οποίος μπορεί ως σκηνοθέτης τα τελευταία χρόνια να είχε αφοσιωθεί στην σειρά ταινιών των Transformers δεν ξεχνάμε όμως τον Βράχο (1996), το Αρμαγεδδών (1998) αλλά και το σφαγιασμένο από τις κριτικές Περλ Χάρμπορ (2001) με τα οποία απέδειξε πως στο είδος του, δηλαδή στην εκκωφαντική περιπέτεια καταδίωξης, καταστροφής, στο blockbuster δηλαδή παίρνει πάντα καλό βαθμό (σε συνδυασμό πάντα με το επιτελείο του ήχου, μοντάζ, εφέ). Με το ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ τώρα καταφέρνει αυτό ακριβώς που θέλει ο θεατής και του έχει λείψει. Μια φωτεινή, εφετζίδικη, ηλιόλουστη, καταιγιστική περιπέτεια καταδίωξης χωρίς φρένα, που δεν σταματάει ποτέ να τρέχει, η κάμερα προκαλεί ναυτία από τις βουτιές στο κενό και 136 λεπτά διασκέδασης και σινεμά χωρίς σκοτάδια, χωρίς γρίφους, με ανεγκέφαλους μονοδιάστατους χαρακτήρες (μα υπάρχουν και αυτοί εκεί έξω πως αλλιώς να αποδοθούν;) που βρίσκουν ευτυχώς καταφύγιο στο σινεμά καταστροφής του Μάικλ Μπέι.

Σεναριακά βασισμένο (αν όχι ριμέικ) στην Δανέζικη ταινία AMBULANCEN του 2005 το οποίο ο σκηνοθέτης Μάικλ Μπέι αρνήθηκε να δει για να μην επηρεαστεί, το ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ αποδεικνύει ξεκάθαρα πως η Αμερική στην δράση δεν έχει ανταγωνισμό και εκεί που η Ευρώπη πετυχαίνει την ατμόσφαιρα, αυτή θα ανταπαντήσει με τον όρο δράση. Και μπορεί οι αφέλειες και οι αναληθοφάνειες στην ταινία να είναι αρκετές, τίποτα όμως δεν μπορεί να σταματήσει την απόλαυση μίας καθαρόαιμης Αμερικανικής περιπέτειας και μάλιστα στην μεγάλη οθόνη, με το μοντάζ της ομάδας του εις διπλούν βραβευμένου με Oscar Πιέτρο Σκάλια ( ΜΑΥΡΟ ΓΕΡΑΚΙ Η ΚΑΤΆΡΡΙΨΗ, JFK) να προκαλεί δέος και θαυμασμό ως δουλειά αλλά και με τον ήχο του τριπλά υποψήφιου για Oscar Ερικ Ααντάλ ( ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ, ΑΡΓΚΟ, ΤΡΑΝΣΦΟΡΜΕΡΣ).

Ο Τζέικ Γκίλενχααλ και οι γύρω του εξυπηρετούν άψογα τους ρόλους και τις ερμηνευτικές ανάγκες της περιπέτειας και του συγκεκριμένου είδους και εν κατακλείδι όχι μόνο δεν καλέσαμε ασθενοφόρο στο τέλος της προβολής αλλά φύγαμε χορτασμένοι από δράση, περιπέτεια και ένα είδος ταινίας που πραγματικά μας είχε λείψει.

H ταινία ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ κυκλοφορεί στις αίθουσες 17 Μαρτίου σε διανομή TULIP

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *