Box officeΕΠΙΚΑΙΡΑ

Box Office: Mamma Mia στην κορυφή των εισπράξεων

Το sequel του τεράστιου σουξέ του 2008 αναμένεται να γίνει η μεγάλη επιτυχία του φετινού (δύσκολου) καλοκαιριού

(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)

Mamma και κόρη

Στο τελευταίο 4ήμερο του καλοκαιριού πριν την μεγάλη καταστροφή που βύθισε στο πένθος όλη την Ελλάδα, οι οθόνες θερινών και multiplex φωτίστηκαν από τα ζωηρά χρώματα και τη θετική ενέργεια ενός από χρόνια αναμενόμενου sequel. Το Mamma Mia! Here we go again  ήρθε να μαζέψει 69 χιλιάδες θεατές και να κάνει το μεγαλύτερο άνοιγμα του φετινού καλοκαιριού. Μαζεύοντας πάνω από το 50% των συνολικών εισπράξεων, έδωσε μια μεγάλη ώθηση στα χειμαζόμενα ταμεία. Δεν άρεσε σε όλους όπως το πρώτο μέρος, άλλοι βρήκαν παράταιρη την παρουσία της Σερ άλλοι δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν την απουσία (μέχρι σχεδόν το τέλος) της Μέριλ Στριπ, πολλοί όμως ενθουσιάστηκαν από την νεανική ενέργεια του φιλμ που θα ήταν ίσως η κατάλληλη ταινία στην κατάλληλη στιγμή, αν το Ελληνικό κοινό είχε τη νοοτροπία του Αμερικάνικου που συνέρρεε στις αίθουσες την περίοδο της προπολεμικής ύφεσης για να ξεχαστεί από τη σκληρή καθημερινότητα. Το Ελληνικό κοινό όμως που αυτή τη στιγμή βιώνει σχεδόν σύσσωμο μια εθνική τραγωδία μάλλον δεν προβλέπεται να ξεσπάσει τη θλίψη του στις κινηματογραφικές αίθουσες, κόβοντας έτσι τη φόρα τόσο αυτής όσο και των υπόλοιπων ταινιών. Το επόμενο weekend θα ξέρουμε αν υπερίσχυσε το «εδώ ο κόσμος καίγεται» ή το «πάμε ένα σινεμαδάκι να ξεσκάσουμε». Για να μην αναφέρουμε και την κλιματική αλλαγή που φέτος κάνει περισσότερο από ποτέ αισθητή την παρουσία της μετατρέποντας το θερμό αλλά ήπιο καλοκαίρι μας σε απρόβλεπτη τροπική καταιγίδα! Φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν αναμένουμε επανάληψη των 600 χιλιάδων θεατών της πρώτης ταινίας αλλά ένα υγιές σύνολο 200 χιλιάδων θεατών δεν θα είναι έκπληξη.

Από την άλλη πλευρά στην 2η θέση παραμέρισε το Hotel Transylvania 3 αλλά αυτό που προξενεί έκπληξη είναι η κάθετη πτώση του (68%) στο δεύτερο 4ήμερό του. Αν και σε 11 ημέρες η ταινία ξεπέρασε τους 100 χιλιάδες θεατές, η τόσο μεγάλη μείωση προσέλευσης πιθανόν να δείχνει και μη αναστρέψιμη. Πάντως το word of mouth ήταν καλό και γενικά οι ταινίες animation έχουν διάρκεια. Όπως το άλλο hit του καλοκαιριού οι Απίθανοι 2, που είχαν δείξει σημεία κόπωσης αλλά αυτό το 4ήμερο έδειξαν σταθερότητα, διατηρώντας την 8η θέση με κάμψη μόλις 9% και ένα σύνολο να πλησιάζει τους 150 χιλιάδες θεατές. Απλά να θυμίσουμε ότι πρόκειται για μια θριαμβευτική επιστροφή παγκοσμίως που θεωρείται βέβαιη η παρουσία της στην επόμενη Οσκαρική 5άδα animation.

Την 3η θέση διατήρησε το νεανικό ανεξάρτητο heist movie American Animals που με κάμψη 19% έφθασε τους 25 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες και εξελίσσεται σε μίνι σουξέ.

Στην 4η θέση άνοιξε με αρκετή αξιοπρέπεια και σε λίγες σχετικά οθόνες Το Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν. Δυνατό δράμα της Βρετανικής ερμηνευτικής σχολής, έχει τα φόντα να αυξήσει τους 5 χιλιάδες θεατές που το προτίμησαν αυτό το weekend.

Ώριμοι έρωτες εποχής με φόντο τη Βόρειο Θάλασσα

Στην 5η θέση παλεύει, επίσης με αξιοπρέπεια, ο μικρός υπερήρωας Ant-Man που έφθασε τους 50 χιλιάδες θεατές σε 18 ημέρες ενώ στην 6η θέση το Scyscraper με τον Dwayne Johnson εξελίσσεται σε μέγα φιάσκο με κάμψη 53% και 18 χιλιάδες μόλις θεατές σε 11 ημέρες. Υπερέκθεση του σταρ (μισή ντουζίνα περιπέτειες σε μια 3ετία) ή αλαζονεία του σκηνοθέτη-σεναριογράφου με το βαρύγδουπο όνομα που δήλωσε ευθαρσώς ότι σχεδίασε την ταινία για να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους θεατές;

Η Mamma Mia πήρε αίθουσες και κοινό από το παρεμφερούς στόχευσης Έτσι είναι η Ζωή που έχασε τις 18 από τις 33 αίθουσες που προβαλλόταν και έπεσε στην 7η θέση με κάμψη 68% και ένα σύνολο κατώτερο των προσδοκιών που είχε δημιουργήσει. Ή μπορεί τελικά αυτή να ήταν και η δυναμική του στο μέσο κοινό. Η συνέχεια θα δείξει.

Στην 9η από την 6η θέση έπεσε το brand name Άγκαθα Κρίστι με το Crooked House της. Με κάμψη 50% έφθασε τους 37 χιλιάδες θεατές και συνεχίζει.

Τη 10άδα συμπληρώνει η επανέκδοση του γλυκού Il Postino που έφερε σχεδόν 2 χιλιάδες θεατές σε 4 αίθουσες.

Στην 14η θέση και σε 2 μόλις αίθουσες άνοιξε η Σκοπιανή κοινωνική μαύρη κωμωδία Το Μυστικό Συστατικό που κατάφερε να προσελκύσει 747 θεατές. Μια μικρή επιτυχία, λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον πολιτικό κλίμα. Ωστόσο όποιος τη δει θα αποκτήσει ίσως μια άλλη ευρύτερη οπτική, πέρα από τις εθνικές αντιπαραθέσεις που ούτως ή άλλως δεν αφορούν καθόλου αυτή την ταινία-βαλκανικό αντίτυπο του σινεμά του Γκάι Ρίτσι.

Παρακάτω αντέχουν ακόμη οι φιλενάδες του Ocean’s Eight, το ζεύγος Μπαρδέμ Κρουζ με το Loving Pablo αλλά και ο χαλκέντερος Πρόεδρος από την Αργεντινή.

Για την επόμενη εβδομάδα δεν έχουν ανακοινωθεί τίτλοι με μεγάλο εμπορικό δυναμικό αφού συνεχίζεται το βαρύ πυροβολικό της θερινής σεζόν, το Mamma Mia 2! Ούτως ή άλλως κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ποια θα είναι η ανταπόκριση του κοινού στα παντός είδους θερινά θεάματα. Τριήμερο εθνικό πένθος, αναβολές και ματαιώσεις παραστάσεων και γενική κατήφεια συν τον άστατο καιρό που επανακάμπτει. Πάντα τελικά υπάρχουν και χειρότερα…

Πάμε να δούμε τον πίνακα αναλυτικά:

ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΒΔΟΜ. Μ.ΟΡΟΣ 4ΗΜΕΡΟ ΣΥΝΟΛΟ
1 MAMA MIA! HERE WE GO AGAIN UIP 1 408 68.945 68.945
2 HOTEL TRANSYLVANIA 3: A MONSTER VACATION FEELGOOD 2 194 16.880 100.712
3 AMERICAN ANIMALS SEVEN 2 589 8.247 24.681
4 THE BOOKSHOP ODEON 1 272 5.443 5.443
5 ANT-MAN AND THE WASP FEELGOOD 3 120 4.074 50.583
6 SKYSCRAPER UIP 2 106 3.607 17.768
7 C’EST LA VIE! ODEON 3 226 3.395 32.907
8 INCREDIBLES 2 FEELGOOD 6 73 2.562 147.861
9 CROOKED HOUSE SEVEN 4 402 2.411 37.175
10 IL POSTINO DANAOS 1 465 1.858 1.858
11 OCEAN’S EIGHT TANWEER 5 173 1.380 98.843
12 LA CORDILLERA WEIRD WAVE 3 274 1.368 10.074
13 ESCAPE PLAN 2: HADES ODEON 2 76 985 5.801
14 ISCELITEL (SECRET INGREDIENT) TRIANON 1 374 747 747
15 LOVING PABLO ODEON 5 119 477 37.952
16 JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM UIP 7 84 421 116.302
17 SECUESTRO FLOISVOS 3 91 181 11.981
18 SENOR DAME PACIENCIA TANWEER 2 6 11 1.952
19 ABRACADABRA FEELGOOD 2 1 1 490
ΣΥΝΟΛΟ 122.993 772.075

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *