Editorial: Η εποχή της κλειδαρότρυπας
Του Τάιλερ Ντέρντεν
Μερικές φορές σκέφτομαι ότι ζούμε στην εποχή της κλειδαρότρυπας. Σκέψου λίγο.
Από τις φωτογραφίες των αγαπημένων σου διασημοτήτων που οι ίδιοι ανεβάζουν σε Instagram και Twitter, μέχρι τη διαρροή εκατοντάδων προσωπικών φωτογραφιών από celebrities, επιθυμούμε να δούμε τι είναι αυτό που συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των ανθρώπων που βλέπουμε στις ταινίες. Τους θεωρούμε σχεδόν… δικούς μας, κτήμα μας, αυτοί οι άνθρωποι δεν δικαιούνται να έχουν προσωπικές στιγμές.
Όλα, όμως, έχουν και τα όριά τους.
Τι ήταν αυτό που προκάλεσε τόσο μεγάλη οργή στην περίπτωση των τελευταίων φωτογραφιών που διέρρευσαν; Γιατί δεν έγινε τόσο μεγάλος χαμός με τις φωτογραφίες της Σκάρλετ Γιόχανσον για παράδειγμα;
Δεν ήταν μόνο η έκταση της διαρροής (που πιθανότατα οφείλεται σε haking στο iCloud), αλλά και τα πρόσωπα. Και κυρίως ένα πρόσωπο.
Η Τζένιφερ Λόρενς.
Η καριέρα της αποτελεί ένα φαινόμενο. Υποψήφια για το πρώτο της Όσκαρ σε ηλικία μόλις 21 ετών για το πρώτο της Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου το κέρδισε δυο χρόνια αργότερα για τον Οδηγό Αισιοδοξίας. Σε αυτά τα δύο χρόνια οι Αγώνες Πείνας είχαν εκτοξεύσει την καριέρα της. Μία έρευνα έδειξε ότι η πλειοψηφία των θεατών που πήγαν να παρακολουθήσουν το τελευταίο X-Men το έκαναν επειδή εκείνη πρωταγωνιστούσε σε αυτό.
Αν βλέπατε τα μηνύματα στο Twitter εκείνη τη μέρα, οι περισσότεροι έγραφαν για αυτήν. Ότι ελπίζουν πώς αυτή η βλακεία δεν θα καταστρέψει την καριέρα της υπερβολικά ταλαντούχας Λόρενς, ότι παραβιάστηκε η προσωπική της ζωή.
Πράγματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα.
Το σώμα της, για το οποίο συχνά έχει δηλώσει περήφανη καθώς ξεφεύγει από τα ανορεξικά πρότυπα του Χόλιγουντ, χρησιμοποιείται εναντίον της. Και οι περισσότερες δικαιολογίες που χρησιμοποιούνται -τύπου «θα μπορούσε να μην τις τραβήξει», «ας μην ήταν διάσημη» κλπ.- είναι τουλάχιστον παιδιάστικες.
Υπάρχει και άλλος ένας παράγοντας: Γιατί θα έπρεπε να με ενδιαφέρει να δω τις φωτογραφίες της από δοκιμαστήρια ή από προσωπικές φωτογραφίες που μπορεί να είχε στείλει στον φίλο της; Γιατί θα έπρεπε να με ενδιαφέρει τι κάνει μόλις επιστρέφει σπίτι της από το γύρισμα; Γιατί θα έπρεπε να με ενδιαφέρει οτιδήποτε άλλο εκτός από την καριέρα της και την υπέροχη προσωπικότητά της;
Η απάντηση είναι ΔΕΝ. Δεν θα έπρεπε να με ενδιαφέρει. Όταν το καταλάβουμε αυτό, ίσως βγούμε από την εποχή της κλειδαρότρυπας και μπούμε σε μια νέα εποχή.