ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Είναι έτοιμος ο Μποντ για τη νέα εποχή;

bond25

Περισσότερο από μισό αιώνα μετά την πρώτη του εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη, ο Τζέιμς Μποντ έχει καταφέρει και κάθε νέα ανακοίνωση για τις κινηματογραφικές εμφανίσεις του να προκαλεί όχι μόνο αυξημένο ενδιαφέρον, αλλά ένα είδος παροξυσμού. Θα είναι ή δεν θα είναι ο Ίντρις Έλμπα ο επόμενος 007; Τι σημαίνουν τα tweet που ανέβασε; Ποιος θα είναι ο επόμενος κακός του Μποντ; Πότε θα κρεμάσει ο Ντάνιελ Κρεγκ το κοστούμι του δημοφιλούς πράκτορα;

Στα ερωτήματα αυτά ήρθε τις τελευταίες ώρες να προστεθεί ένα ακόμα: εκείνο που συνοδεύει την αποχώρηση του Ντάνι Μπόιλ από την 25η ταινία Μποντ και το μέλλον της ίδιας της σειράς. Η ανακοίνωση της ανάληψης της σκηνοθεσίας του franchise από τον Μπόιλ συνοδεύτηκε από τις απαραίτητες τυμπανοκρουσίες. Εκείνοι που ανησυχούσαν για το πώς η σειρά ταινιών θα συνεχιστεί μετά την αποχώρηση του Σαμ Μέντες από την καρέκλα του σκηνοθέτη μπορούσαν πλέον να κοιμούνται ήσυχοι. Ένας εξίδου άξιος Βρετανός σκηνοθέτης αναλάμβανε το πρότζεκτ.

Τι συνέβη λοιπόν και χάλασε η συνταγή; Κάποιες φήμες θέλουν να μην αρέσει το σενάριο στους παραγωγούς. Ας μην ξεχνάμε ότι στην περίπτωση του Μποντ -όπως και του Star Wars για παράδειγμα- είναι οι παραγωγοί εκείνοι που κάνουν κουμάντο. Ο Μπόιλ μαζί με τον μόνιμο συνεργάτη του Τζον Χοτζ έγραψαν ένα σενάριο που σύμφωνα με πληροφορίες επιχειρούσε να φέρει τον 007 στη σύγχρονη εποχή. Την εποχή του κινήματος MeToo και του νέου ψυχροπολεμικού κλίματος με τη Ρωσία. Είναι αυτά ζητήματα που οι παραγωγοί θεώρησαν πολύ «καυτά» για μια ταινία Μποντ; Ορισμένα ΜΜΕ εκτιμούν πως ναι.

boyle

Άλλα ισχυρίζονται ότι το πρόβλημα υπήρξε όχι στο σενάριο, αλλά στο casting του κακού, με τον Ντάνιελ Κρεγκ να εκφράζει τις αντιρρήσεις του για τις επιλογές του Μπόιλ (ο Κρεγκ φαίνεται πως έχει μεγάλο λόγο στο franchise, κάτι που μοιάζει να επιβεβαιώνεται και από την ανακοίνωση της αποχώρησης του Μπόιλ, με το όνομα του Κρεγκ να φιγουράρει δίπλα σε εκείνο των παραγωγών).

Το ζήτημα είναι σίγουρα και τι έχει να μάς πει ο Μποντ σήμερα. Ο Σαμ Μέντες κατόρθωσε να δώσει λίγη φρεσκάδα σε έναν κουρασμένο χαρακτήρα, αλλά είναι απορίας άξιο κατά πόσο κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς ουσιαστικές αλλαγές σε αυτό που είναι ο Μποντ. Ένας πράκτορας που χαρακτηρίζεται από την πίστη του στην κυβέρνηση, τις κατακτήσεις του, τα ρούχα που φοράει και τον τρόπο που πίνει το μαρτίνι του.

Πριν ακόμα από την αποχώρηση του Μπόιλ, η είδηση ότι ο Κρίστοφερ Νόλαν θα ενδιαφερόταν να γυρίσει μια ταινία Μποντ είχε προκαλέσει κάτι παραπάνω από θετικές αντιδράσεις. Ο Νόλαν δεν είναι, όμως, ένας σκηνοθέτης που μπαίνει σε κουτάκια και είναι απορίας άξιο εάν οι παραγωγοί θα άφηναν έναν τέτοιο σκηνοθέτη να δείξει τι έχει στο μυαλό του. Κάτι αντίστοιχο φαίνεται να ισχύει και για τον Μπόιλ. Η Μπάρμπαρα Μπρόκολι, παραγωγός των ταινιών Μποντ, μπορεί να επιθυμεί ένα μεγάλο όνομα στην καρέκλα της σκηνοθεσίας, αλλά θα πρέπει να είναι έτοιμη και για τις αλλαγές που αυτό το όνομα θα θελήσει να κάνει.

Εάν αυτές οι αλλαγές δεν γίνουν, τότε ο διάσημος πράκτορας θα μπορούσε να καταγράψει μια δυο επιτυχίες ακόμα στο παγκόσμιο box office, αλλά θα έπρεπε να προσπαθήσει πολύ σκληρά για να παραμείνει στην κορυφή μέσα στα χρόνια που θα έρθουν…

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *