ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Cake

two-half-popcorn

Μία γυναίκα που πάσχει από χρόνιο πόνο μαθαίνει ότι μία άλλη γυναίκα στην ομάδα ψυχολογικής υποστήριξης που πηγαίνει έχει αυτοκτονήσει. Η προσβλητική προς όλους Κλερ θα πάθει εμμονή με αυτήν την πληροφορία και θα κάνει μια προσπάθεια να συναντηθεί με τον σύζυγο της γυναίκας.

CAKE Image 9

Δεν γίνονται και πολλά πράγματα στο Cake. Είναι από αυτές τις ανεξάρτητες μικρές ταινίες, ένα δράμα χαρακτήρων όπου σημασία έχουν οι σχέσεις με τους άλλους: με την γυναίκα που φροντίζει το σπίτι της Κλερ (η πιο τρυφερή σχέση της ταινίας), με τον πρώην σύζυγο της Κλερ, με την ψυχοθεραπεύτριά της, με τον σύζυγο της γυναίκας που αυτοκτόνησε (την ερμηνεύει η Άννα Κέντρικ).

cake-anistonΗ Τζένιφερ Άνιστον θα μείνει στην ιστορία του 2015 ως η μεγάλη αδικημένη της κατηγορίας Α΄ Γυναικείου Ρόλου στα Όσκαρ. Δίνει μία καλή –αν και όχι εξαιρετική ερμηνεία. Δεν είναι χειρότερη από την Ριζ Ουίδερσπουν, η οποία της «έφαγε» τη θέση. Θεωρώ ότι η Τζένιφερ Άνιστον δεν είναι κακή ηθοποιός και εδώ της δίνεται η δυνατότητα να δοκιμαστεί και σε κάτι διαφορετικό από τις χαζοκωμωδίες στις οποίες παίζει συνήθως. Ίσως να αποτελεί το πρώτο βήμα για κάτι διαφορετικό.

Η ταινία δεν είναι κακή. Είναι μάλλον βαρετή. Δεν υπάρχει κάτι τρομερό που να γίνεται πέρα από το γεγονός ότι η Κλερ προσβάλει όλον τον κόσμο και φαίνεται να πονά και να έρχεται σιγά-σιγά κοντά με ανθρώπους.

cake pict002Αυτό περιμένει άλλωστε κάποιος από αυτή την ταινία. Το θετικό είναι ότι δεν ευτελίζει το υλικό της, δεν το τραβάει στα άκρα. Η Κλερ έχει απλούς στόχους: να μην πονά πια, να μη φοβάται ή να μην πονά και να μην φοβάται τόσο πολύ. Από αυτή την άποψη, η ταινία είναι μία επιτυχία.

Το σενάριο, όμως, είναι μάλλον άνισο. Εκεί που βλέπουμε την εθισμένη στα παυσίπονα Κλερ να γκρινιάζει στη γυναίκα που την βοηθά στο σπίτι, τη βλέπουμε να έχει οράματα της γυναίκας που αυτοκτόνησε, χωρίς να καταλαβαίνουμε και ιδιαίτερα γιατί (μάλλον φάνηκε καλή ιδέα στους σεναριογράφους).

cake-aniston4Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ταινίας είναι ότι δυσκολεύεται να σε κάνει να αισθανθείς κάτι ιδιαίτερο για την ηρωίδα. Δεν σε πείθει ιδιαίτερα για τον πόνο της (τον ψυχικό, όχι τον σωματικό), αλλά τελικά στόχος της είναι να σε κρατήσει σε απόσταση. Ούτε και τη λυπάσαι ή τη συμπαθείς ιδιαίτερα όταν τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν.

Τελικά να τη δω; 

Ενδιαφέρουσα ερμηνεία από την Άνιστον, αλλά μία μάλλον βαρετή ταινία που δεν καταφέρνει να κάνει τον θεατή να συμπάσχει με τη βασική του ηρωίδα. Σχεδόν «κλινική».

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *