ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Κάννες 2015: Η εκδίκηση της μπυροκοιλιάς

Το σώμα εκδικείται στις Κάννες. Χοακίν Φοίνιξ και Κόλιν Φάρελ έφεραν την… μπυροκοιλιά στην Κρουαζέτ, όχι οι ίδιοι, αλλά οι ταινίες τους. Στο An Irrational Man, ο Χοακίν Φοίνιξ είναι μακριά από τον λεπτό εαυτό του, ενώ στο The Lobster ο Κόλιν Φάρελ είναι ένας μεσήλικος κυριούλης με μία μουστάκα που θα έκανε το Movember υπερήφανο (movember είναι ένα κίνημα που γίνεται κάθε Νοέμβριο και καλεί τους άνδρες να αφήνουν μουστάκι για να ευαισθητοποιήσουν για τον καρκίνο).

lobster-003

Η… μπάκα του μπαμπά είναι οι νέοι κοιλιακοί. Ο Κόλιν Φάρελ δήλωσε σε συνεντεύξεις του στις Κάννες ότι χρειάστηκε να πάρει πάνω από 18 κιλά για τον ρόλο του στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου. Πώς τα κατάφερε; Με τον παραδοσιακό τρόπο… πολύ φαγητό. «Έβαζα παγωτό στον φούρνο μικροκυμάτων και το έλιωνα για να το πιώ» είπε έχοντας χάσει πια τα περιττά του κιλά στο The Hollywood Reporter. «Δύο τσίζμπεργκερ, πατάτες και κόκα κόλα και δύο κομμάτια σοκολατένιου κέικ δεν είναι και τόσο διασκεδαστικό στις 10:00 το πρωί -και να σημειώσω ότι αγαπώ τα τσίζμπεργκερ».

Ο συμπρωταγωνιστής του, Τζον Σ. Ράιλι θέτει το θέμα σε πιο φιλοσοφικές βάσεις: «Το σώμα του μπαμπά είναι μία φυσική απόδειξη της θυσίας μας για τα παιδιά μας». Ο όρος έχει πλέον γίνει γνωστός και είναι το λεγόμενο dadbod (μία ολοένα και αυξανόμενη κοιλιά που μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον δεν τολμούσε να κάνει την εμφάνισή της στη μεγάλη οθόνη).

Το The Lobster και το An Irrational Man απενοχοποιούν την «μπαμπαδίστικη» αυτή κοιλίτσα. Πρόκειται για μία αντίδραση στους πανταχού παρόντες στο Χόλιγουντ, τέλειους κοιλιακούς; Ακόμα και ο Κρις Πρατ πέρασε από το στάδιο του dadbod σε εκείνο του υπερβολικά γυμνασμένου σταρ, σε μία πορεία αντίστροφη από αυτή που ισχύει στην πραγματική ζωή.

Le-prochain-Woody-Allen-sera-Irrational-Man-avec-Joaquin-Phoenix-et-Emma-Stone_reference

Το καλύτερο από όλα, όπως αναφέρει και το The Verge, είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις, οι ήρωες δεν προσπαθούν να χάσουν την χαρακτηριστική κοιλιά τους. Οι γυναίκες που τους αγαπούν τους αγαπούν όπως ακριβώς είναι (το ξέρω, τώρα σκέφτεστε την Μπρίτζετ Τζόουνς).

Εάν η κοιλίτσα είναι δείγμα της απόδειξης της αγάπης προς τα παιδιά, τότε το σώμα που φθίνει τι είναι; Μήπως αυτή η φθορά δείχνει ακριβώς το κρίσιμο σημείο για το πέρασμα της σκυτάλης στη νέα γενιά; Για να μπορέσει η δημιουργία να αλλάξει χέρια; Αυτή η φθορά του χρόνου είναι που απασχολεί το Youth του Πάολο Σορεντίνο, άλλη μία ταινία όπου το σώμα εκδικείται. Ηλικιωμένο αυτή τη φορά, μην αντέχοντας τη ροή του χρόνου, το σώμα βλέπει το άλλο σώμα (στην περίπτωση αυτή οι γερασμένοι Μάικλ Κέιν και Χάρβεϊ Καϊτέλ την Miss Universe) και συνειδητοποιεί τον δικό του φθαρτό χαρακτήρα.

youth-003

Ο Μάικλ Κέιν, μιλώντας για αυτό είπε στη συνέντευξη Τύπου: «Είναι το μόνο σώμα που έχω. Τουλάχιστον είναι η πραγματικότητα. Οι νέοι πρέπει να ξέρουν: αυτό θα συμβεί, οπότε μην κάνετε τους έξυπνους».

Τα νέα μας πρότυπα δεν θα πρέπει να είναι πια αδύνατες, ξερακιανές κοπέλες, ούτε άνδρες με τέλειους κοιλιακούς. Είναι άνθρωποι ζωντανοί, πραγματικοί. Το σώμα εκδικείται. Χόλιγουντ ετοιμάσου!

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *