Box Office: Ο Venom έσταξε το γλυκό «φαρμάκι» του στην κορυφή
Η πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου ήταν επιτέλους μια πολύ καλή εβδομάδα για το εγχώριο Box Office.
Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής
(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)
Run, Venom, Run !
Η καθυστέρηση της συλλογής των εισιτηρίων του weekend αυτή την εβδομάδα μας επέτρεψε να έχουμε και στοιχεία 7ημέρου, οπότε ουδέν κακόν αμιγές καλού. Πολλές οι εκπλήξεις, ευχάριστες και μη, μιας εβδομάδας όπου επιτέλους οι αριθμοί έδειξαν άσπρη μέρα για αίθουσες και διανομείς. Και για να ξεκινήσουμε με μερικά στατιστικά, πρόκειται για την καλύτερη πρώτη εβδομάδα Οκτωβρίου της τελευταίας τριετίας με 232 χιλιάδες θεατές (147 χιλιάδες 4ήμερο) οι μισοί από τους οποίους σχεδόν «ήπιαν το φαρμάκι» του Venom, παρά το φαρμάκι που έσταξαν οι περισσότερες κριτικές, ανεβάζοντάς το αναπάντεχα (αλλά εντελώς) στην κορυφή. Πέρυσι τέτοιο καιρό έκανε παιγνίδι το φοβερό It ακολουθούμενο από το Blade Runner 2049 αλλά το σύνολο εβδομάδας δεν είχε ξεπεράσει τους 197 χιλιάδες θεατές.
Βέβαια σε επίπεδο σεζόν τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα αφού από το 15αύγουστο μέχρι τώρα η κάμψη έχει φθάσει το 10%, πολύ σοβαρό ποσοστό για να χτυπήσει καμπανάκι σε όλους. Ακόμη και σε επίπεδο έτους όμως να συγκρίνουμε τα νούμερα (όπως αρέσει στους διανομείς που δουλεύουν με οικονομικά έτη και όχι παραδοσιακές σεζόν), υπάρχει μια κάμψη 5% μεταξύ Α΄9μήνου 17 και 18 αντίστοιχα, που μειώνεται σε 4,4% αν συνυπολογίσουμε και την τρέχουσα εβδομάδα. Να είναι καλά ο Τομ Χάρντι που έδωσε φτερά στα ταμεία με το κέφι με το οποίο ενσαρκώνει το δισυπόστατο ήρωα της Marvel. 67 χιλιάδες θεατές το 4ήμερο που έγιναν 110 μέχρι χθες και ένας εξαιρετικός μέσος όρος 476 θεατών από 140 αίθουσες. Εκεί που κανείς δεν ήξερε πως θα συμπεριφερθεί η αγορά σε έναν άγνωστο σκοτεινό κόμικ ήρωα και οι προσδοκίες για την ταινία ήταν το λιγότερο συντηρητικές, ήρθε το κοινό να ανατρέψει τα δεδομένα και να μιλάμε για μια αναπάντεχη επιτυχία του φθινοπώρου.
Εδώ να μείνεις, εεεδώ να μείνεις…A Star Is Born
Αυτό το ίδιο το κοινό επεφύλαξε δυσάρεστη έκπληξη στη Lady Gaga και το A Star is Born που ναι μεν άνοιξε στη 2η θέση αλλά με πολύ κατώτερα του αναμενόμενου εισιτήρια. Οκ, το ελληνικό κοινό δεν αρέσκεται στις μουσικές ταινίες λέει και τα τοιαύτα ωστόσο η ταινία είχε φήμη, καλές κριτικές και οσκαρικό buzz. Πάνω από όλα όμως είναι μια ταινία δυνατή, αυθεντική και αξίζει πολύ ευρύτερη αποδοχή από αυτή που της επιφυλάχθηκε εδώ. 33 χιλιάδες θεατές για πρώτη εβδομάδα ισοδυναμούν με κλείσιμο για τέτοιο φιλμ.
Κάτι που δεν πρόκειται να συμβεί στον Μικροπόδαρο που εξελίσσεται σε μίνι animation hit. Με κάμψη 4ημέρου μόλις 20% και πτώση από την κορυφή στην 3η θέση ξεπέρασε σε 2 βδομάδες τους 43 χιλιάδες θεατές και ατενίζει ένα ίσως 6ψήφιο μέλλον. Όπως και το άλλο «τερατώδες» animation hit το Hotel Transylvania 3 που μετά από 13 ολόκληρες εβδομάδες ανεβαίνει από την 7η στην 5η θέση (παρά μια κάμψη 37%) και ξεπερνάει τους 211 χιλιάδες θεατές. Η επιτυχία του καλοκαιριού μη σου πω και όλης της χρονιάς όσον αφορά το animation. Να σημειώσουμε ότι ακόμη ένα παιδικό καρτούν άνοιξε αυτή τη βδομάδα στην 7η θέση, το Blinky Bill, αλλά δεν έχει ελπίδες για κάτι σημαντικό με τόσα μεγαθήρια εκεί έξω.
Στην 4η θέση, χλιαρή αλλά όχι και άσχημη ήταν η υποδοχή για το αποκαλούμενο και κύκνειο άσμα του Ρόμπερτ Ρέντφορντ Ο Κύριος και το Όπλο. Πάνω από 18 χιλιάδες θεατές σε 41 αίθουσες και μάλλον καλό word of mouth. Ίδωμεν.
Από την 6η θέση η φοβερή και τρομερή Καλόγρια συνεχίζει για 2ο μήνα να δέχεται τις εισφορές των «προσκυνητών» που, παρά την κάμψη πλέον (57%), έχουν ξεπεράσει τους 234 χιλιάδες, φέρνοντάς την στην κορυφή του φθινοπώρου. Να ήταν και καλή ταινία τι καλά που θα ήταν!
Το Σπίτι με το ρολόι στους τοίχους (8η θέση) και η Μικρή Χάρη (10η θέση) συνεχίζουν να μαζεύουν κοινό αν και τα σύνολά τους είναι αρκετά κατώτερα των προσδοκιών. Κρίμα, ειδικά για το 2ο φιλμ που διακρίνεται από αφηγηματική πρωτοτυπία και εξαιρετική ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια Άννα Κέντρικ.
Το Top 10 συμπληρώνει ο Εξαφανισμένος Φάκελος που άνοιξε στην 9η θέση με 4 χιλιάδες σχεδόν θεατές από 10 αίθουσες. Λίγα πράγματα και αναμενόμενα. Όπως αναμενόμενο ήταν για μας και το μικρό άνοιγμα του Climax (16η θέση με 2 χιλιάδες και κάτι θεατές στο 7ήμερο) σε 6 μόλις αίθουσες. Ταινίες που κάνουν sold out σε φεστιβάλ δεν έχουν τύχη με το πλατύτερο κοινό γενικά. Νόμος.
Μέχρι τελικής πτώσης (Climax)
Το κλείσιμο όμως της εβδομάδας (και είναι κρίμα κι άδικο) ανήκει στην Ανυπακοή (Disobedience) που μετά βίας ξεπέρασε τους 2μιση χιλιάδες θεατές παρά τα τρανταχτά ονόματα του καστ και το «τολμηρό» θέμα. Θεωρούμε πλέον δεδομένο ότι με τόσες ταινίες που ανοίγουν κάθε εβδομάδα πάντα θα υπάρχουν αυτές που θα δουλέψουν κι αυτές που θα πέσουν θύματα. Να θυμίσουμε εδώ σε διανομείς και αιθουσάρχες ότι η οικονομική κρίση δεν έχει πάει περίπατο, εδώ είναι ακόμη και δυναμώνει, και επίσης ότι, παρά τις Τετάρτες ή Πέμπτες με προσφορές και μειωμένα εισιτήρια, πολλοί θεωρούν τα 7 ή 8 ευρώ του εισιτηρίου πολύ ακριβά πλέον για την Ελληνική πραγματικότητα. Πόσο μάλλον όταν η μέση τιμή εισιτηρίου στις ΗΠΑ για το 2017 δεν ξεπερνάει (επισήμως) τα 9 δολάρια.
Την εβδομάδα που ξεκινάει σήμερα, με επίσης 8 ταινίες (και άλλη μια σε ειδικές προβολές), καμία απολύτως ταινία δεν πρόκειται να απειλήσει την πρωτοκαθεδρία του Venom οπότε αυτό που μένει να δούμε είναι πως θα κινηθεί το A Star is Born και αν θα ανακάμψει ή θα το πάρει το ποτάμι. Να πούμε επίσης τελειώνοντας ότι ο Οίκτος, η ταινία του Μπάμπη Μακρίδη που ξεκίνησε την καριέρα της από τη Στέγη Ωνάση με 3 χιλιάδες σχεδόν θεατές σε 2 εβδομάδες, από σήμερα περνάει στο εμπορικό κύκλωμα (Ααβόρα, Διάνα Αμαρουσίου και Ταινιοθήκη). Δεν το χάνουμε αυτό, έτσι; Όπως βέβαια και την ιρανική Περίπτωση Συνείδησης που άνοιξε επίσης αυτή τη βδομάδα και για την οποία τα στοιχεία δεν είναι διαθέσιμα.
Πάμε να δούμε τον πίνακα αναλυτικά:
ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΑΝΟΜΗ | ΕΒΔ | Μ.Ο. | 4ΗΜΕΡΟ | 7ΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ | |
1 | VENOM | FEELGOOD | 1 | 476 | 66.709 | 110.294 | 110.294 |
2 | A STAR IS BORN | TANWEER | 1 | 178 | 18.542 | 32.989 | 32.989 |
3 | SMALLFOOT | TANWEER | 2 | 139 | 14.735 | 17.170 | 43.689 |
4 | THE OLD MAN AND THE GUN | ODEON | 1 | 283 | 11.620 | 18.343 | 18.343 |
5 | HOTEL TRANSYLVANIA 3: A MONSTER VACATION | FEELGOOD | 13 | 107 | 4.190 | 4.597 | 211.395 |
6 | THE NUN | TANWEER | 5 | 228 | 4.101 | 7.581 | 234.589 |
7 | BLINKY BILL | FEELGOOD | 1 | 55 | 2.890 | 3.357 | 3.357 |
8 | THE HOUSE WITH A CLOCK IN ITS WALLS | ODEON | 3 | 141 | 2.818 | 4.171 | 27.401 |
9 | FLEUVE NOIR | FILMTRADE | 1 | 263 | 2.626 | 3.712 | 3.712 |
10 | A SIMPLE FAVOR | SPENTZOS | 2 | 184 | 2.394 | 4.120 | 15.797 |
11 | JOHNNY ENGLISH STRIKES AGAIN | UIP | 3 | 96 | 2.103 | 3.548 | 61.022 |
12 | SEARCHING | FEELGOOD | 2 | 151 | 1.959 | 4.064 | 16.912 |
13 | CHARMING | ODEON | 11 | 79 | 1.816 | 1.858 | 40.107 |
14 | DISOBEDIENCE | FEELGOOD | 1 | 209 | 1.670 | 2.639 | 2.639 |
15 | BlacKkKlansman | UIP | 2 | 87 | 1.397 | 2.034 | 8.142 |
16 | CLIMAX | WEIRD WAVE | 1 | 166 | 997 | 2.382 | 2.382 |
17 | ΟΙΚΤΟΣ | STRADA | 2 | 971 | 971 | 1.113 | 2.719 |
18 | INCREDIBLES 2 | FEELGOOD | 17 | 49 | 836 | 849 | 171.231 |
19 | MISSION: IMPOSSIBLE – FALLOUT | ODEON | 6 | 85 | 767 | 1.325 | 144.859 |
20 | THE EQUALIZER 2 | FEELGOOD | 4 | 36 | 765 | 1.828 | 49.591 |
21 | CHRISTOPHER ROBIN | FEELGOOD | 5 | 43 | 645 | 853 | 31.601 |
22 | WHAT WILL PEOPLE SAY | FEELGOOD | 2 | 92 | 642 | 974 | 3.097 |
23 | DUCK DUCK GOOSE | TANWEER | 7 | 43 | 473 | 478 | 22.595 |
24 | L’ ATELIER | WEIRD WAVE | 2 | 33 | 425 | 595 | 3.032 |
25 | BEL CANTO | ODEON | 2 | 47 | 327 | 429 | 6.267 |
26 | LUIS AND THE ALIENS | SEVEN | 4 | 24 | 141 | 141 | 6.838 |
27 | Σ’ ΑΥΤΉ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΚΛΑΙΕΙ | FEELGOOD | 3 | 30 | 121 | 188 | 2.878 |
28 | THE PLACE | STRADA | 2 | 92 | 92 | 123 | 670 |
29 | 2001: SPACE ODYSSEY 4K | TANWEER | 5 | 45 | 89 | 89 | 5.100 |
30 | THE PREDATOR | ODEON | 4 | 29 | 58 | 119 | 25.081 |
31 | MADAME | FEELGOOD | 8 | 45 | 45 | 79 | 9.695 |
32 | KIN | TANWEER | 2 | 14 | 41 | 48 | 1.709 |
ΣΥΝΟΛΑ | 147.005 | 232.090 | 1.319.733 |