Box Office: Η Κόκκινη Τζένιφερ σαγηνεύει το κοινό
Το Κόκκινο Σπουργίτι ξανά στην κορυφή του Box Office αυτό το 4ήμερο.
Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής
(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)
Για δεύτερο weekend η κορυφή παρέμεινε προσωπική υπόθεση της Τζένιφερ Λόρενς. Η συνταγή Κόκκινο Σπουργίτι προφανώς βρήκε ανταπόκριση. Σεξ, βία και κατασκοπία τράβηξαν ακόμη 23 χιλιάδες θεατές (κάμψη 44%) ανεβάζοντας το σύνολο σε 95 χιλιάδες που μέχρι την Τετάρτη θα ξεπεράσουν χαλαρά τους 100. Ποτέ δεν ξέρεις από πού θα προκύψει το εγχώριο σουξέ τελικά. Γιατί στα Αμερικάνικα ταμεία η ταινία δεν φαίνεται να περπατάει και πολύ.
Στην 2η από την 4η θέση ανέβηκε η θριαμβεύτρια των Oscar Μορφή του Νερού, χωρίς απώλειες θεατών και με ένα σύνολο που κοιτάζει προς τα εξαψήφια πλέον νούμερα. Πολλοί θεατές ίσως τολμήσουν τώρα να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους για μια τόσο ιδιαίτερη ταινία.
3η θέση και 9 χιλιάδες θεατές μόνον για το remake του Death Wish. Δύσκολοι καιροί για αλλοτινούς action heroes που από ότι φαίνεται δεν περνάει η μπογιά τους στο νεανικό κοινό των multiplex.
Μια χαρά τα πάει ο νεαρός Tadeo Jones που βρέθηκε στην 4η θέση με κάμψη 41% και 43 χιλιάδες θεατές. Αν κρίνουμε από τις μέτριες εισπράξεις των λοιπών animation που βρίσκονται ακόμη στην αγορά, έχει ακόμη μπόλικο ταμιακό μέλλον μπροστά του.
Στην 5η θέση άνοιξε ο Θάνατος του Στάλιν, μια ακραία πολιτική σάτιρα που σε περιορισμένο κύκλωμα κατάφερε να μαζέψει 7 χιλιάδες θεατές και να έχει και τον καλύτερο μέσο όρο ανά αίθουσα της εβδομάδας.
Στην 6η θέση έπεσε ο Μαύρος Πάνθηρας που με 138 χιλιάδες θεατές μέχρι σήμερα, ξεπέρασε τις αρχικές προβλέψεις και εξελίχθηκε σε μίνι σουξέ, χωρίς βέβαια να πλησιάζει αυτό του Thor Ragnarok. Παγκοσμίως πάντως το φιλμ ξεπέρασε ήδη το 1 δις δολάρια και συνεχίζει ακάθεκτο.
Στην 7η θέση κρατήθηκαν οι Τρεις Πινακίδες που συνεχίζουν ακάθεκτες προς τους 100 χιλιάδες θεατές, (τώρα πια και με δύο ερμηνευτικά Oscar στην κατοχή τους) με κάμψη μόνον 15%.
8η θέση για το Μαζί ή Τίποτα του Φατίχ Ακίν που με κάμψη 48% κλείνει 1 μήνα προβολών με 35 χιλιάδες θεατές, πάντα σε λίγες σχετικά αίθουσες.
Στην 9η θέση βρέθηκε, με 3μιση χιλιάδες θεατές μόνον, η νέα ταινία του Αλ Πατσίνο Hangman, για την οποία δεν έγινε καν δημοσιογραφική προβολή. Βγήκε για να βγει;
Στην 10η θέση έπεσε το Οσκαρικό Lady Bird φθάνοντας μόλις τους 10 χιλιάδες θεατές. Η ταινία, που έφυγε με άδεια χέρια από την απονομή, ούτως ή άλλως δεν αναμένεται να πετύχει πολλά στα εγχώρια ταμεία.
