Ημερολόγιο Καννών 2015: Καθημερινή Ενημέρωση (Ημέρα 12η-1η)
Οι Cinεπιβάτες κινούνται στον ρυθμό των Καννών και σας μεταφέρουν το κλίμα. Εκτός από το τι λέγεται, τι γράφεται, τι ακούγεται, μεταφέρει και την άποψη της ανταποκρίτριάς μας Charesma από την Κρουαζέτ. Απολαύστε…
Ημέρα 12η
Η 12η ημέρα του Φεστιβάλ ήταν η μέρα των βραβείων. Χρυσό Φοίνικα κατέκτησε το Dheepan του Ζακ Οντιάρ, ενώ ο Γιώργος Λάνθιμος έλαβε το Βραβείο της Επιτροπής.
>> Διαβάστε αναλυτικά: Στον Ζ.Οντιάρ ο Χρυσός Φοίκικας, τρίτη θέση για το Λάνθιμο
Ημέρα 11η
Το Macbeth του Τζάστιν Κούρτσελ προβλήθηκε στις Κάννες την τελευταία ημέρα του διαγωνιστικού τμήματος, και ο πρωταγωνιστής Μάικλ Φασμπέντερ συγκέντρωσε πολύ θετικά σχόλια για την ερμηνεία του στο σαιξπηρικό έργο.
Οι κριτικές για την ταινία ήταν αρκετά καλές – αν και όχι διθυραμβικές.
‘Macbeth’ is perhaps the fiercest cinematic translation of Shakespeare to date: http://t.co/61B2p0NbWG #Cannes pic.twitter.com/F0Q5RVgEbW
— The Film Stage (@TheFilmStage) May 23, 2015
Cannes gets a Fassbender ‘Macbeth’ suffering combat stress http://t.co/i0oJi3Okj0 #entertainment
— ArtsNFashion Mag (@ArtsNFashion) May 24, 2015
Στη συνέντευξη Τύπου, ο Φασμπέντερ δήλωσε ότι προσέγγισε τον ρόλο σκεφτόμενος ότι ο Μάκμπεθ πάσχει από μετατραυματικό στρες εξαιτίας των μαχών στις οποίες έχει λάβει μέρος.
Το Σάββατο απονεμήθηκαν, επίσης, τα βραβεία του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα», με το μεγάλο βραβείο να πηγαίνει στο ισλανδικό Rams.
Ημέρα 10η
Κάννες χωρίς Ζεράρ Ντεπαρτιέ και Ιζαμπέλ Ιπέρ γίνεται; Δεν γίνεται! Στο Valley of Love οι δύο γάλλοι σούπερσταρ ερμηνεύουν το ζευγάρι, τον Ζεράρ και την Ιζαμπέλ που λαμβάνουν ένα μήνυμα από τον νεκρό γιο τους. Η ταινία απέτυχε να εντυπωσιάσει ιδιαίτερα.
Ο Πήτερ Μπράντσο της έδωσε δύο αστεράκια και τη χαρακτήρισε «ενδιαφέρουσα, αλλά απογοητευτική εμπειρία».
Η ανταποκρίτριά μας στις Κάννες Charesma, γράφει: «Αν και οι δύο ηθοποιοί είναι μνημεία για το γαλλικό σινεμά, μου φαίνεται ότι ο κουρασμένος, κυνικός, ιδρωμένος, παχύσαρκος χαρακτήρας του Ντεπαρτιέ έχει χτιστεί υπέροχα: είναι ταυτόχρονα δυσάρεστος και προσφιλής, αυτοσαρκαστικός. Το τεράστιο σουλούπι του -δεν κρύβει τη γυμνή κοιλιά του ή την ιδρωμένη πλάτη του- γεμίζει κυριολεκτικά και μεταφορικά την οθόνη και εάν υπάρχει κάποια συμπάθια, αυτή απευθύνεται κατ’ αρχάς στον χαρακτήρα του Ζεράρ».
The most significant thing in “Valley of Love” is Depardieu’s HUUUUUUUGE belly. #Cannes2015 (1/2)
— Joachim Kurz (@Mietgeist) May 21, 2015
Gérard Depardieu shows us how not to lean in for a kiss… #Cannes2015 #ValleyOfLove http://t.co/GqaIkUQT9G pic.twitter.com/cQV6L9PC2C
— Standard Showbiz (@standardshowbiz) May 23, 2015
VALLEY OF LOVE kept me intrigued. But ironic that a movie with so much topless Depardieu would be that thin. #Cannes2015 — Jordan Hoffman (@jhoffman) May 21, 2015
Valley Of Love is a nice film with two strong performances, but will be forgotten in a month. #Cannes2015
— WhatCulture Film (@whatculturefilm) May 21, 2015
Κατά τα άλλα, ξεχώρισε η ερμηνεία του Τιμ Ροθ στο Chronic, όπου ερμηνεύει έναν νοσοκόμο με κατάθλιψη. Πολλοί είναι εκείνοι που δεν αποκλείουν να κερδίσει βραβείο ερμηνείας.
CHRONIC: Tim Roth disturbs & transfixes as obsessive nurse with troubled past & cloaked intentions. Best Actor possibility? #Cannes2015 — Peter Howell (@peterhowellfilm) May 22, 2015
Στη συνέντευξη Τύπου για την ταινία ο Τιμ Ροθ χαρακτήρισε «τρελό» το γεγονός ότι η υποβοηθούμενη αυτοκτονία δεν είναι νόμιμη. Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο σκηνοθέτης της ταινίας, Μάικλ Φράνκο. Παράλληλα, στις Κάννες προβλήθηκε το άλλο πολυαναμενόμενο animation, ο Μικρός Πρίγκιπας, ο οποίος πήρε σχετικά καλές κριτικές. Τρία αστέρια του έδωσε ο Guardian, ενώ ο Πήτερ Χάουελ της Toronto Star έγραψε ότι πρόκειται για γοητευτικό μείγμα παλιού και νέου στυλ animation. «Απλώνει το χέρι προς τα άστρα, τα πιάνει» γράφει χαρακτηριστικά. Τα πρώτα βραβεία δόθηκαν την Παρασκευή. Η Εβδομάδα των Κριτικών βράβευσε δυο λατινοαμερικανικές ταινίες, τα Paulina και Land and Shade. Η πρώτη ταινία αφορά μια δικηγόρο που εγκαταλείπει τη δουλειά της για να εργαστεί ως δασκάλα σε φτωχή περιοχή της Αργεντινής, ενώ η δεύτερη ταινία έχει ως ήρωα έναν ηλικιωμένο αγρότη που πηγαίνει να φροντίσει τον άρρωστο γιο του. Όσο για το Palm Dog, το ανεπίσημο βραβείο του σκύλου, αυτό πήγε στην τυχερή Lucky.
#Redcarpet THE LITTLE PRINCE (LE PETIT PRINCE) by Mark Osborne #Cannes2015 pic.twitter.com/6HuYOKC9Ko
— Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 22, 2015
Ημέρα 9η Η επιστροφή του Οντιάρ στις Κάννες είναι γεγονός. Στο Dheepan ένας άνδρας, μία γυναίκα και ένα παιδί υποδύονται την οικογένεια για να διαφύγουν από τη Σρι Λάνκα και να βρουν μια καλύτερη ζωή στη Γαλλία. Η ταινία απέσπασε θετικά σχόλια, ωστόσο, πολλοί από τους κριτικούς μίσησαν το τέλος, με έναν από αυτούς να λέει: «Λάτρεψα τα πρώτα 90 λεπτά του Dheepan και σιχάθηκα τα τελευταία δέκα. Ίσως να τα ξαναγυρίσει;» Ο κριτικός του Guardian, Άντριου Πούλβερ, έδωσε στην ταινία τέσσερα αστεράκια. Το Vanity Fair μιλά για ένα ανθρωπιστικό οικογενειακό δράμα που δεν εμπιστεύεται τον εαυτό του. Για εξαιρετικές ερμηνείες αλλά ιδέα που εξαντλείται τελικά, μιλά ο Σκοτ Φούντας του Variety.
#Redcarpet DHEEPAN by Jacques Audiard #Cannes2015 pic.twitter.com/ZRuwOWwqiD — Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 21, 2015
Μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου της ταινίας, ο Γκασπάρ Νοέ δήλωσε ότι θα άφηνε τα 12χρονα να δουν την ταινία του. «Μόλις πεις τη λέξη πορνογραφικός, ο κόσμος πανικοβάλλεται» δήλωσε ο σκηνοθέτης. «Η ταινία, όμως, μιλά για την αγάπη από σεξουαλική άποψη. Για να δείξεις το σεξ είναι δύσκολο να μην κινηματογραφήσεις τα γεννητικά όργανα» είπε. «Εάν ψάξετε στο Internet τη λέξη “Αγάπη” το 50% των εικόνων που θα δείτε είναι τολμηρές σεξουαλικά. Εγώ γύρισα μία ταινία για την αγάπη. Δεν αφορά τις ελβετικές τράπεζες ή τη Σαϊεντολογία. Γιατί να μη δείξω τι σημαίνει αγάπη;» αναρωτήθηκε.
#Photocall LOVE by Gaspar Noé #Cannes2015 pic.twitter.com/IPWrWumhNX — Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 21, 2015
Όσον αφορά τώρα το σκάνδαλο με τα ψηλά τακούνια, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Τιερί Φρεμό έσπευσε να επιτεθεί στους δημοσιογράφους, λέγοντας ότι ρίχνουν το βάρος τους στις Κάννες και ότι θα έπρεπε να δουν τον σεξισμό που επικρατεί στα Όσκαρ και σε άλλα Φεστιβάλ. Ημέρα 8η Ίσως η ταινία που δίχασε περισσότερο από όλες στο 68ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Youth του Πάολο Σορεντίνο έλαβε ισόποσα θερμά χειροκροτήματα και αποδοκιμασίες μετά τη δημοσιογραφική του προβολή. Οι κριτικοί διχάστηκαν (άλλοι θεωρούν εγωπαθές το έργο του Σορεντίνο, άλλοι απίστευτα όμορφο και δυνατό). Τα σχόλια στο Twitter αποδεικνύουν αυτόν τον διχασμό:
Someone needs to tell Paolo Sorrentino that when EVERY scene is the BIGGEST scene, it becomes meaningless. YOUTH is a gorgeous dud. #Cannes — Jordan Hoffman (@jhoffman) May 20, 2015
I left my wallet at the boulangerie, left my pass at the flat, and got hit by a scooter, and YOUTH is still the worst thing to happen today. — olilyttelton (@olilyttelton) May 20, 2015
Cannes: Michael Caine Will Win Awards for Paolo Sorrentino’s ‘Youth’ http://t.co/kJB5plJa3N — Anne Thompson (@akstanwyck) May 20, 2015
Στη συνέντευξη Τύπου, ο Μάικλ Κέιν αναφέρθηκε -όπως ήταν αναμενόμενο- στη νιότη, λέγοντας ότι είναι καλύτερο να ερμηνεύει ρόλους ηλικιωμένων, παρά νεκρών, με τον διάσημο σταρ να προσφέρει τις απόψεις του για τον χρόνο που περνά…
Η πιο πολυσυζητημένη ταινία του Φεστιβάλ, το τρισδιάστατο πορνογραφικό Love του Γκασπάρ Νοέ προβλήθηκε σε μεταμεσονύχτια προβολή στις Κάννες και πολλοί κριτικοί έσπευσαν να πιάσουν θέση. Οι κριτικές ήταν μάλλον μέτριες, με τον Πήτερ Μπράντσο του Guardian να λέει ότι η ταινία δεν διαθέτει τη δύναμη προηγούμενων ταινιών του σκηνοθέτη. Ίσως και να μην πρόκειται τελικά για το φετινό Nymphomaniac, όπως πίστευαν κάποιοι.
My review of Love (dir. Gaspar Noé) is up here: http://t.co/yf3wL7ITjP #Cannes2015 #Cannes — Peter Bradshaw (@PeterBradshaw1) May 21, 2015
LOVE (Noe): unsurprisingly dumb but surprisingly soft for the usually cruel Gaspar. 3D is intermittently expressive. [C+] #Cannes2015 — Adam Cook (@AdamCook) May 21, 2015
Cannes Review: Hardcore Sex Isn’t the Craziest Thing About Gaspar Noé’s 3D ‘Love’ http://t.co/j56Y5sDkXr #movies #supportindiefilm — Trailers and Tips (@AboutTrailers) May 21, 2015
These film fans deserve to see Gaspar Noe’s Love in #Cannes2015 tonight! pic.twitter.com/lZdsFbKt1g — BFI (@BFI) May 20, 2015
Από την άλλη, το The Assassin του Χου Χσιάο Χσιέν, το οποίο οι κριτικοί περιγράφουν ως «πανέμορφο». Το Variety γράφει ότι πρόκειται για την πιο όμορφη ταινία του σκηνοθέτη, και οι NY Times την συμπεριέλαβαν στα «διαμάντια» που ξεχώρισαν μέχρι στιγμής στο Φεστιβάλ. Άλλοι κάνουν λόγο για μία ταινία που μπερδεύει τον θεατή, αλλά τον κρατά καθηλωμένο στη θέση του.
THE ASSASSIN is astounding. What an incredible film. I feel like I just held my breath & didn’t blink for 105 minutes. #cannes — Craig Skinner (@CSkinner) May 20, 2015
Κατά τα άλλα, το σκάνδαλο με τα ψηλοτάκουνα απασχόλησε και την Τετάρτη τις Κάννες. Επισήμως το Φεστιβάλ δηλώνει ότι δεν υπάρχει κανόνας που να απαγορεύει τα ίσια παπούτσια και ότι το «υπενθύμισε» αυτό στους ταξιθέτες -θεωρητικά το ζήτημα θεωρείται λήξαν. Ωστόσο, στο BBC παραγωγός που έχει ακρωτηριάσει το πόδι της έριξε λάδι στη φωτιά, λέγοντας ότι προσπάθησαν αρκετές φορές να τη διώξουν από το κόκκινο χαλί στην πρεμιέρα της νέας ταινίας του Γκας Βαν Σαντ επειδή φορούσε ίσια παπούτσια. Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ στο Twitter πολλές γυναίκες σπεύδουν να φωτογραφηθούν με τα φλατ τους και να διαμαρτυρηθούν για τον σεξιστικό ενδυματολογικό κώδικα του Φεστιβάλ.
Besides sexist, Cannes Film Festival is unfashionable, too. http://t.co/FX6s5wiwYC by @seoulcialite #showmeyourflats pic.twitter.com/kgibrwFunr — Mashable (@mashable) May 19, 2015
Ημέρα 7η Το… σκάνδαλο με τα ψηλοτάκουνα κυριάρχησε στις Κάννες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι υπεύθυνοι ασφαλείας του Palais du Festival απαγόρευσαν σε γυναίκες που φορούσαν φλατ παπούτσια να περπατήσουν στο κόκκινο χαλί και να παρακολουθήσουν την πρεμιέρα του Carol. Όπως ήταν φυσικό, η αντίδραση ήταν άμεση.
Στο Φεστιβάλ προβλήθηκε το πολυαναμενόμενο Sicario του Ντενί Βιλνέβ (σκηνοθέτη του Prisoners και του Enemy). Η ταινία σε γενικές γραμμές άρεσε, αλλά ορισμένοι βρήκαν προβλήματα. Ο Πήτερ Μπράντσο του Guardian το συνέκρινε με τη Σιωπή των Αμνών και του έβαλε τέσσερα αστεράκια, άλλοι έκαναν λόγο για μία τολμηρή ταινία με κυνισμό.
REVIEW #Cannes2015: Blunt, Brolin and Benicio tangle with the cartels in downbeat CIA thriller SICARIO: http://t.co/k2yv6YTenM — Time Out Film (@TimeOutFilm) May 19, 2015
My two cents on SICARIO @indiewire: Expertly made, but you’re better off with CARTEL LAND: http://t.co/HOCDCiIaF4 — erickohn (@erickohn) May 19, 2015
Whoa. Did Denis Villeneuve just take Michael Mann’s crown? Sicario is a muscular, brutal action thriller at #Cannes2015 #Cannes — Peter Bradshaw (@PeterBradshaw1) May 19, 2015
I think I took about six breaths during the entirety of Denis Villeneuve’s blistering SICARIO. http://t.co/Gy9ZrnJulQ @variety #Cannes — Scott Foundas (@foundasonfilm) May 19, 2015
Στη συνέντευξη Τύπου μετά την ταινία, ο Ντενί Βιλνέβ δήλωσε ότι ο σεναριογράφος είχε δεχθεί έντονες πιέσεις να αλλάξει τον κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας σε άνδρα, κάτι που ο σκηνοθέτης αρνήθηκε μόλις ανέλαβε να γυρίσει το πρότζεκτ.
Behind the scenes at @Festival_Cannes #Cannes2015 http://t.co/pzMRJ4CSp4 pic.twitter.com/qKiedSs1xm — Instagram (@instagram) May 19, 2015
Στην Κρουαζέτ προβλήθηκε σε αποκατεστημένη κόπια το Ζ του Κώστα Γαβρά. Ο σκηνοθέτης υπήρξε τιμώμενο πρόσωπο στις Κάννες, και τις ημέρες που βρέθηκε εκεί μίλησε για το ελληνικό σινεμά.
Στο Ένα Κάποιο Βλέμμα προβλήθηκε η ταινία του Απιτσατπόνγκ Βερασεθακούλ και οι κριτικές που πήρε ήταν πολύ θετικές. Αρχικά, οι φήμες ήθελαν το Cemetary of Splendour να προβάλλεται στο Διαγωνιστικό, αλλά τελικά εντάχθηκε στο Ένα Κάποιο Βλέμμα, τμήμα που η Κρουαζέτ θέλει να ενισχύσει.
Cemetery of Splendour: Ancient forces make for a seductive and refreshing film | #Cannes2015 http://t.co/FckcbhZoFu pic.twitter.com/thj6Jpjeqc — Irish Times Culture (@IrishTimesCultr) May 19, 2015
Ημέρα 6η Καταχειροκροτήθηκε η νέα ταινία της Pixar στην Κρουαζέτ, με τους περισσότερους κριτικούς να κάνουν λόγο για τη μεγάλη επιστροφή της εταιρείας animation στις καλές ταινίες. Η ταινία προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού, αλλά ζέστανε τις καρδιές των θεατών και τα πρώτα σχόλια ήταν κάτι παραπάνω από θετικά.
‘Inside Out’ Cannes Review: Pixar Invades Cannes With One of Its Richest, Best Films http://t.co/LHRmDttV61 pic.twitter.com/kxJkpQKxRk — TheWrap (@TheWrap) May 18, 2015
Read our first-look review of Pixar’s delightful and sophisticated Inside Out: http://t.co/aMRndBh6Qm #Cannes2015 pic.twitter.com/MhMuiLfvmb — Little White Lies (@LWLies) May 18, 2015
Poehler and me with John Lasseter photo bombing #InsideOut #Cannes pic.twitter.com/7l23LZUL6E — Mindy Kaling (@mindykaling) May 18, 2015
Στο διαγωνιστικό τμήμα, προβλήθηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του σκηνοθέτη Γιοαχίμ Τρίερ (Oslo, August 31st). Το Indiwire για παράδειγμα έγραψε θετικά σχόλια («ένα πολύπλοκο οικογενειακό δράμα που έχει γίνει σωστά»), ενώ ο Guardian όχι -κάνει λόγο για «δράμα χωρίς νόημα». Κατά τα άλλα, όλοι ασχολούνται με το ποιος έσπασε την απαγόρευση στις selfie -οπότε ολόκληρο το νόημα της κίνησης αναιρείται. Όσο για την πιο περίεργη ταινία που διαφημίζεται στις Κάννες; Αφορά ένα πλάσμα που είναι μισός άνθρωπος -μισός κουνέλι και έχει μανία με οτιδήποτε θυμίζει αιδοίο. Ημέρα 5η
Όλοι αγαπούν την Carol του Τοντ Χέινς και φυσικά την εξαιρετική ηθοποιό της ταινίας, Κέιτ Μπλάνσετ. Η ταινία που αφηγείται μία λεσβιακή ερωτική ιστορία απέσπασε πολύ καλές κριτικές στις Κάννες και είναι η τρίτη ταινία που διεκδικεί Χρυσό Φοίνικα (μαζί με το The Lobster και το Son of Saul). Ο Guardian δίνει στην ταινία 5 αστεράκια και γράφει ότι πρόκειται για μία «όμορφα κατασκευασμένη και εξαιρετικά έξυπνη ταινία», ενώ το Indiewire του δίνει υψηλό βαθμό (Α) και λέει ότι δικαιώνει το έργο της Πατρίσια Χάισμιθ, πάνω στο οποίο έχει βασιστεί. Το The Hollywood Reporter γράφει ότι «η Κέιτ και η Ρούνι κυριαρχούν». Το Variety κάνει λόγο για μία «εξαίσια σχεδιασμένη, βαθιά συναισθηματική ιστορία αγάπης που παρουσιάζει κάθε σκιά και απόχρωση της εσωτερικής ζωής των χαρακτήρων του με υπέρτατη ευφυΐα, εκπληκτική ισορροπία και σκηνοθετικό ταλέντο, που είναι σοφιστικέ, αλλά και προσιτό». Η Telegraph μιλά για την καλύτερη ερμηνεία στην καριέρα της Μπλάνσετ. Στη συνέντευξη Τύπου, η αυστραλή ηθοποιός δήλωσε: «Ζούμε σε βαθιά συντηρητικές εποχές. Και αν νομίζουμε κάτι διαφορετικό, είμαστε πολύ ανόητοι». Η Μπλάνσετ σημείωσε ότι σε δεκάδες χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, η ομοφυλοφιλία είναι παράνομη και ένωσε τη φωνή της κατά του σεξισμού στο Χόλιγουντ. «Είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να μιλάμε γι’ αυτό» είπε. «Έφυγε από την ατζέντα και νιώθω πως χάσαμε πολύ έδαφος». Η συμπρωταγωνίστριά της, Ρούνι Μάρα, αναφέρθηκε στις γυμνές σκηνές της ταινίας, λέγοντας ότι δεν ένιωσε καθόλου άβολα μιας και τις περισσότερες φορές είναι γυμνή.
#Photocall CAROL by Todd Haynes #Cannes2015 pic.twitter.com/sdK1u2BzWf — Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 17, 2015
Οι κριτικές δεν ήταν τόσο κολακευτικές για την ταινία Mon Roi της Μάιγουεν. To Indiewire κάνει λόγο για «μία ιστορία καταδικασμένου έρωτα που έχουμε ξαναδεί», ο Guardian του δίνει ένα αστεράκι, χαρακτηρίζοντάς το μεταξύ άλλων «ρηχό, ναρκισιστικό, υποκριτικό και fake».
#MonRoi Photocall – #Cannes2015 #VincentCassel #EmmanuelleBercot #Maiwenn #LouisGarrel pic.twitter.com/pwosazQ4sz — Vincent Cassel FR (@VincentCasselFR) May 17, 2015
Το Σάββατο στις Κάννες πραγματοποιήθηκε, επίσης, ένα φόρουμ για την ισότητα στο Χόλιγουντ. Η Σάλμα Χάγιεκ υποστήριξε ότι το σινεμά «υπονομεύει την εξυπνάδα των γυναικών» και κατηγόρησε την βιομηχανία για «απίστευτη άγνοια». Και για όσους θεωρούν τους κριτικούς κινηματογράφου, εκλεπτυσμένους ανθρώπους, πολλοί μιλούν για εμπειρία καφενείου. Φωνές καθ’ όλη τη διάρκεια των δημοσιογραφικών προβολών, τηλεφωνικές συνομιλίες και χτύπημα κινητών, ενώ στο Mon Roi κάποιος ξένος δημοσιογράφος άρχισε να βρίζει δυνατά την ταινία στο τέλος της προβολής. Ενας τύπος όμως στην προβολή του Carol κερδίζει το βραβείο, αν και πολλοί παρατήρησαν μία ύποπτη ομοιότητα με τον σκηνοθέτη της ταινίας, Τοντ Χέινς:
Guy next to me, before CAROL screening, filing his feet. Stay classy, Cannes. pic.twitter.com/2rEGIBoC5n — Stephanie Zacharek (@szacharek) May 16, 2015
Αλλά μια αφίσα έμεινε στο μυαλό των θεατών. Το sky sharks συνδυάζει καρχαρίες από τον ουρανό και ναζί. Και ζόμπι! Ημέρα 4η Με γιουχαΐσματα «αντάμειψαν» οι κριτικοί τη νέα ταινία του Γκας Βαν Σαντ, Sea of Trees που προβλήθηκε στις Κάννες. Οι περισσότεροι μιλούν για τη χειρότερη ταινία στην φιλμογραφία του Γκας Βαν Σαντ, ενώ άλλοι μιλούν με ακόμα σκληρότερα λόγια. Στην ταινία, ο κεντρικός ήρωας αποφασίζει να ταξιδέψει μέχρι ένα δάσος όπου πηγαίνουν οι άνθρωποι που θέλουν να αυτοκτονήσουν. Όταν φτάσει εκεί θα ακούσει τις κραυγές ενός άλλου άνδρα (του Κεν Γουατανάμπε) που έχει επιχειρήσει να αυτοκτονήσει και ο οποίος θα αλλάξει γνώμη. Ο ήρωας της ταινίας (τον ερμηνεύει ο Μάθιου ΜακΚόναχι) θα αποφασίσει να τον μεταφέρει με ασφάλεια σπίτι του.
To Playlist γράφει ότι δυστυχώς είναι ένα μαύρο σημείο στην πρόσφατη εξαιρετική φιλμογραφία του Μάθιου ΜακΚόναχι, ενώ ο Guardian της βάζει ένα αστεράκι και γράφει ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά «ενοχλητικό και ανειλικρινές μελό».
If Gus Van Sant’s filmography can be divided, Scorsese-style, into “one for me, one for them,” SEA OF TREES is one for nobody. #Cannes — Scott Foundas (@foundasonfilm) May 15, 2015
#Photocall #Cannes2015 – THE SEA OF TREES (LA FORÊT DES SONGES) by Gus Van Sant pic.twitter.com/pBdKm6jMYI — Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 16, 2015
Στη συνέντευξη Τύπου, ο Μάθιου Μακ Κόναχι ήταν χαλαρός, λέγοντας ότι «ο κόσμος έχει το δικαίωμα να αποδοκιμάσει, όπως και να χειροκροτήσει όρθιος». Διχασμένοι ήταν οι κριτικοί για το Mi Madre του Νάνι Μορέτι. Σε κάποιους άρεσε πολύ -ο Σκοτ Φούντας της χαρακτήρισε ως μία γλυκιά και ζεστή ταινία-, ενώ αρκετοί μίλησαν για την καλύτερη ταινία του μετά Το Δωμάτιο του Γιου Μου.
#Photocall #Cannes2015 MIA MADRE (MY MOTHER) by Nanni Moretti pic.twitter.com/mKCrHF4gLz — Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 16, 2015
Άλλοι πάλι υπήρξαν λιγότερο ενθουσιασμένοι.
Τα βλέμματα τράβηξε και η Νάταλι Πόρτμαν με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, A Tale of Love and Darkness. Αντίθετα με το Lost River του Ράιαν Γκόσλινγκ που συγκέντρωσε υπερβολικά αρνητικά σχόλια, οι κριτικοί έκαναν λόγο για μια αξιοπρεπή προσπάθεια από την πλευρά της Πόρτμαν. Στο Φεστιβάλ προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού και η νέα ταινία του Ασίφ Καπάντια, γνωστού από το ντοκιμαντέρ Senna. To Amy μιλά για τη ζωή της Amy Winehouse και ενώ κάποιοι το αγάπησαν (όπως ο κριτικός του Guardian που του έδωσε 5 αστεράκια) άλλοι έκαναν λόγο για σινεμά ταμπλόιντ. Ημέρα 3η Το The Lobster του Γιώργου Λάνθιμου κυριάρχησε σήμερα στις Κάννες, αλλά φυσικά δεν ήταν η μοναδική ταινία που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Πολλοί θεατές λάτρεψαν την ταινία του Λάνθιμου, άλλοι πάλι στάθηκαν αμήχανοι μπροστά στο τέλος της, αλλά σε γενικές γραμμές τα σχόλια ήταν κάτι παραπάνω από εγκωμιαστικά.
Ο Κόλιν Φάρελ στη συνέντευξη Τύπου της ταινίας παραδέχθηκε ότι δεν έχει ιδέα για ποιο θέμα μιλά η ταινία, ανέφερε, πάντως ότι αυτό που του έκανε εντύπωση στο σενάριο ήταν «η αίσθηση βαθιάς μοναξιάς που το διαπερνά».
Η Charesma βρέθηκε στην συνέντευξη Τύπου και μας έστειλε φωτογραφίες:
Στις Κάννες βρίσκεται και ο Γούντι Άλεν για την εκτός συναγωνισμού προβολή της τελευταίας του ταινίας, An Irrational Man, ταινία για την οποία ο Guardian γράφει ότι «πρόκειται για μία ευχάριστη ταινία που εύκολα ξεχνά κανείς, ένα υποτονικό jeux d’ esprit από αυτά που κάνει με σχεδόν υπνοβατική συνοχή και επιμονή» και μιλά για μία ταινία «που δεν είναι ούτε αρκετά τρομακτική ή σοβαρή για να έχει σασπένς, ούτε αρκετά πνευματώδης ή ειρωνική για να θεωρηθεί κωμωδία». Το Indiewire αναφέρει ότι η ταινία αποτελεί παράδειγμα των πιο δυνατών κινηματογραφικών τάσεων του σκηνοθέτη, ενώ το Hollywood Reporter λέει ότι είναι από τις καλύτερες ταινίες της 4ης φάσης της καριέρας του Γούντι Άλεν.
#Photocall #Cannes2015 IRRATIONAL MAN (L’HOMME IRRATIONNEL) by Woody Allen #OutofCompetition pic.twitter.com/N1PVyhmkNC — Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 15, 2015
Στη συνέντευξη Τύπου, ο Γούντι Άλεν ήταν σε μεγάλη φόρμα. Είπε ότι εάν μπορούσε θα ξαναγύριζε κάθε μία από τις ταινίες που έχει κάνει. «Όταν κάνω μια ταινία δεν την βλέπω ποτέ ξανά. Γιατί αν την ξαναδείς, μπορείς πάντα να δεις τι έκανες λάθος, πώς θα μπορούσες να τη βελτιώσεις και γιατί είναι φρικτή όπως είναι». Ο 79χρονος Γούντι Άλεν δήλωσε ότι το έχει μετανιώσει που ανέλαβε τη σειρά για το Amazon λέγοντας ότι πίστευε ότι θα ήταν εύκολο. Αντ’ αυτού διαπίστωσε ότι είναι πολύ πολύ δύσκολο να φτιάξεις έξι ημίωρα επεισόδια. «Θα είναι ντροπή κοσμικών διαστάσεων» είπε. Παράλληλα, δήλωσε ότι ο φόνος είναι μία τόσο παράλογη σκέψη όσο το να επιλέγεις μία θρησκεία. Όσο, όμως, αυτά συνέβαιναν στις Κάννες και τραβούσαν τα φλας, μία άλλη ταινία συγκέντρωνε τα βλέμματα. Ο λόγος για το Son of Saul, στον οποίο ο Guardian έβαλε πέντε αστεράκια, λέγοντας ότι πρόκειται για μία «εξαιρετική, βασανιστική ματιά στο κακό του Άουσβιτς». Ο κριτικός του Indiwire του βάζει Α- (λίγο κάτω από το τέλειο δηλαδή) και γράφει ότι η ικανότητα του σκηνοθέτη «να δίνει σε μία ιστορία επιβίωσης από στρατόπεδο συγκέντρωσης κινηματογραφική ενέργεια, είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή επειδή πρόκειται για την πρώτη του ταινία». Η δική μας ανταποκρίτρια στις Κάννες, Charesma, ενθουσιάστηκε, λέγοντας ότι αυτή είναι η αγαπημένη της ταινία στις Κάννες. «Θέλω να κερδίσει τα πάντα, τόσο καλή ήταν» μάς γράφει. Δεν αποκλείεται, λοιπόν, το Son of Saul να κάνει την έκπληξη και να φύγει με κάποιο μεγάλο βραβείο.
#Photocall #Cannes2015 -SAUL FIA (LE FILS DE SAUL/SON OF SAUL) by László Nemes pic.twitter.com/Em4eCTRneJ — Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 15, 2015
Ημέρα 2η Μπορεί η ταινία έναρξης να θεωρήθηκε ως μία ικανοποιητική αρχή –και όχι κάτι περισσότερο-, ωστόσο η πρώτη ταινία που άρεσε πολύ ήταν το The Tale of Tales, το παράξενο και ενήλικο παραμύθι του Ματέο Γκαρόνε. Η Telegraph χαρακτηρίζει την ταινία ως «υπέροχα σέξι» και της βάζει τέσσερα αστεράκια, ενώ το Hollywood Reporter «προειδοποιεί» ότι αυτές οι αιματηρές και υπέροχα σκηνοθετημένες ιστορίες δεν είναι για λιπόψυχους. Ο κριτικός του Guardian, Πήτερ Μπράντσο, μιλά για το πρώτο αριστούργημα του Φεστιβάλ και γράφει: «Είναι λαμπερά τρελό, με αυστηρότητα σχεδιασμένο, οπτικά υπέροχο: ερωτικό, αστείο και με εσωτερική συνοχή. Το είδος της ταινίας που αποτελεί όλο το νόημα των Καννών». Πάντως, το Indiewire κάνει λόγο για μία «άνιση παραβολή».
Η ανταποκρίτριά μας στις Κάννες είναι λιγότερο εντυπωσιασμένη. Η Charesma μάς γράφει ότι η ταινία του Γκαρόνε είναι ένα μάλλον ασυνεπές παραμύθι με χαρακτήρες νάνους και τέρατα. «Οι εικόνες απόλυτης ομορφιάς και φρίκης ωφελούνται από την λεπτομερή παραγωγή και τη σκηνογραφία, αλλά αυτό που χαλάει την εμπειρία αυτών των ιταλικών παραμυθιών είναι η απουσία οποιουδήποτε ιταλικού στοιχείου, με πιο αδύναμο σημείο το καστ. Το Tale of Tales είναι αξιοπρεπές, αλλά όχι ανεκτίμητο».
Τα βλέμματα συγκέντρωσε βέβαια η Σάλμα Χάγιεκ που πρόλαβε ήδη από την πρώτη ημέρα και… έσπασε την απαγόρευση του Φεστιβάλ στα selfie, βγάζοντας ένα μεγαλοπρεπές selfie στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.
Momento #selfie per @salmahayek dopo la #conferenzastampa di #IlRaccontoDeiRacconti ed è subito #social #TaleOfTales pic.twitter.com/TeJZPZMjxW — 01Distribution (@01Distribution) May 14, 2015
Στην ταινία η Χάγιεκ τρώει την καρδιά ενός θαλάσσιου τέρατος. Στη συνέντευξη Τύπου η ηθοποιός χαρακτήρισε «αηδιαστική» τη σκηνή και είπε ότι ο Γκαρόνε ήθελε η καρδιά να μοιάζει με πραγματική. Ήταν φτιαγμένη από μακαρόνια, αλλά και πάλι ήταν αηδιαστική. «Νόμιζα ότι θα κάνω εμετό» λέει η Χάγιεκ.
Κολακευτικά σχόλια συγκέντρωσε και το Our Little Sister του Χιροκάζου Κόρε-Έντα, με τον Guardian να δίνει τέσσερα αστεράκια και να μιλά για μία τρυφερή αλλά χωρίς συναίσθημα ιστορία αδελφικής αγάπης. Το The Playlist συμφωνεί λέγοντας ότι η ταινία έχει τις αρετές άλλων δουλειών του Κόρε – Έντα (όπως του Like Father, Like Son), αλλά δεν φαίνεται να έχει καμία «αιχμή». Η ταινία βασίζεται σε μάνγκα και αφηγείται την ιστορία τεσσάρων αδελφών.
Εκτός από τις δύο ταινίες του διαγωνιστικού που αναφέραμε, σήμερα θα προβληθεί και το Mad Max του Τζωρτζ Μίλλερ εκτός συναγωνισμού.
Σαρλίζ Θερόν και Τομ Χάρντι έγιναν δεκτοί -όπως αναμενόταν- με ενθουσιασμό.
Βέβαια, όπως αναφέρει το Indiewire, οι δύο σταρ απέφυγαν να κοιταχτούν στα μάτια σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, εν μέσω φημών ότι τα δύσκολα γυρίσματα είχαν προκαλέσει τριγμούς στη σχέση τους.
Εμμέσως, ο Τομ Χάρντι αναφέρθηκε σε αυτό, ζητώντας μία συγκινητική συγγνώμη από τον σκηνοθέτη. «Για επτά μήνες, νομίζω ότι το πιο περίπλοκο ή το πιο απογοητευτικό πράγμα ήταν να προσπαθώ να καταλάβω τι ήθελε ο Τζωρτζ να κάνω σε κάθε δεδομένη στιγμή, προκειμένου να μεταφέρω το όραμά του. Καθώς ενορχηστρώνει ένα τόσο τεράστιο όχημα, σε τόσο πολλούς τομείς, επειδή όλα τα οχήματα κινούνται και όλη η ταινία είναι απλά κίνηση πρέπει να σου ζητήσω συγγνώμη (κοιτάζει τον Μίλλερ) γιατί αισθάνθηκα τόση απογοήτευση. Δεν υπήρχε τρόπος να μου εξηγήσει ο Τζωρτζ τι μπορούσε να δει πάνω στην άμμο όταν ήμασταν εκεί έξω. Γνώριζα ότι ήταν ιδιοφυής, αλλά δεν ήξερα πόσο ιδιοφυής».
Ημέρα 1η
Οι Κάννες ξεκίνησαν και οι πρώτες κριτικές έχουν κάνει την εμφάνισή τους.
Όσο για την έναρξη και το «Le Tête Haute», οι κριτικοί έκαναν λόγο για μία… αξιοπρεπή έναρξη, ενώ τις τελευταίες ημέρες ξεχώρισε η Κατρίν Ντενέβ με τις δηλώσεις της. Από το ότι οι σταρ στη Γαλλία έχουν πεθάνει, μέχρι τη δήλωσή της ότι τα social media είχαν ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι να σταματήσουν να ονειρεύονται τους σταρ, να τους απομυθοποιούν δηλαδή, η… βασίλισσα του γαλλικού σινεμά κατέκτησε τις Κάννες.
Η ανταποκρίτριά μας στις Κάννες, Charesma μάς γράφει ότι «σε αντίθεση με το περσινό Mommy του Ξαβιέ Ντολάν που είχε καταχειροκροτηθεί επί δέκα ολόκληρα λεπτά, φέτος στη δημοσιογραφική του Le Tête Haute μόλις δύο άτομα χειροκρότησαν και ένα αποδοκίμασε».