ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΜΙΑΣ ΠΤΩΣΗΣ (ANATOMIE D’UNE CHUTE)
Η Σάντρα είναιΓερμανίδα συγγραφέας, ζει με τον σύζυγο της Σάμιουελ και τον γιό τους Ντανιέλ σε ένα απομονωμένο σπίτι στις Γαλλικές Άλπεις. Έπειτα από μία κατοίκον συνέντευξη της Σάντρα μέσα στο σπίτι που πάει στραβά, ο Σάμιουελ αναπάντεχα θα βρεθεί νεκρός στο χιόνι, με σιγουριά όμως έπειτα από πτώση. Η ανατομία αυτής της πτώσης θα προσπαθήσει να αποδείξει αν η Σάντρα είναι ένοχη ή όχι εφόσον θεωρείται βασική ύποπτος, θα βγάλει στην επιφάνεια τα θέματα που είχαν ως ζευγάρι αλλά και το παιδί θα ζήσει το δικό του δράμα μη ξέροντας τι να πιστέψει και τι όχι ως βασικός μάρτυρας της υπόθεσης.
Η ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΜΙΑΣ ΠΤΩΣΗΣ είναι ένα δικαστικό, κοινωνικό δράμα οικογενειακής σύγκρουσης αλλά και κοινωνικής ανάλυσης χαρακτήρων-ιδίως στις σκηνές των φλας μπακ στο δικαστήριο-που η Γαλλίδα Ζυστίν Τριέ καταφέρνει να το εξετάσει μέχρι το κόκκαλο και αυτό χάρις στο χειρουργικής ακρίβειας σενάριο που δεν αφήνει τίποτα να περάσει χωρίς να σπείρει αμφιβολία, υποψία, λύπηση, αγανάκτηση και στο τέλος κατανόηση. Εκεί βρίσκεται και η πρώτη μεγάλη δύναμη της ταινίας. Το αν η Σάντρα σκότωσε τον σύζυγο της ή όχι υποσκιάζεται από τα εσώψυχα του ζευγαριού που ξεκάθαρα κάτι πήγαινε στραβά ( με έναν απίστευτα κινηματογραφικά έξυπνο τρόπο το καταλαβαίνουμε από το πρώτο δίλεπτο της ταινίας με την επανάληψη του ενοχλητικού τραγουδιού P.I.M.P του 50 Cent) και το παιδί που θα ”παλαντζάρει” αν πρέπει να πιστέψει την ίδια του την μητέρα ή να την ”κάψει” στο δικαστήριο.
Η Ζυστίν Τριέ που το 2019 είχε κάνει εκείνο το εξαιρετικό ΣΕΞ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (Sybil) σκηνοθετεί βέβαια με μία απόσταση σαν να είναι η ίδια αρχικά ιατροδικαστής και μετέπειτα ένορκος στο δικαστήριο. Αυτό είναι και καλό και κακό, καλό για το ότι βάζει τον θεατή να αποφασίζει μόνος του, κακό για την κινηματογραφική ατμόσφαιρα που στερεί στο εγχείρημα την οιαδήποτε συναισθηματική εμπλοκή (στην προηγούμενη ταινία της είχε κάνει το εντελώς αντίθετο). Εν ολίγοις η κινηματογραφική ψυχρότητα (μπορεί να είναι και αδυναμία όμως της δημιουργού) είναι αυτό που με ενόχλησε στην ταινία, όμως θαύμασα τον ρυθμό της και το πόσο γρήγορα έτρεξε τα 150 λεπτά διάρκειας της.
Η Σάντρα Χιούλερ είναι υπέροχη στον ρόλο της, είναι από τις καλύτερες νέες Ευρωπαίες ηθοποιούς (θυμηθείτε την και στο ΤΟΝΙ ΕΡΝΤΜΑΝ) που σηκώνει όλη την ιστορία στην πλάτη της με ψυχραιμία, με συγκλονιστικές στιγμές στην διάδραση με το παιδί αλλά και με μικρά ξεσπάσματα, όπως άλλωστε ταιριάζει στον χαρακτήρα μίας συγγραφέως. Οι σκηνές του δικαστηρίου είναι σκηνοθετημένες από ιδιαίτερες γωνίες λήψης, από κάτω προς τα πάνω, από μακριά, close ups και έτσι ισορροπεί την ψυχρότητα του εγχειρήματος που πάντα καραδοκεί στο σημερινό Ευρωπαϊκό σινεμά και ιδίως της Γαλλίας.
Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Καννών, η ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΜΙΑΣ ΠΤΩΣΗΣ ολοκληρώνεται με μία σημαντική νίκη του δικαίου και βάζει τα πράγματα στη θέση τους ως προς τις επιλογές που κάνουμε στην ζωή, τις συνέπειες αυτών και το ρίσκο, πριν μία ”πτώση” ξυπνήσει το θηρίο που κοιμάται.
H ταινία κυκλοφορεί 31 Αυγούστου σε διανομή ΣΠΕΝΤΖΟΣ