Στην 11η θέση η Πιο Σκοτεινή Ώρα συνεχίζει απτόητη να μαζεύει σταθερά θεατές χωρίς καμία κάμψη, μετά και την τυπική βράβευση της με το Oscar Α΄ Ανδρικού ρόλου. Η ερμηνεία, το θέμα, η αμφιλεγόμενη αλλά βαρύνουσα προσωπικότητα του Τσόρτσιλ και η στιβαρή σκηνοθετική σύλληψη του Τζο Ράιτ έχουν κάνει αυτό το ιστορικό φιλμ ένα από τα αγαπημένα του Ελληνικού κοινού.
Η επόμενη νέα ταινία της εβδομάδας άνοιξε στη 12η θέση. Περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών για το Ισραηλινό Foxtrot, περιορισμένη και η ανταπόκριση του κοινού για μια από τις ομολογουμένως καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Μακάρι να έχει κράτημα.
Όσο για τις υπόλοιπες νέες ταινίες ας δούμε τον πίνακα και ας σιωπήσουμε καλύτερα. Η μόνη παρατήρησή μας έχει να κάνει με την ανταπόκριση του ελληνικού κοινού στις ελληνικές ταινίες. Πέρα από event movies όπως ο Καζαντζάκης ή το 1968 και μεγάλες σκηνοθετικές υπογραφές όπως του Βούλγαρη, οι λοιπές εγχώριες παραγωγές ιδρώνουν να μαζέψουν θεατές. Από τους 54 χιλιάδες θεατές της Τζαμάικα, ελάχιστους για το συγκεκριμένο φιλμ, μέχρι τους 200 θεατές του ανοίγματος του Do it Yourself στην 33η θέση, η αντιμετώπιση του ελληνικού κινηματογραφικού προϊόντος κυμαίνεται ανάμεσα στην καχυποψία, την αδιαφορία και την καθαρή εχθρότητα. Ανεξάρτητα από τις καλές ή αρνητικές κριτικές, το κοινό έχει εγκαταλείψει από καιρό την ελληνική κινηματογραφική ταινία ως μορφή ψυχαγωγίας, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων κατά καιρούς που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Και δεν φταίνε πάντα οι ταινίες για αυτό. Ίσα ίσα πολλές παραγωγές είναι αξιοθαύμαστες οπτικά, με δεδομένο το σχεδόν ανύπαρκτο budget. Πρέπει με κάποιο τρόπο να ανανεωθεί αυτή η σχέση ταινίας και κοινού για το καλό πρώτα από όλα της Ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Χώρα χωρίς κινηματογραφική παραγωγή, χώρα χωρίς εικόνα…
Κατά τα λοιπά, κάτω από τη δεκάδα, συνεχίζουν να παλεύουν αρκετές ακόμη Οσκαρικές και μη ταινίες αλλά και πολλά animation θεάματα.
Όσο για τα συνολικά εισιτήρια του 4ημέρου που κυμάνθηκαν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τις προηγούμενες εβδομάδες, ας ενοχοποιήσουμε με βεβαιότητα πλέον την άνοιξη. 106 χιλιάδες θεατές εκ των οποίων 81 προτίμησαν τις 10 πρώτες ταινίες, έναντι 137 χιλιάδων στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι με τις πρώτες δέκα ταινίες να μαζεύουν 114 χιλιάδες θεατές.
Πολλές και πάλι οι νέες ταινίες που αναμένονται από την επόμενη Πέμπτη μεταξύ των οποίων εξέχουσα θέση κατέχει το reboot της Λάρα Κροφτ με την Αλίσια Βικάντερ να αναλαμβάνει το ρόλο που πρωτοέπαιξε η Αντζελίνα Τζολί. Θα έχουμε μονομαχία Αλίσια vs Τζένιφερ;
Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:
ΤΙΤΛΟΣ |
ΔΙΑΝΟΜΗ |
ΕΒΔΟΜΑΔΑ |
Μ.Ο. Α/ΑΙΘΟΥΣΑ |
4ΗΜΕΡΟ |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ |
|
1 | RED SPARROW |
ODEON |
2 |
279 |
23.434 |
94.495 |
2 | THE SHAPE OF WATER |
ODEON |
4 |
154 |
10.138 |
88.369 |
3 | DEATH WISH |
ODEON |
1 |
178 |
9.237 |
9.237 |
4 | TADEO JONES 2 |
UIP |
3 |
100 |
8.667 |
43.240 |
5 | THE DEATH OF STALIN |
ODEON |
1 |
359 |
7.184 |
7.184 |
6 | BLACK PANTHER |
FEELGOOD |
4 |
184 |
6.810 |
138.229 |
7 | THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI |
ODEON |
8 |
159 |
5.389 |
96.701 |
8 | AUS DEM NICHTS (IN THE FADE) |
ROSEBUD.21 |
4 |
243 |
4.368 |
34.608 |
9 | HANGMAN |
SPENTZOS |
1 |
234 |
3.517 |
3.517 |
10 | LADY BIRD |
UIP |
2 |
94 |
2.528 |
10.113 |
11 | DARKEST HOUR |
UIP |
8 |
127 |
2.421 |
115.634 |
12 | FOXTROT |
SEVEN |
1 |
248 |
2.233 |
2.233 |
13 | LINO |
TANWEER |
4 |
52 |
2.042 |
19.953 |
14 | FIFTY SHADES FREED |
UIP |
5 |
44 |
1.950 |
212.513 |
15 | COCO |
FEELGOOD |
13 |
80 |
1.833 |
133.329 |
16 | FERDINAND |
ODEON |
12 |
74 |
1.624 |
151.138 |
17 | THE BIG BAD FOX AND OTHER TALES |
SPENTZOS |
1 |
53 |
1.600 |
1.600 |
18 | ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ |
SPENTZOS |
3 |
99 |
1.284 |
24.290 |
19 | WINCHESTER |
ODEON |
4 |
117 |
1.170 |
23.889 |
20 | EARLY MAN |
ODEON |
6 |
91 |
1.093 |
30.379 |
21 | THE 15:17 TO PARIS |
TANWEER |
3 |
79 |
1.022 |
26.006 |
22 | WONDER |
SPENTZOS |
11 |
167 |
1.004 |
41.487 |
23 | MOM AND DAD |
NEO FILMS |
1 |
35 |
844 |
844 |
24 | PHANTOM THREAD |
UIP |
6 |
67 |
801 |
123.239 |
25 | BEYOND BEYOND |
WEIRD WAVE |
1 |
42 |
709 |
709 |
26 | LA VILLA (HOUSE BY THE SEA) |
WEIRD WAVE |
2 |
97 |
581 |
3.533 |
27 | CALL ME BY YOUR NAME |
FEELGOOD |
5 |
71 |
498 |
20.057 |
28 | 1968 |
FEELGOOD |
7 |
75 |
450 |
104.759 |
29 | THE COMMUTER |
SPENTZOS |
9 |
419 |
419 |
96.105 |
30 | PADDINGTON 2 |
ODEON |
15 |
46 |
364 |
89.013 |
31 | JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE |
FEELGOOD |
10 |
45 |
272 |
78.597 |
32 | HOSTILES |
ODEON |
3 |
73 |
218 |
9.113 |
33 | DO IT YOURSELF |
ODEON |
1 |
101 |
201 |
201 |
34 | EVERY DAY |
ODEON |
3 |
56 |
168 |
4.494 |
35 | THORN |
TRIANON |
1 |
156 |
156 |
156 |
36 | ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ |
TANWEER |
20 |
84 |
84 |
203.615 |
37 | MAZE RUNNER: THE DEATH CURE |
ODEON |
7 |
67 |
67 |
65.608 |
38 | MUDBOUND |
FEELGOOD |
3 |
20 |
60 |
1.249 |
39 | THE POST |
ODEON |
9 |
24 |
47 |
151.204 |
40 | DESPICABLE ME 3 |
UIP |
28 |
8 |
15 |
308.488 |
41 | HAPPY FAMILY |
TANWEER |
18 |
13 |
13 |
35.216 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
|
|
106.515 |
2.604.344 |