ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Amerika Square

3popcorn

Στην Πλατεία Αμερικής συναντιώνται διάφοροι παράξενοι τύποι: ο Μπίλλη είναι ένας 40άρης tattoo artist, ο Τάρεκ ένας πρόσφυγας από τη Συρία που προσπαθεί να φτάσει στη Γερμανία με την κόρη του και ο Νάκος, ένας ρατσιστής αφελής, ανόητος και μάλλον μπανάλ που έχει τη δυνατότητα όμως να γίνει επικίνδυνος.

america-square2

Ο Γιάννης Σακαρίδης κάνει μία ταινία για την Καζαμπλάνκα της Αθήνας, μιλώντας για την ανεργία, τον ρατσισμό και τη δυσκολία να δεχθούμε το διαφορετικό.

Στο σενάριο βρίσκουμε εκτός από το όνομα του σκηνοθέτη και εκείνο του Γιάννη Τσίρμπα (στο βιβλίο του Η Βικτώρια δεν υπάρχει βασίζεται η ταινία), καθώς και το όνομα του ηθοποιού Βαγγέλη Παπαδημητρίου.

amerika-square002

Με φρεσκάδα στην κινηματογράφηση (και μερικά πλάνα από αέρος που είναι εξαιρετικής σύλληψης) και με ισορροπημένες ερμηνείες (ο Μάκης Παπαδημητρίου σε ρόλο αφελούς μαμάκια, ο Γιάννης Στάνκογλου αναμενόμενα ταιριαστός στον ρόλο ενός 40άρη rock n’ roll τύπου και ο Βασίλης Κουκαλάνι υπέροχος στον ρόλο του Σύρου πρόσφυγα), το Amerika Square είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για το ελληνικό σινεμά, ένα βήμα για ένα πιο κοινωνικό σινεμά που θα μιλά για τη ζωή μας και την καθημερινότητά μας χωρίς να πατρονάρει.

Και μπορεί να υπάρχουν κάποια κλισέ ή κάποιες σεναριακά αφελείς στιγμές, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι ο σκηνοθέτης τις γνωρίζει και τις χρησιμοποιεί υπέρ της ταινίας.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *