Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ DOWNTON 2: ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ (DOWNTON ABBEY: A NEW ERA)
Η οικογένεια των Κρόλει ετοιμάζεται να ανοίξει τον Πύργο του Downton προκειμένου να πραγματοποιηθεί κινηματογραφικό γύρισμα ταινίας. Και ενώ συνεργεία και αστέρες του βωβού κινηματογράφου της εποχής αρχίζουν να καταφθάνουν, η οικογένεια και μέλη του υπηρετικού προσωπικού θα πρέπει να κάνουν ένα ταξίδι στην Νότια Γαλλία λόγω μίας αναπάντεχης κληρονομιάς που έρχεται στα χέρια της γιαγιάς του Downton Λαίδη Γκράνθαμ.
Δεύτερη κινηματογραφική μεταφορά της σειράς του Downton Abbey που για έξι σαιζόν κατάφερε να κάνει επιτυχία στην τηλεόραση μέσα σε ένα εχθρικό σύμπαν για την εποχή που αναφέρεται και κυρίως για την πλουτοκρατία και την μοναρχία που πρεσβεύει. Ο δημιουργός της όμως και σεναριογράφος Τζούλιαν Φέλοους (Oscar για το Gosford Park του Ρόμπερτ Άλτμαν) γνωρίζει καλά ως λάτρης της συγκεκριμένης εποχής (και τάξης) να συνδυάζει την πένα με το σινεμά και την νοσταλγία. Η μεταφορά της σειράς στο σινεμά με την πρώτη ταινία το 2019 ήταν ένα ρομαντικό γράμμα που πόνταρε κυρίως στην εικόνα και τον εντυπωσιασμό πετυχαίνοντας όμως τον σκοπό του. Στην νέα ταινία, την νέα εποχή όπως ονομάζεται, ο Πύργος θέλει μερικές επιδιορθώσεις και το κινηματογραφικό συνεργείο θα δώσει αμοιβή στην οικογένεια για να φτιάξει την οροφή. Το ίδιο γίνεται με την ίδια την ταινία. Και οι επιδιορθώσεις πετυχαίνουν.
Αποτελεσματική η ιδέα της μετάβασης από τον βωβό στον ομιλούντα κινηματογράφο, η κακομαθημένη σταρ που θα πάρει μάθημα από το υπηρετικό προσωπικό, η Λαίδη Μαίρη (υπέροχη η Μισέλ Ντόκερυ) που πάντα αγκαλιάζει το μοντέρνο και τα ταλέντα της δεν σταματούν από έναν γάμο, το προσωπικό που δεν βλέπει με καλό μάτι την αναστάτωση που θα φέρει το γύρισμα μέσα στο σπίτι και φυσικά η Μάγκι Σμιθ ως Λαίδη Βάιολετ η οποία αφού εξαπολύει τις θανατηφ΄όρες ατάκες της περί σινεμά και ηθοποιών, κληρονομεί από ένα παλαιό ειδύλλιο της, μία έπαυλη στη Νότια Γαλλία. Έτσι η δράση μοιράζεται από τον Πύργο του Downton και τα γυρίσματα, στην Γαλλική ριβιέρα και την αφόρητη ζέστη της καθώς και με την εμφάνιση της Νάταλι Μπέι σε έναν μικρό ( και λίγο στο πόδι γραμμένο) ρόλο.
Μπορεί το ”ταξιδιωτικό” μέρος της ταινίας να μην λειτουργεί όπως θα έπρεπε αλλά ούτε και ως καρτ ποστάλ ευχαρίστηση, και το μυστικό που αποκαλύπτεται εκεί να μην λειτουργεί ως ανατροπή (όπως και η ασθένεια της Ελίζαμπεθ Μακγκόβερν), όμως ο συσχετισμός της ιδέας με το σινεμά και τα γυρίσματα της ταινίας μέσα στον Πύργο και τα προβλήματα που δημιουργούνται, λειτουργούν άψογα και μάλιστα με ωραίο χιούμορ. Η σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στον Ντομινικ Γουέστ και τον Ρόμπερτ Τζέιμς-Κόλιερ για να μας συστήσει τον όρο του Αμπιγιέρ, περνιέται στα γρήγορα και το φινάλε δίνει το οριστικό τέλος σε ένα από τα πιο σημαντικά , αν όχι το σημαντικότερο, χαρακτήρα της σειράς/ταινίας.
Η Νέα Εποχή του Downton Abbey μπορεί να μην κάνει την διαφορά όπως θα ήθελε αλλά στέκεται αξιοθαύμαστα μέσα σε ένα ορυμαγδό μέτριου κινηματογράφου και ξεχωρίζει ως επίπεδο παραγωγής, γυρισμάτων και συντελεστών που πολλοί θα ζήλευαν. Διότι Νέα Εποχή χωρίς παρελθόν, δεν υφίσταται. Και όπως λέει και η Μάγκι Σμιθ ως Λαίδη Γκράνθαμ “Σας καληνυχτώ και σας αφήνω να μαντεύετε το παρελθόν μου”.
Η ταινία κυκλοφορεί 5 Μαΐου σε διανομή TULIP