Οι υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Πώς θα γίνει να διατηρηθεί ο θεσμός των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου παραμένει ένα ερώτημα που τίθεται. Στη συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκαν ελάχιστοι δημοσιογράφοι και οι περισσότεροι που ήταν παρόντες ήταν οι κινηματογραφιστές.
Παράλληλα, η πρόεδρος της ΕΑΚ, Κατερίνα Ευαγγελάκου, ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι μόλις 107 μέλη ψήφισαν για την ανάδειξη των υποψηφίων σε σύνολο 245 (μόνο οι μισοί από αυτούς έχουν δικαίωμα ψήφου). Γεγονός που μας κάνει να αναρωτηθούμε: οι άλλοι γιατί δεν έχουν; Και μπορούν μόλις 100 άνθρωποι να κρίνουν τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς;
Και επίσης: μέχρι πότε θα συνεχίζεται η πρακτική που θέλει μία ταινία να είναι υποψήφια εάν έχει προβληθεί σε κάποιο Φεστιβάλ, είτε την έχουμε δει στις αίθουσες, είτε όχι; Δεν θα έπρεπε όλες οι ταινίες να έχουν κυκλοφορήσει μέχρι την ημέρα του κλεισίματος της ψηφοφορίας;
Αυτά είναι γενικότερα ερωτήματα που μπαίνουν ως προβληματισμός για τις επόμενες διοργανώσεις (γιατί σε λίγα χρόνια προβλέπω να υπάρχουν τα βραβεία μόνο για να αλληλοσυγχαίρονται οι κινηματογραφιστές και όχι για το κοινό που θα τους δει).
Ας πάμε στις υποψηφιότητες. Τις περισσότερες συγκέντρωσε το J.A.C.E του Μενέλαου Καραμαγγιώλη (11 συνολικά). Η Κόρη του Θάνου Αναστόπουλου έλαβε εννέα υποψηφιότητες, από πέντε έλαβαν τα «L» και Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού και τέσσερις υποψηφιότητες συγκέντρωσε το Αν (ανάμεσά τους και καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη).
«Μέσα σε κλίμα ανέχειας και απαξίωσης του ελληνικού πολιτισμού έγιναν φέτος 17 ταινίες μεγάλου μήκους» δήλωσε η πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Κατερίνα Ευαγγελάκου.
Η κ. Ευαγγελάκου ανακοίνωσε τη θέσπιση του βραβείου «Λουκία Ρικάκη», το οποίο θα δίνεται σε έναν σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ που προάγει τον κοινωνικό διάλογο. Το βραβείο θα συνοδεύεται από το ποσό των 3.000 ευρώ που θα προσφέρει η οικογένεια της Λ.Ρικάκη στη μνήμη της μεγάλης δημιουργού.
Παράλληλα, τόνισε ότι οι ντοκιμαντερίστες ενώνονται για να φτιάξουν μία δική τους κίνηση, ενώ πρόσθεσε ότι δημιουργήθηκε και η greek society of cinematographers, η ένωση δηλαδή των διευθυντών φωτογραφίας.
Ανάμεσα στις ηχηρές απουσίες, είναι εκείνη της Στεφανίας Γουλιώτη στον Α’ Ρόλο για το J.A.C.E, καθώς και η απουσία της ταινίας Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού από την κατηγορία της καλύτερης φωτογραφίας. Παράλληλα, θα θέλαμε να δούμε τον Θάνο Σαμαρά στις υποψηφιότητες Α Ανδρικού Ρόλου.
Οι υποψηφιότητες
Καλύτερης Ταινίας
11 Συναντήσεις με τον Πατέρα Μου
Αν
To Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού
Η Κόρη
J.A.C.E.
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
Ημερολόγια Αμνησίας
Ένα Βήμα Μπροστά
Anaparastasis: Η ζωή και το έργο του Γιάννη Χρήστου (1926-1970)
Ταινίας Μικρού Μήκους
Χαμομήλι
Cavo D’ Oro
Τσέλσι – Μπαρτσελόνα
Τίτλοι Τέλους
Ιδιότητες 2
The Capsule
Σκηνοθεσίας
Μενέλαος Καραμαγγιώλης (J.A.C.E.)
Θάνος Αναστόπουλος (Η Κόρη)
Έκτορας Λυγίζος (Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού)
Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη
Έκτορας Λυγίζος (Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού)
Μπάμπης Μακρίδης (L)
Χριστόφορος Παπακαλιάτης (Αν)
Σεναρίου
Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού (Έκτορας Λυγίζος)
Η Κόρη (Θάνος Αναστόπουλος, Βασίλης Γιάτσης)
L (Ευθύμης Φιλίππου, Μπάμπης Μακρίδης)
Α’ Ανδρικού Ρόλου
Λάμπρος Αποστόλου (11 Συναντήσεις με τον Πατέρα Μου)
Γιάννης Παπαδόπουλος (Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού)
Άρης Σερβετάλης (L)
Α’ Γυναικείου Ρόλου
Βίκυ Βολιώτη (Αίμα)
Σαβίνα Αλιμάνι (Η Κόρη)
Αμαλία Μουτούση (Χαρά)
Β’ Ανδρικού Ρόλου
Ιερώνυμος Καλετσάνος (J.A.C.E.)
Γιώργος Συμεωνίδης (Η Κόρη)
Μάκης Παπαδημητρίου (L)
Β’ Γυναικείου Ρόλου
Θεοδώρα Τζήμου (H Κόρη)
Κόρα Καρβούνη (J.A.C.E.)
Λήδα Πρωτοψάλτη (Χαρά)
Μοντάζ
10η Μέρα (Γιάννης Κωσταβάρας)
Αν (Στέλλα Φιλιπποπούλου)
J.A.C.E. (Τάκης Γιαννόπουλος, Λάμπης Χαραλαμπίδης, Πάνος Δαουλτζής)
Φωτογραφίας
Η Κόρη (Ηλίας Αδάμης)
Μπιγκ Χιτ (Διονύσης Ευθυμιόπουλος)
J.A.C.E. (Γιώργος Φρέντζος)
Κοστουμιών
Δεμένη Κόκκινη Κλωστή (Σάββας Πασχαλίδης)
Μπιγκ Χιτ (Κατερίνα Ζουράρη)
J.A.C.E. (Δέσποινα Χειμώνα)
Μακιγιάζ
Δεμένη Κόκκινη Κλωστή (Αλεξάνδρα Μήτα)
Η Κόρη (Εύη Ζαφειροπούλου)
J.A.C.E. (Γιάννης Παμούκης)
Ήχου
10η Μέρα (Γιάννης Σκανδάμης, Γιώργος Ραμαντάνης, DNA Lab)
J.A.C.E. (Μαρίνος Αθανασόπουλος, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Βάλια Τσέρου)
L (Κώστας Φυλακτίδης, Στέφανος Ευθυμίου)
Αν (Μαρίνος Αθανασόπουλος, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Άρης Λουζιώτης, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος)
Σκηνογραφίας
Η Κόρη (Μαγιού Τρικεριώτη)
Μπιγκ Χιτ (Κατερίνα Ζουράρη)
J.A.C.E. (Ηλίας Λεδάκης)
Μουσικής
Ημερολόγια Αμνησίας (Χρήστος Δεληγιάννης)
Αίμα (Σταύρος Γασπαράτος)
Magic Hour (Παναγιώτης Καλαντζόπουλος)
Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας
10η Μέρα (Χρήστος Γάκης)
Δεμένη Κόκκινη Κλωστή (Βασίλης Ανδιρόπουλος, Γιάννης Βαμβακάς, Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος, Δημήτρης Γκερπινής)
J.A.C.E. (Ιπποκράτης Χαλάς)
Magic Hour (Γιάννης Γεωργαρίου, Μagicon)