Box officeΕΠΙΚΑΙΡΑ

Box Office: Τα αόρατα φαινόμενα (παντός είδους) συνεχίζονται…

Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής
(το κείμενο πρωτοδημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)

Τα ταμεία αποχαιρετούν τον Ιούλιο με τις χειρότερες επιδόσεις της χρονιάς.

Και φθάσαμε στα πρόθυρα του Αυγούστου, με την πρώτη επίσημη φουρνιά αδειούχων να εγκαταλείπει μαζικά τις πόλεις προς παραλίες και νησάκια (ή και το κλασσικό χωριό-ελλείψει κονδυλίων). Αόρατοι οι θεατές λοιπόν κι αυτή την εβδομάδα, Αόρατος και ο επισκέπτης που παρέμεινε (ως μονόφθαλμος εν μέσω τυφλών) στην κορυφή του πίνακα, αόρατα όμως και τα εισιτήρια που έκοψαν και κάποιες ταινίες που άνοιξαν αυτή την εβδομάδα, αφού οι διανομείς τους δεν συνεργάζονται στην επίσημη καταγραφή των εισπράξεων. Ωστόσο, το πιο σημαντικό αόρατο φαινόμενο της εβδομάδας είναι η εξαφάνιση από τους πίνακες του box office μιας φιλόδοξης καλλιτεχνικής παραγωγής όπως το «Μόνο αγόρι στη Νέα Υόρκη» που μάλιστα άνοιξε στην Ελλάδα σε παγκόσμια πρεμιέρα. Η (προσωρινή;) έλλειψη πληροφόρησης ίσως και να στερεί από τον πίνακα της εβδομάδας ένα πιθανό Νο.1 ή τουλάχιστον κάποιες χιλιάδες θεατών, κατεβάζοντας το σύνολο των θεατών που προτίμησαν την κινηματογραφική έξοδο για διασκέδαση κάτω από το όριο ασφαλείας των 50 χιλιάδων.

Ειδικότερα κόπηκαν 47,7 χιλιάδες εισιτήρια σε ολόκληρη τη χώρα (αν είναι δυνατόν πια!) με το μερίδιο του λέοντος βέβαια να πηγαίνει στο λεκανοπέδιο. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, από τα 17 χιλιάδες εισιτήρια που κόπηκαν το Σάββατο τα 14 αφορούσαν την Αθήνα και μόνο τα 3 την υπόλοιπη Ελλάδα. Όταν λοιπόν σε πληθυσμό σχεδόν 5 εκατομμυρίων μόνο 3 χιλιάδες διαλέγουν το παραδοσιακό σινεμαδάκι ως βραδινή έξοδο, νομίζουμε ότι οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Είτε το κοινό δεν βλέπει πλέον ταινίες ή δεν τις βλέπει με τον παραδοσιακό τρόπο, για να μην πούμε με νόμιμο τρόπο και ανοίγουμε κουβέντες. Και για να δώσουμε ένα άλλο παράδειγμα να πούμε ότι στη Γαλλία το περασμένο 5ήμερο κόπηκαν 3,4 εκατ. εισιτήρια, ήτοι σε μια χώρα 67 εκατομμυρίων κατοίκων το 5% πήγε σινεμά! Έναντι του 0,4% στο οποίο αντιστοιχούν 48 χιλιάδες θεατές σε σύνολο 11 εκατομμυρίων κατοίκων στη χώρα μας. Εκεί δεν κατεβάζουν; Δεν έχουν κρίση; Δεν είναι ακριβά; Οι συγκρίσεις είναι ιλιγγιώδεις !

Και για να προσγειωθούμε στο μικρό γαλατικό χωριό μας να πούμε ότι η οιονεί επικεφαλής των ταμείων αυτή την εβδομάδα είναι και πάλι το εξαιρετικό στο είδος του Ισπανικό θρίλερ «Αόρατος Επισκέπτης» που, με 8μιση χιλιάδες θεατές και με ένα θεσπέσιο word of mouth που το χαρακτηρίζει σχεδόν αριστούργημα, είχε μια μέτρια ποσοστιαία πτώση (34%) και έφθασε τους 29 χιλιάδες θεατές. Η επιτυχία θεωρείται δεδομένη.

Στη 2η θέση πλασαρίστηκε ο γλυκός και ιδιόρρυθμος «Έρωτας μετ’ εμποδίων» με πολύ καλό μέσο όρο ανά αίθουσα και, ας ελπίσουμε, με καλό word of mouth γιατί το αξίζει. 3η και 4η θέση σταθερά και μέτρια πράγματα για blockbuster αράχνες και πίθηκους ενώ παρακάτω πλασαρίστηκαν μέτρια ακόμη 3 νέες ταινίες, το αδύναμο horror Πρόσεχε τι εύχεσαι, το πρωτότυπο Ιταλικό «Τέλειοι Ξένοι» (αλήθεια ποιος θα πάει, έστω κι αν είναι εξαιρετική ταινία;) και η αμερικανιά του Γουίλ Φέρελ «Επιχείρηση Καζίνο».

Η δεκάδα συμπληρώνεται από Έρωτες & Φιλίες (8η θέση) που κρατήθηκαν σχετικά αξιοπρεπώς φθάνοντας από το πουθενά τους 12 χιλιάδες θεατές, από το «Βρε Καλώς τους» στην 9η θέση που ξεθύμανε στην 3η του εβδομάδα και είναι ζήτημα να φθάσει τους 40 χιλιάδες θεατές συνολικά ( μακάρι να διαψευσθούμε) και από την κωμική επιτυχία του καλοκαιριού, τα επίκαιρα «Παράπονα στο Δήμαρχο» που ίσως και να πιάσουν την 60άρα τελικά. Από κει και κάτω 9 χιλιάδες θεατές συνολικά για 19 ταινίες. Και όπως είχαμε επισημάνει και την περασμένη εβδομάδα, οι διαθέσιμες οθόνες ήταν ακόμη λιγότερες αυτό το 4ήμερο.

Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε ήδη στην 50η εβδομάδα της σεζόν και τα συνολικά εισιτήρια μέχρι τώρα συνεχίζουν να υπολείπονται λίγο του αντίστοιχου διαστήματος της περσινής σεζόν, αν μη τι άλλο ένα παρήγορο σημάδι ότι δεν έχουν ακόμη χαθεί όλα για τον κλάδο.

Κατά τα λοιπά, την επόμενη εβδομάδα στη μάχη του Box Office μπαίνουν άλλες 7 ταινίες:  Ο Μαύρος Πύργος που βασίζεται στα βιβλία του Stephen King, το ατμοσφαιρικό γαλλικό θρίλερ Iris, το επίσης ατμοσφαιρικό θρίλερ «Στα ίχνη του ανέμου», το συγκινητικό και μεγαλόπνοο «Στέμμα των Ινδιών», η κομεντί «Σουζάνα με σκοτώνεις» με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, η καινούργια μπημουβιά του Μπαντέρας «Σε απόσταση ασφαλείας» και η επανέκδοση της υπέροχης Ξεχωριστής Μέρας του Έτορε Σκόλα. Ταινίες υπάρχουν λοιπόν, κοινό θα υπάρξει; Οψόμεθα και πάμε αναλυτικό πίνακα:

Α/Α

Τίτλος

Διανομή

Εβδομάδα

4ήμερο

Μ. Ο. α/αίθ.

ΣΥΝΟΛΟ

1 Contratiempo

TANWEER

2

8.505

274

28.809

2 The Big Sick

SPENTZOS

1

6.650

665

6.650

3 SpiderMan:Homecoming

FEELGOOD

4

3.972

128

115.693

4 War For The Planet Of The Apes

ODEON

4

3.052

114

42.928

5 Wish Upon

ODEON

1

3.048

139

3.048

6 Perfetti Sconosciuti

ODEON

1

2.924

225

2.924

7 The House

TANWEER

1

2.908

126

2.908

8 Love & Friendship

STRADA

2

2.713

339

11.860

9 A Bras Ouverts

SEVEN

3

2.508

193

36.322

10 L’ora Legale

SEVEN

5

2.176

218

51.795

11 Cars 3

FEELGOOD

7

2.063

52

158.179

12 Overdrive

TANWEER

2

1.248

57

6.969

13 Alice In Den Stadten

STRADA

1

1.091

546

1.091

14 The Boss Baby

ODEON

17

804

57

152.202

15 The Beguiled

UIP

4

760

84

46.311

16 The Circle

SPENTZOS

3

616

77

18.801

17 Pirates Of The Caribbean: Salazar’s Revenge

FEELGOOD

10

586

117

308.354

18 Che Bella Giornata

SPENTZOS

4

366

92

12.024

19 Wonder Woman

TANWEER

8

292

97

124.568

20 Smurfs The Lost village

FEELGOOD

18

261

37

152.697

21 The Mummy

UIP

7

216

72

79.012

22 Tarde para la ira

WEIRD WAVE

5

198

99

15.714

23 Transformers 5: Last Knight

UIP

6

154

154

44.830

24 Sous Le Meme Toit

ODEON

2

122

31

4.448

25 How To Be A Latin Lover

TANWEER

4

121

60

7.891

26 Going In Style

TANWEER

6

112

112

41.457

27 Hampstead

ODEON

3

103

26

6.291

28 Alibi.com

ODEON

7

68

17

9.501

29 Rough Night

FEELGOOD

5

38

19

9.465

Γενικό άθροισμα

 

 

47.675

 

1.502.742

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *