ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Best of 2 στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης

Με το δεύτερο μέρος της αναδρομής στις καλύτερες ταινίες που προβλήθηκαν τη χρονιά που πέρασε, η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης ολοκληρώνει τη δραστηριότητά της για την κινηματογραφική σεζόν. Στο τελευταίο αφιέρωμα που θα πραγματοποιηθεί από τις 28 έως τις 31 Μαΐου 2015, με τίτλο Best Of Νο 2 προβάλλονται τέσσερις ταινίες που αγάπησε το κοινό.

Πρόκειται για τις ταινίες: Καβάλα στην τίγρη του Λουίτζι Κομεντσίνι, Η περιφρόνηση του Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Επιχείρηση Σαν Τζενάρο του  Ντίνο Ρίζι και Η δασκάλα του πιάνου του Μίκαελ Χάνεκε.

tiger

Αξίζει να θυμηθούμε ότι:

  • Η περιφρόνηση είναι γυρισμένη σε cinemascope, με χρωματική παλέτα δια χειρός του Ραούλ Κουτάρ και γυρίσματα στο Κάπρι, στη βίλα του ιταλού συγγραφέα Κούρτσιο Μαλαπάρτε.
  • Την ταινία Επιχείρηση Σαν Τζενάρο υπογράφει ο σκηνοθέτης Ντίνο Ρίζι, ενώ ο Νίνο Μανφρέντι ερμηνεύει εδώ έναν από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας του.
  • Η ερμηνεία της κορυφαίας Ιζαμπέλ Ιπέρ στη Δασκάλα του πιάνου, σ’ έναν, ηθικά και σωματικά δύσκολο ρόλο, τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ των Καννών το 2001.

Στη διάρκεια του αφιερώματος Best Of no 2, το φεστιβάλ θα προσφέρει σε προσφορά τις εκδόσεις Michael Haneke (1 ευρώ) και Commedia all’italiana (7 ευρώ). Να σημειωθεί πως η προσφορά θα ισχύει μόνο κατά τη διάρκεια των προβολών του αφιερώματος, από Πέμπτη 28 έως και Κυριακή 31/5.

Πώληση εισιτηρίων: Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α΄, Λιμάνι, τηλ. 2310-508.398, cinematheque@filmfestival.gr)

Τιμή εισιτηρίου: 4 ευρώ (γενική είσοδος), 3 ευρώ (για τα μέλη).

Κάρτα μέλους: 1 ευρώ.

cinemateque3

Πρόγραμμα προβολών:

28/05 ΠΕΜΠΤΗ

19:00 Καβάλα στην τίγρη

21:30 Η δασκάλα του πιάνου

29/05 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

19:00 Η περιφρόνηση

21:30 Επιχείρηση Σαν Τζενάρο

30/05 ΣΑΒΒΑΤΟ

19:00 Η δασκάλα του πιάνου

21:30 Η περιφρόνηση

31/05 ΚΥΡΙΑΚΗ

19:00 Επιχείρηση Σαν Τζενάρο

21:30 Καβάλα στην τίγρη

Αναλυτικά οι ταινίες:

Καβάλα στην τίγρη / A cavallo della tigre (Ιταλία, 1961)

Σκηνοθεσία: Λουίτζι Κομεντσίνι /Luigi Comencini. Με τους: Nino Manfredi, Mario Adorf, Valeria Moriconi. Ασπρόμαυρη, 120′.

Ο Τζιατσίντο, ένας μικροεκβιαστής, είναι στη φυλακή. Όταν τον μεταφέρουν σ’ ένα κελί όπου οι άλλοι τρεις φυλακισμένοι ετοιμάζονται να δραπετεύσουν, ο Τζιατσίντο αναγκαστικά τους ακολουθεί, παρόλο που έχει σχεδόν εκτίσει την ποινή του. Μ’ έναν απ’ αυτούς κρύβεται σ’ ένα εγκαταλελειμμένο πλοίο και σχεδιάζουν να φύγουν κρυφά από τη χώρα. Όμως του λείπουν τα αναγκαία χρήματα και έτσι ο Τζιατσίντο γυρίζει στο σπίτι του για να μπορέσει να συγκεντρώσει το απαιτούμενο ποσό. Εκεί θα πρέπει να συμβιβαστεί με το γεγονός ότι η σύζυγός του συζεί με κάποιον άλλο. Παγιδευμένος, αθώος και αφελής, θα πειστεί από τη σύζυγο, τον εραστή και τα παιδιά του, πως πρέπει να τον καταγγείλουν για να εισπράξει η οικογένεια το χρηματικό ποσό με το οποίο είναι επικηρυγμένοι οι δραπέτες…

perifronisi

Η περιφρόνηση / Le mépris / Contempt

Γαλλία-Ιταλία, 1963

Σκηνοθεσία: Ζαν–Λυκ Γκοντάρ. Με τους: Brigitte Bardot, Jack Palance, Michel Piccoli, Fritz Lang. Έγχρωμη, 103’.

Μέσα στην καρδιά της Nουβέλ Βαγκ, Η περιφρόνηση του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, αποτελεί μια σφοδρή κριτική του αντισυμβατικού σκηνοθέτη στον αμερικάνικο τρόπο δημιουργίας  ταινιών, που έχουν ως μοναδικό στόχο το κέρδος και ο οποίος αντιτίθεται στο όραμα του σινεμά του δημιουργού. Διασκευάζοντας το ομότιτλο μυθιστόρημα του Aλμπέρτο Μοράβια, η ταινία περιστρέφεται γύρω από τον Πολ (Μισέλ Πικολί), έναν θεατρικό συγγραφέα ο οποίος προσλαμβάνεται από έναν παραγωγό του Χόλιγουντ για να ξαναγράψει το σενάριο μιας φιλόδοξης κινηματογραφικής μεταφοράς της Οδύσσειας. Ο αμερικανός παραγωγός, που τον ερμηνεύει ο Τζακ Πάλανς, δεν έχει μείνει ευχαριστημένος από την εκδοχή του σκηνοθέτη, που δεν είναι άλλος από τον μέγιστο Φριτς Λανγκ, στον ρόλο του εαυτού του. H πανέμορφη γυναίκα του Πολ (Μπριζίτ Μπαρντό) έχει πρόβλημα μαζί του για την ευκολία που αυτός συμβιβάζεται, πουλώντας τις ιδέες του στο όνομα του χρήματος, τον περιφρονεί γι’ αυτό και φεύγει με τον παραγωγό, δίνοντας τέλος στη σχέση τους.

Επιχείρηση Σαν Τζενάρο / Operazione San Gennaro

(Ιταλία, 1966)

Σκηνοθεσία: Ντίνο Ρίζι / Dino Risi. Με τους: Nino Manfredi, Senta Berger, Harry Guardino. Έγχρωμη, 104΄.

Τρεις αμερικανοί απατεώνες, ο Τζακ, η Μάγκυ και ο Φρανκ, φτάνουν στη Νάπολη με στόχο να κλέψουν τον θησαυρό του Σαν Τζενάρο, πολιούχου της πόλης, η αξία του οποίου ανέρχεται στο μυθικό ποσό των 30 δισεκατομμυρίων λιρών. Έρχονται σε επαφή με τον φυλακισμένο Δον Βιτσέντσο, τον επονομαζόμενο και «Το Φαινόμενο», έναν βετεράνο διαρρήκτη θρύλο, που χαίρει μεγάλου σεβασμού από όλους και ο οποίος τους συστήνει για να στήσουν τη δουλειά, και τον Ντουντού, μια «λέρα» του υποκόσμου και προστάτη μιας κακόφημης συνοικίας της πόλης. Όταν όμως εκείνος μαθαίνει το ιερόσυλο του «χτυπήματος» διστάζει και μετά από την συμβουλή του Δον Βιτσέντσο, αποφασίζει να απευθυνθεί στον ίδιο τον Άγιο από τον οποίο παίρνει την «άδεια» να του κλέψει τον θησαυρό, αλλά του υπόσχεται ότι θα μείνει στην Νάπολη και δεν θα καταλήξει στην Αμερική. Μετά από πολλές περιπέτειες η συμμορία καταφέρνει να βάλει χέρι στον θησαυρό, αλλά την τελευταία στιγμή, παρεμβαίνει απρόβλεπτα η Μάγκυ, τον κλέβει και φεύγει για το αεροδρόμιο να πάρει το αεροπλάνο για την Αμερική. Στο παιχνίδι μπαίνει και ο αρχιεπίσκοπος της πόλης.

teacher

Η δασκάλα του πιάνου / The Piano Teacher / La pianiste

Αυστρία – Γαλλία – Γερμανία, 2001

Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χάνεκε / Michael Haneke. Με τους: Isabelle Huppert, Annie Girardot, Benoît Magimel. Έγχρωμη, 131΄.

Η Έρικα, μία σαραντάχρονη καθηγήτρια πιάνου στο Ωδείο της Βιέννης, ζει μαζί με τη μητέρα της, μια καταπιεσμένη συναισθηματικά και στερημένη σεξουαλικά καθημερινότητα. Η αυταρχική συμπεριφορά της μητέρας της έχει διεισδύσει στα βάθη της ψυχής της, νεκρώνοντας τα ένστικτά της. Έχοντας διαχωρίσει την άψογη δημόσια εικόνα της -σε πλήρη αντιστοιχία με την κρυστάλλινη μουσική των Μπαχ, Μπραμς και Σούμαν, την οποία υπηρετεί- από τον εξευτελισμό της ιδιωτικής της ζωής και από τους τρόπους που επιλέγει να εκτονώσει την άγρια σεξουαλική μοναξιά της, η Έρικα ισορροπεί επικίνδυνα στο χείλος της αβύσσου. Όταν ένας χαρισματικός μαθητής της αρχίζει να την πολιορκεί ερωτικά, ο διαχωριστικός τοίχος που έχει υψώσει ανάμεσα στο μέσα και στο έξω, στο ιδιωτικό και στο δημόσιο γκρεμίζεται και αρχίζει η πτώση προς την Κόλαση…

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *