ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΚΟΝΚΛΑΒΙΟ (CONCLAVE)

Ο Πάπας πεθαίνει και οι καρδινάλιοι κλείνονται στο κονκλάβιο προκειμένου να διεξαχθεί μία από τις αρχαιότερες και σημαντικότερες διαδικασίες της ανθρωπότητας, αυτή της ανάδειξης του νέου Πάπα. Καθώς όμως θα πρέπει ο νέος διάδοχος να εξασφαλίσει τα 2/3 των ψήφων, ο Καρδινάλιος Λόρενς προσπαθεί να φροντίσει ώστε η διαδικασία να διεξαχθεί με όσο πιο ομαλό τρόπο γίνεται. Πως είναι όμως αυτό δυνατόν όταν αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια, κρυμμένα μυστικά και μηχανορραφίες, ενώ η Ρώμη χτυπιέται από τρομοκρατικές ενέργειες;

Σε σκηνοθεσία Έντουαρντ Μπέργκερ που πριν δύο χρόνια ”έσκισε” στα Όσκαρ με το ΟΥΔΕΝ ΝΕΩΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ και σε σενάριο του υποψήφιου για όσκαρ Πίτερ Στρόχαν (TINKER TAILOR SOLDIER SPY) δοκιμασμένος στην διασκευή βιβλίων στο σινεμά, που εδώ διασκευάζει το best seller του Ρόμπερτ Χάρρις, το ΚΟΝΚΛΑΒΙΟ κερδίζει το στοίχημα κυρίως για το τεχνικό του κομμάτι και για το πως σκηνοθέτης και συνεργάτες του, παρέδωσαν μία ταινία, με ένα θέμα που αρχικά ακούγεται αδιάφορο και χιλιοειπωμένο αλλά ο τρόπος τους το μετατρέπει σε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες, σκοτεινές και έξυπνες ταινίες της χρονιάς. Φιλοδοξίες, θρησκεία και κάθε λογής χαρακτήρες καρδιναλίων που εποφθαλμιούν την θέση του πιο διάσημου άνδρα στον πλανήτη αλλά στο επίκεντρο όλων ένας καρδινάλιος που προσπαθεί να μην παρεκτραπεί η κατάσταση.

Το ΚΟΝΚΛΑΒΙΟ έχει πρωταγωνιστή τον Ρέιφ Φάινς, που ετοιμάζεται για την τρίτη του υποψηφιότητα για όσκαρ (προηγήθηκαν ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΣΙΝΤΛΕΡ και Ο ΑΓΓΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ) και μπορεί αυτή να είναι και η τυχερή του. Κυριαρχεί σε όλη την ταινία σαν τον απόλυτο ρυθμιστή, όχι μόνο της υπόθεσης, αλλά και του ίδιου του ρυθμού του έργου, δίνει πάσες στους δεύτερους ρόλους του Κάμπελ Σκοτ και του Τζον Λίθγκοου, πλευρίζει και τσιγκλάει τον χαρακτήρα της Ιζαμπέλα Ροσελίνι (επιτέλους σε έναν φυσιολογικό ρόλο ξανά, αν και μικρό) και είναι η απόλυτη ήρεμη δύναμη της ταινίας. Βραβευμένος με όσκαρ και ο μουσικός διευθυντής Βόλγκερ Μπέρτελμαν που με την μουσική του εντείνει την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και επίσης η φωτογραφία της ταινίας σκοτεινή μέσα στο Κονκλάβιο και τα δωμάτια, φωτεινή και χρωματιστή στους εξωτερικούς χώρους, σχεδόν άχρωμη στις σκηνές της Ροσελίνι (ευρεσιτεχνία) από τον Στεφάν Φονταίν (ELLE, JACKIE).

Ταινία ερμηνείας μαζί όμως και τεχνικής αρτιότητας το ΚΟΝΚΛΑΒΙΟ καταφέρνει να βγάλει νικητή στο τέλος το ίδιο το σινεμά ως αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς ηθοποιών, σκηνοθέτη και τεχνικών συνεργατών, στέλνει τον Ρέιφ Φάινς στην διεκδίκηση του Όσκαρ και με εξαίρεση το κάπως ”άβολο” φινάλε, βγάζει άνετα λευκό-οσκαρικό-καπνό.

Η ταινία κυκλοφορεί 7 Νοεμβρίου σε διανομή TANWEER

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *