ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

BAFTA Awards 2022: Οι νικητές της βραδιάς

H 75η τελετή απονομής των Βρετανικών Κινηματογραφικών Βραβείων πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής, 13 Μαρτίου, με παρουσία κοινού στο Royal Albert Hall του Λονδίνου και οικοδέσποινα της Ρέμπελ Ουίλασον. Η τελετή κράτησε χαμηλούς τόνους εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, με διοργανωτές και καλεσμένους να στέλνουν τα δικά τους μηνύματα αλληλεγγύης

Όσον αφορά τα βραβεία, δεν είχαμε ιδιαίτερες εκπλήξεις. Μεγάλοι νικητές των βραβείων BAFTA ήταν η «Η Εξουσία του Σκύλου» και το «Dune».  Ειδικότερα, η ταινία «Η Εξουσία του Σκύλου» σε σκηνοθεσία Τζέιν Κάμπιον κέρδισε τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Το «Dune», σε σκηνοθεσία Ντενί Βιλνέβ, κυριάρχησε με πέντε BAFTA στις τεχνικές κατηγορίες Σκηνικά, Εφέ, Φωτογραφία, Μουσική και Ήχος. Το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας πήγε στο «Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, ενώ τα βραβεία Πρωτότυπου Σεναρίου και Διασκευασμένου Σεναρίου στις ταινίες «Πίτσα Γλυκόριζα» και «CODA» αντίστοιχα. Τα βραβεία Β’ Γυναικείου και Β’ Ανδρικού Ρόλου έλαβαν η Αριάνα Ντεμπόουζ για τον ρόλο της στο «West Side Story» και ο Τρόι Κότσουρ για το «CODA».

Τέλος, ένα από τα σημαντικά σημεία της τελετής ήταν η έναρξη από την Σίρλεϊ Μπασεϊ που ερμήνευσε το εμβληματικό τραγούδι «Diamonds Are Forever» για τον εορτασμό των 60 χρόνων του Τζέιμς Μποντ, για το οποίο χειροκροτήθηκε δυνατά από όλους τους παρευρισκόμενους στην αίθουσα.

Αναλυτικά τα βραβεία:

Καλύτερη Ταινία: «Η Εξουσία του Σκύλου»
Καλύτερη Σκηνοθεσία: Τζέιν Κάμπιον («Η Εξουσία του Σκύλου»)
Καλύτερο Καστ: «West Side Story»
Καλύτερη Φωτογραφία: «Dune»
Καλύτερο Μονταζ: «No Time To Die» – Τομ Κρος, Έλιοτ Γκράχαμ
Καλύτερο Ντεμπούτο Βρετανού Σεναριογράφου, Σκηνοθέτη, Παραγωγού: «The Harder They Fall», Τζέιμς Σάμιουελ (σενάριο, σκηνοθεσία), Μπόαζ Γιακίν (σενάριο)
Καλύτερη Ταινία Βρετανικής Παραγωγής: «Belfast»
Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία: «Drive My Car» – Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, Τερουχίσα Γιαμαμότο
Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Encanto»
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: Summer of Soul (…Or, When the Revolution Could Not Be Televised)
Πρωτότυπο Σενάριο: «Πίτσα Γλυκόριζα» – Πολ Τόμας Άντερσον
Διασκευασμένο Σενάριο: «CODA» – Σίαν Χέντερ 
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Τζοάνα Σκανλαν – «After Love»
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Αριάνα Ντεμπόουζ – «West Side Story»
Α’ Ανδρικός Ρόλος: Γουίλ Σμιθ – «King Richard»
B’ Ανδρικός Ρόλος: Τρόι Κότσουρ – «CODA»
Μουσική: «Dune» – Χανζ Ζίμμερ
Ήχος: «Dune»
Καλλιτεχνική διεύθυνση: «Dune»
Σκηνικά: «Dune»
Κοστούμια: «Cruella» – Τζένι Μπίβαν
Μακιγιάζ, Κομμώσεις: «The Eyes of Tammy Faye»
Εφέ: «Dune»
Βρετανική Ταινία Μικρού Μήκους: «The Black Cop» – Τσέρις Οτέκα
Βρετανική Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους: «Do Not Feed the Pigeons»  
Ανερχόμενος Ηθοποιός (ψήφος του κοινού): Λασάνα Λίντς

Κατερίνα Σιδηροπούλου

Οι πρώτες ταινίες ήταν τα κλασικά κινούμενα σχέδια της Disney. Έπειτα ήρθε η «Ελισάβετ» και τότε μπήκε δειλά στον κόσμο του κινηματογράφου. Ώσπου, στο πανεπιστήμιο ήρθε ο καλός βωβός κινηματογράφος και άλλα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε ο κινηματογραφικός της εθισμός!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *