ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ANORA

H Άνι εργάζεται ως στρίπερ σε ένα παρακμιακό στριπτιζάδικο. Είναι μόλις 23 ετών και ζει με την αδελφή της σε ένα σπίτι που τραντάζεται από το πέρασμα του τρένου. Και όμως δουλεύει και εργάζεται με την απίστευτη ενέργεια της νιότης της προσπαθώντας όχι μόνο να επιβιώσει αλλά και να πιάσει-μάταια-την καλή. Κάποια στιγμή ο εργοδότης της θα της προτείνει να κάνει παρέα σε έναν Ρώσσο πελάτη που ζητάει κοπέλα που μιλάει Ρώσικα. Ο Ιβάν είναι 21 ετών, κακομαθημένος γόνος Ρώσσου μεγιστάνα. Γνωρίζονται, αρέσει ο ένας στον άλλον, η Άνι θαμπώνεται από τον πλούτο (αν και κατά βάθος γνωρίζει πως η όλη κατάσταση είναι too good to be true) ο Ιβάν της προτείνει να την αγκαζάρει εξολοκλήρου για μία εβδομάδα, ταξιδεύουν μέχρι το Λας Βέγκας, ζουν ξέφρενα μέχρι που ο Ιβάν της κάνει πρόταση γάμου και παντρεύονται. Οι γονείς όμως του Ιβάν και κυρίως η μητέρα του, διαφωνούν απόλυτα με τον γάμο, και έρχονται προκειμένου να τερματίσουν αυτή την ένωση, στέλνοντας πρώτα έναν ιερέα και δύο Ρώσσους μαφιόζους να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση. Το όνειρο θα λάβει τέλος.

Η ANORA είναι μία τολμηρή κωμωδία καταστάσεων, μία ρομαντική κομεντί της νέας εποχής, που σηματοδοτεί-επιτέλους-την σκηνοθετική ωρίμανση του ανεξάρτητου Σον Μπέηκερ. Πιο ώριμος σκηνοθετικά από ποτέ και με την κάμερα του να είναι σε διαρκή κίνηση και με πλάνα που δείχνουν επιρροή από μεγάλους Αμερικανούς σκηνοθέτες, η ταινία λειτουργεί εξαιρετικά ως ξέφρενη ρομαντική κωμωδία στο πρώτο της μισό, γίνεται κομεντί καταδίωξης στο δεύτερο μέρος της και το απόλυτα λυτρωτικό αλλά πικρό φινάλε της σφραγίζει την επιτυχία της. Εξαιρετική η Μάικι Μάντισον στον κεντρικό ρόλο, κάνει μια tour de force ερμηνεία, αλλά και οι δεύτεροι ρόλοι (των γκάγκστερς, του Ιβάν αλλά και της μητέρας) είναι τόσο καλογραμμένοι που δημιουργούν ένα καταπληκτικό σύνολο στην ταινία και ο καθένας ξεχωρίζει με τον τρόπο του. Τεχνικά η ταινία κινείται σε επίπεδα μεγάλων Αμερικανικών ταινιών και σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας για τα επερχόμενα βραβεία Oscar.

Βραβευμένη με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, η ταινία του Σον Μπέηκερ (ο οποίος σε αυτή την ταινία δείχνει να τολμά επιτέλους να μιλήσει για κάτι πιο ουσίας σε σχέση με προηγούμενες δουλειές του, και να δώσει για πρώτη φορά κινηματογραφικό αποτέλεσμα και όχι να κινηματογραφεί απλά περιθωριακούς χαρακτήρες με αυταρέσκεια) φλυαρεί μεν σε αρκετά σημεία, μπορεί να ήθελε ένα πιο σφιχτοδεμένο μοντάζ, αποζημιώνει όμως και με το παραπάνω διότι έβαλε το συστατικό που έλειπε στις δουλειές του. Την αγνότητα και την ευαισθησία.

Ούτε Σταχτοπούτα, ούτε Pretty Woman, η Ανόρα είναι ένας χαρακτήρας της νέας εποχής, ένας χαρακτήρας που τρώει τα μούτρα του αλλά δεν μπορεί να κάνει και διαφορετικά και μία ταινία που επισημοποιεί την αναγκαία ωριμότητα ενός σκηνοθέτη και την επιτυχία της ως σινεμά συναισθήματος και απόλαυσης.

H ταινία κυκλοφορεί 24 Οκτωβρίου σε διανομή TANWEER

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *