Box officeΕΠΙΚΑΙΡΑ

Box Office: Η Κόκκινη Τζένιφερ σαγηνεύει το κοινό

Το Κόκκινο Σπουργίτι ξανά στην κορυφή του Box Office αυτό το 4ήμερο.

Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής
(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)

Για δεύτερο weekend η κορυφή παρέμεινε προσωπική υπόθεση της Τζένιφερ Λόρενς. Η συνταγή Κόκκινο Σπουργίτι προφανώς βρήκε ανταπόκριση. Σεξ, βία και κατασκοπία τράβηξαν ακόμη 23 χιλιάδες θεατές (κάμψη 44%) ανεβάζοντας το σύνολο σε 95 χιλιάδες που μέχρι την Τετάρτη θα ξεπεράσουν χαλαρά τους 100. Ποτέ δεν ξέρεις από πού θα προκύψει το εγχώριο σουξέ τελικά. Γιατί στα Αμερικάνικα ταμεία η ταινία δεν φαίνεται να περπατάει και πολύ.

Στην 2η από την 4η θέση ανέβηκε η θριαμβεύτρια των Oscar Μορφή του Νερού, χωρίς απώλειες θεατών και με ένα σύνολο που κοιτάζει προς τα εξαψήφια πλέον νούμερα. Πολλοί θεατές ίσως τολμήσουν τώρα να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους για μια τόσο ιδιαίτερη ταινία.

3η θέση και 9 χιλιάδες θεατές μόνον για το remake του Death Wish. Δύσκολοι καιροί για αλλοτινούς action heroes που από ότι φαίνεται δεν περνάει η μπογιά τους στο νεανικό κοινό των multiplex.

Μια χαρά τα πάει ο νεαρός Tadeo Jones που βρέθηκε στην 4η θέση με κάμψη 41% και 43 χιλιάδες θεατές. Αν κρίνουμε από τις μέτριες εισπράξεις των λοιπών animation που βρίσκονται ακόμη στην αγορά, έχει ακόμη μπόλικο ταμιακό μέλλον μπροστά του.

Στην 5η θέση άνοιξε ο Θάνατος του Στάλιν, μια ακραία πολιτική σάτιρα που σε περιορισμένο κύκλωμα κατάφερε να μαζέψει 7 χιλιάδες θεατές και να έχει και τον καλύτερο μέσο όρο ανά αίθουσα της εβδομάδας.

Στην 6η θέση έπεσε ο Μαύρος Πάνθηρας που με 138 χιλιάδες θεατές μέχρι σήμερα, ξεπέρασε τις αρχικές προβλέψεις και εξελίχθηκε σε μίνι σουξέ, χωρίς βέβαια να πλησιάζει αυτό του Thor Ragnarok. Παγκοσμίως πάντως το φιλμ ξεπέρασε ήδη το 1 δις δολάρια και συνεχίζει ακάθεκτο.

Στην 7η θέση κρατήθηκαν οι Τρεις Πινακίδες που συνεχίζουν ακάθεκτες προς τους 100 χιλιάδες θεατές, (τώρα πια και με δύο ερμηνευτικά Oscar στην κατοχή τους) με κάμψη μόνον 15%.

8η θέση για το Μαζί ή Τίποτα του Φατίχ Ακίν που με κάμψη 48% κλείνει 1 μήνα προβολών με 35 χιλιάδες θεατές, πάντα σε λίγες σχετικά αίθουσες.

Στην 9η θέση βρέθηκε, με 3μιση χιλιάδες θεατές μόνον, η νέα ταινία του Αλ Πατσίνο Hangman, για την οποία δεν έγινε καν δημοσιογραφική προβολή. Βγήκε για να βγει;

Στην 10η θέση έπεσε το Οσκαρικό Lady Bird φθάνοντας μόλις τους 10 χιλιάδες θεατές. Η ταινία, που έφυγε με άδεια χέρια από την απονομή, ούτως ή άλλως δεν αναμένεται να πετύχει πολλά στα εγχώρια ταμεία.

Στην 11η θέση η Πιο Σκοτεινή Ώρα συνεχίζει απτόητη να μαζεύει σταθερά θεατές χωρίς καμία κάμψη, μετά και την τυπική βράβευση της με το Oscar  Α΄ Ανδρικού ρόλου. Η ερμηνεία, το θέμα, η αμφιλεγόμενη αλλά βαρύνουσα προσωπικότητα του Τσόρτσιλ και η στιβαρή σκηνοθετική σύλληψη του Τζο Ράιτ έχουν κάνει αυτό το ιστορικό φιλμ ένα από τα αγαπημένα του Ελληνικού κοινού.

Η επόμενη νέα ταινία της εβδομάδας άνοιξε στη 12η θέση. Περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών για το Ισραηλινό Foxtrot, περιορισμένη και η ανταπόκριση του κοινού για μια από τις ομολογουμένως καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Μακάρι να έχει κράτημα.

Όσο για τις υπόλοιπες νέες ταινίες ας δούμε τον πίνακα και ας σιωπήσουμε καλύτερα. Η μόνη παρατήρησή μας έχει να κάνει με την ανταπόκριση του ελληνικού κοινού στις ελληνικές ταινίες. Πέρα από event movies όπως ο Καζαντζάκης ή το 1968 και μεγάλες σκηνοθετικές υπογραφές όπως του Βούλγαρη, οι λοιπές εγχώριες παραγωγές ιδρώνουν να μαζέψουν θεατές. Από τους 54 χιλιάδες θεατές της Τζαμάικα, ελάχιστους για το συγκεκριμένο φιλμ, μέχρι τους 200 θεατές του ανοίγματος του Do it Yourself στην 33η θέση, η αντιμετώπιση του ελληνικού κινηματογραφικού προϊόντος κυμαίνεται ανάμεσα στην καχυποψία, την αδιαφορία και την καθαρή εχθρότητα. Ανεξάρτητα από τις καλές ή αρνητικές κριτικές, το κοινό έχει εγκαταλείψει από καιρό την ελληνική κινηματογραφική ταινία ως μορφή ψυχαγωγίας, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων κατά καιρούς που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Και δεν φταίνε πάντα οι ταινίες για αυτό. Ίσα ίσα πολλές παραγωγές είναι αξιοθαύμαστες οπτικά, με δεδομένο το σχεδόν ανύπαρκτο budget. Πρέπει με κάποιο τρόπο να ανανεωθεί αυτή η σχέση ταινίας και κοινού για το καλό πρώτα από όλα της Ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Χώρα χωρίς κινηματογραφική παραγωγή, χώρα χωρίς εικόνα…

Κατά τα λοιπά, κάτω από τη δεκάδα, συνεχίζουν να παλεύουν αρκετές ακόμη Οσκαρικές και μη ταινίες αλλά και πολλά animation θεάματα.

Όσο για τα συνολικά εισιτήρια του 4ημέρου που κυμάνθηκαν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τις προηγούμενες εβδομάδες, ας ενοχοποιήσουμε με βεβαιότητα πλέον την άνοιξη. 106 χιλιάδες θεατές εκ των οποίων 81 προτίμησαν τις 10 πρώτες ταινίες, έναντι 137 χιλιάδων στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι με τις πρώτες δέκα ταινίες να μαζεύουν 114 χιλιάδες θεατές.

Πολλές και πάλι οι νέες ταινίες που αναμένονται από την επόμενη Πέμπτη μεταξύ των οποίων εξέχουσα θέση κατέχει το reboot της Λάρα Κροφτ με την Αλίσια Βικάντερ να αναλαμβάνει το ρόλο που πρωτοέπαιξε η Αντζελίνα Τζολί. Θα έχουμε μονομαχία Αλίσια vs Τζένιφερ;

 Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΔΙΑΝΟΜΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Μ.Ο. Α/ΑΙΘΟΥΣΑ

4ΗΜΕΡΟ

ΣΥΝΟΛΙΚΑ

1 RED SPARROW

ODEON

2

279

23.434

94.495

2 THE SHAPE OF WATER

ODEON

4

154

10.138

88.369

3 DEATH WISH

ODEON

1

178

9.237

9.237

4 TADEO JONES 2

UIP

3

100

8.667

43.240

5 THE DEATH OF STALIN

ODEON

1

359

7.184

7.184

6 BLACK PANTHER

FEELGOOD

4

184

6.810

138.229

7 THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI

ODEON

8

159

5.389

96.701

8 AUS DEM NICHTS (IN THE FADE)

ROSEBUD.21

4

243

4.368

34.608

9 HANGMAN

SPENTZOS

1

234

3.517

3.517

10 LADY BIRD

UIP

2

94

2.528

10.113

11 DARKEST HOUR

UIP

8

127

2.421

115.634

12 FOXTROT

SEVEN

1

248

2.233

2.233

13 LINO

TANWEER

4

52

2.042

19.953

14 FIFTY SHADES FREED

UIP

5

44

1.950

212.513

15 COCO

FEELGOOD

13

80

1.833

133.329

16 FERDINAND

ODEON

12

74

1.624

151.138

17 THE BIG BAD FOX AND OTHER TALES

SPENTZOS

1

53

1.600

1.600

18 ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ

SPENTZOS

3

99

1.284

24.290

19 WINCHESTER

ODEON

4

117

1.170

23.889

20 EARLY MAN

ODEON

6

91

1.093

30.379

21 THE 15:17 TO PARIS

TANWEER

3

79

1.022

26.006

22 WONDER

SPENTZOS

11

167

1.004

41.487

23 MOM AND DAD

NEO FILMS

1

35

844

844

24 PHANTOM THREAD

UIP

6

67

801

123.239

25 BEYOND BEYOND

WEIRD WAVE

1

42

709

709

26 LA VILLA (HOUSE BY THE SEA)

WEIRD WAVE

2

97

581

3.533

27 CALL ME BY YOUR NAME

FEELGOOD

5

71

498

20.057

28 1968

FEELGOOD

7

75

450

104.759

29 THE COMMUTER

SPENTZOS

9

419

419

96.105

30 PADDINGTON 2

ODEON

15

46

364

89.013

31 JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

FEELGOOD

10

45

272

78.597

32 HOSTILES

ODEON

3

73

218

9.113

33 DO IT YOURSELF

ODEON

1

101

201

201

34 EVERY DAY

ODEON

3

56

168

4.494

35 THORN

TRIANON

1

156

156

156

36 ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

TANWEER

20

84

84

203.615

37 MAZE RUNNER: THE DEATH CURE

ODEON

7

67

67

65.608

38 MUDBOUND

FEELGOOD

3

20

60

1.249

39 THE POST

ODEON

9

24

47

151.204

40 DESPICABLE ME 3

UIP

28

8

15

308.488

41 HAPPY FAMILY

TANWEER

18

13

13

35.216

ΣΥΝΟΛΟ

106.515

2.604.344

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *