Box officeΕΠΙΚΑΙΡΑ

Box Office: Αιγαίο SOS και το γέλιο συνεχίζει να αντηχεί στις αίθουσες

2η εβδομάδα στην κορυφή για την κωμική επιστροφή των ενόπλων δυνάμεων στις εγχώριες οθόνες.

Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής 
(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)


Ημιιιι-ανάπαφσ

Ενώ το Αιγαίο SOS συνεχίζει να παίζει χωρίς ανταγωνισμό στην κορυφή του Box Office εμείς αναρωτιόμαστε: Που πήγαν 50 χιλιάδες άνθρωποι που αυτό το 4ήμερο δεν προτίμησαν τις σκοτεινές αίθουσες; Γιατί σχεδόν τόσα λιγότερα εισιτήρια κόπηκαν αυτή τη βδομάδα σε σχέση με την προηγούμενη. 139 χιλιάδες θεατές έναντι 187 χιλιάδων! Τι σου κάνει μια λαϊκή,  καταφρονεμένη από την κριτική, κωμωδία! Και box office  ανασταίνει! Αλλά δεν μπορεί μόνη της δυστυχώς. Το Αιγαίο SOS, στις ίδιες περίπου αίθουσες με το α΄4ήμερο, είχε μια αξιοπρεπή πτώση 44%, συνέχισε να έχει τον καλύτερο μέσο όρο θεατών ανά αίθουσα και έφθασε τους 130 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες. Ίσως κάποιοι να περίμεναν ακόμη περισσότερους αλλά σε τέτοιες δύσκολες εποχές μιλάμε για εξαιρετικά αποτελέσματα. Κατά πάσα πιθανότητα θα τους κάνει 200 χιλιάδες τους θεατές του και θα ανοίξει το δρόμο για το πολυαναμενόμενο δεύτερο sequel του Bachelor που έρχεται με φόρα τα Χριστούγεννα. Γιατί η αλήθεια είναι ότι οι σκοτεινές αίθουσες έχουν παρασκοτεινιάσει με δράματα, σκοτεινά κόμικ, θρίλερ και μεταφυσική βία και το χειλάκι του θεατή θέλει και να σκάσει λιγάκι, πώς να το κάνουμε. Το σύγχρονο παγκόσμιο σινεμά έχει μια τάση να αποφεύγει το χιούμορ σαν το λιβάνι, ενοχοποιώντας το για εμπορικότητα και ευκολία. Και το Χόλιγουντ με τα #metoo και τη νεοαποκτηθείσα σινεφίλ σοβαροφάνεια δεν πάει πίσω. Η rom com πέθανε και μετακόμισε στις μικρές οθόνες και το κυρίως προϊόν είναι κόμικς και animation. Τα τελευταία ευτυχώς σώζουν τα καλλιτεχνικά προσχήματα αφού είναι συνήθως ευφυή, πνευματώδη και νεωτεριστικά. Όπως ο υπέροχος Ράλφ εναντίον του Ίντερνετ που άνοιξε στη 2η θέση με 27 χιλιάδες σχεδόν θεατές. Μια καλή αρχή που αναμένεται να έχει καλύτερη συνέχεια και να ξεπεράσει τους 88 χιλιάδες θεατές του πρώτου Ραλφ του 2012. Στην 3η θέση άνοιξαν Οι Χήρες, το πολυπρόσωπο θρίλερ του Στιβ Μακουίν, με 23 χιλιάδες θεατές, νούμερο σχετικά ικανοποιητικό αλλά όχι και να τρελαίνεσαι κιόλας. Η συνέχεια θα δείξει…


Ραλφ και Βανέλοπι αντιμέτωποι με Σπαμ

Με βουτιά ποσοστιαίας μείωσης 63% προσγειώθηκε άσχημα στην 4η θέση το τρέχον παγκόσμιο hit, το sequel του μαγικού Fantastic Beasts που έχασε ωστόσο τις 49 από τις 158 αίθουσες της πρώτης εβδομάδας. Το σύνολο των 107 χιλιάδων θεατών σε 11 ημέρες αφήνει μεγάλες αμφιβολίες για τις περαιτέρω δυνατότητες μιας τόσο φιλόδοξης εμπορικά ταινίας. Να σημειώσουμε ότι στο αμερικάνικο Box office η αντίστοιχη κάμψη ήταν η αναμενόμενη (γύρω στο 52%) ωστόσο ούτε εκεί το σύνολο είναι τόσο εντυπωσιακό για μια ταινία προϋπολογισμού 200 εκατ. δολαρίων. Για να δούμε θα τα βγάλει τα λεφτά του ή θα κινδυνέψουν τα προγραμματισμένα sequels;

Στην 5η από την 4η θέση βρέθηκε το απρόβλεπτο hit Bohemian Rhapsody και πάλι με μέτρια κάμψη (μόλις 38%) και ένα σύνολο 118 χιλιάδων θεατών σε 25 ημέρες προβολής. Τι σύμπτωση, το Σάββατο που μας πέρασε έκλεισαν 27 χρόνια από τότε που ο τεράστιος Φρέντι μας άφησε μόνους…Δεν τον ξέχασε κανείς όμως όπως φαίνεται!

6η θέση για τον Καρυοθραύστη της Disney που αγκομαχάει προς τους 100 χιλιάδες θεατές. Θα τους φθάσει και θα τους περάσει τελικά γιατί έρχονται Χριστούγεννα, εκτός αν όλα τα παιδάκια πάνε στον επερχόμενο Grinch, οπότε…


Ο Dogman και ο Νταής

Σε λίγες αίθουσες, το συγκλονιστικό Dogman προσέλκυσε 3 χιλιάδες σχεδόν θεατές και προσγειώθηκε στην 7η θέση. Από τις ταινίες που δεν θες αν χάσεις αν θες να λέγεσαι σινεφίλ, οκ;

Μια θέση παρακάτω ο Πολωνέζικος Ψυχρός Πόλεμος, μπήκε στο 2ο μήνα με 50% κάμψη και ένα σύνολο 41 χιλιάδων θεατών. Στο σημερινό Variety (ένα από τα σημαντικότερα έντυπα της κινηματογραφικής βιομηχανίας) εμφανίστηκαν για την ταινία οι γνωστές οσκαρικές διαφημίσεις τύπου for your consideration μόνο που από κάτω συμπληρώνονταν με το all categories (σε όλες τις κατηγορίες). Κάτι μου λέει πως από τη μια ο Λάνθιμος με την Ευνοουμένη από την άλλη ο Παβλικόφσκι, τα φετινά Oscar  τείνουν να γίνουν Ευρωπαϊκή υπόθεση!

9η θέση για το άλλο animation της δεκάδας τον Γκρινιάρη Grump που ήρθε ο Ραλφ και του πήρε την πελατεία. 67% πτώση και η φόρα του κόπηκε στους 32 χιλιάδες θεατές.

Όσο για τον Μαγεμένο Πρίγκηπα, τον Μικροπόδαρο αλλά και το απέθαντο Hotel Transylvania 3 η ζωή συνεχίζεται κάτω από την 10άδα, αλλά συνεχίζεται…

Στη 10η θέση το πολυβραβευμένο και πολυσυζητημένο Girl έκανε γκελ στο σινεφίλ κοινό και έφθασε τους 7 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες. Παρακάτω στην 14η θέση οι βραβευμένες Κληρονόμοι δεν τα κατάφεραν και τόσο καλά αλλά θα ξεπεράσουν τελικά τους 5 χιλιάδες θεατές.

Την επόμενη εβδομάδα έχουμε Creed II και φρέσκο Ρομπέν των Δασών να προστίθενται στους μνηστήρες των ταμείων. Βλέπω το Αιγαίο να τριτώνει στην κορυφή…


Πάμε να δούμε τον πίνακα αναλυτικά:

ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΒΔ. Μ.Ο. 4ΗΜΕΡΟ ΣΥΝΟΛΟ
1 ΑΙΓΑΙΟ SOS ODEON 2 301 34.577 130.552
2 RALPH BREAKS THE INTERNET FEELGOOD 1 201 27.086 27.086
3 WIDOWS ODEON 1 247 23.674 23.674
4 FANTASTIC BEASTS: THE CRIMES OF GRINDELWALD TANWEER 2 191 20.821 107.082
5 BOHEMIAN RHAPSODY ODEON 4 215 9.460 118.698
6 THE NUTCRACKER AND THE FOUR REALMS FEELGOOD 4 91 7.479 91.920
7 DOGMAN FEELGOOD 1 271 2.976 2.976
8 COLD WAR (ZIMNA WOJNA) STRADA 5 189 2.076 41.330
9 HERE COMES THE GRUMP TANWEER 5 48 1.988 32.403
10 GIRL SEVEN 2 179 1.786 7.116
11 THE GIRL IN THE SPIDER’S WEB FEELGOOD 3 113 1.575 44.680
12 CHARMING ODEON 18 92 1.194 50.448
13 SMALLFOOT TANWEER 9 40 1.073 88.841
14 LAS HEREDERAS WEIRD WAVE 2 70 836 4.578
15 A STAR IS BORN TANWEER 8 20 703 92.390
16 HALLOWEEN TULIP 5 188 563 83.300
17 HOTEL TRANSYLVANIA 3: A MONSTER VACATION FEELGOOD 20 42 498 228.078
18 PEPPERMINT TANWEER 6 111 333 25.167
19 MARY SHELLEY ODEON 2 81 324 1.666
20 MUSEO SPENTZOS 3 65 259 6.355
21 SUSPIRIA SEVEN 4 55 110 5.274
22 DUCK DUCK GOOSE TANWEER 14 47 94 23.665
23 DAYBREAK SEVEN 1 28 55 55
24 VENOM FEELGOOD 8 11 22 206.763
Συνολικά       139.562 1.444.097

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *