ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Editorial: Η ασυνέχεια του ελληνικού σινεμά

 Του Τάιλερ Ντέρντεν

Το θέμα που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες γνωστό. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι γίνονται δεκτές αιτήσεις για τη θέση του γενικού διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που θα αντικαταστήσει τον Γρηγόρη Καραντινάκη. Σκηνοθέτες και άνθρωποι του κινηματογράφου έσπευσαν να εκφράσουν άμεσα τη συμπαράστασή τους και να ζητήσουν την παραμονή του στη θέση του.

Το θέμα δεν είναι εάν ο κ. Καραντινάκης έκανε καλή δουλειά. Δέχομαι ότι υπάρχουν ακόμα πολλά προβλήματα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Προβλήματα που έγιναν κάποιες προσπάθειες να λυθούν, αλλά δεν ήταν και εύκολο, ειδικά στις συνθήκες που επικρατούν. Το θέμα δεν είναι εάν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν παθογένειες στους θεσμούς που θα έπρεπε να στηρίζουν το ελληνικό σινεμά (υπάρχουν και είναι πολλές).

karantinakisΤο πρόβλημα είναι το μόνιμο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν διάφοροι κρατικοί φορείς. Ότι συνήθως μία αλλαγή κυβέρνησης, ή μια αλλαγή υπουργού οδηγεί σε νέα επιλογή προσώπων. Ακόμα και αν οι λόγοι δεν είναι πολιτικοί -ή κυρίως τότε-, δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να αλλάξει μια ηγεσία σε έναν οργανισμό, τη στιγμή που τα πράγματα κινούνται προς το να βελτιωθούν. Τη στιγμή που υπογράφονται συνθήκες συνεργασίας με τη Γαλλία, που επιτέλους μετά από κάποια χρόνια ανακοινώνεται ότι θα δοθούν χρήματα στους σκηνοθέτες, τη στιγμή που είναι απαραίτητο -εξαιτίας και της μεγάλης παραγωγής- να αλλάξουν τα πράγματα.

Δεν είναι το θέμα ποιος θα πάρει τη θέση του κ. Καραντινάκη, εάν θα είναι καλύτερος ή χειρότερος από αυτόν. Το θέμα είναι ότι με τις συνεχείς αλλαγές σωστή δουλειά δεν μπορεί να γίνει. Και εάν δεν γίνει σωστή δουλειά από το ΕΚΚ, τότε οι έλληνες κινηματογραφιστές μένουν αβοήθητοι.

Παρόμοια ανησυχία επικρατεί και για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την έλευση του Γιάννη Σμαραγδή στη θέση του προέδρου. Ο ίδιος δηλώνει ότι δεν  θα αλλάξουν πολλά πράγματα, αλλά αυτό μένει να το δούμε. Συνήθως, όταν έρχονται καινούρια πρόσωπα, έρχονται και αλλαγές. Και σε μία περίοδο που απαιτείται τουλάχιστον μια κάποια σταθερότητα, η ώρα αυτή δεν είναι η κατάλληλη για τέτοιες αλλαγές.

Οι αιτήσεις και οι αντικαταστάσεις μπορούν να περιμένουν. Προέχει το καλό της κινηματογραφικής μας παραγωγής.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *