ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Εξαφανισμένος (Madre)

Η νέα ταινία του δημιουργού του Έκπτωτου αποτελεί «επέκταση» της ομώνυμης μικρού μήκους ταινίας του που προτάθηκε για Oscar το 2018

Παραγωγή: Ισπανία/Γαλλία – 2019 

Διάρκεια: 128 λεπτά 

Είδος: Ψυχολογικό Δράμα 

Βαθμολογία: * * ½ 

Σκηνοθεσία: Rodrigo Sorogoyen 

Πρωταγωνιστούν: Marta Nieto, Jules Porier, Alex Brendemühl, Anne Consigny, Frédéric Pierrot, Guillaume Arnault, Raul Prieto. 

Όταν εξαφανίστηκε ο Ιβάν, ο γιος της Έλενα, ήταν μόλις 6 χρονών. Λίγο πριν εξαφανισθεί για πάντα είχε τηλεφωνήσει τρομοκρατημένος στη μητέρα του για να της πει ότι ήταν ολομόναχος σε μια ερημική παραλία στη Γαλλία όπου είχε πάει εκδρομή με τον πατέρα του τον οποίο και δεν μπορούσε να βρει πουθενά. Δέκα χρόνια μετά το σοκ της απώλειας, βρίσκουμε την Έλενα, σερβιτόρα σε εστιατόριο σε εκείνη την ίδια Γαλλική παραλία. Ο χρόνος που έχει περάσει την έχει βοηθήσει να αφήσει πίσω της το τραγικό συμβάν, όταν όμως γνωρίζει έναν Γάλλο έφηβο ταράζεται αφού της θυμίζει έντονα τον χαμένο της γιο. Οι δυο τους θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σπείρει χάος και καχυποψίες στους γύρω τους… 

Τρία χρόνια μετά την υποψηφιότητά του για Όσκαρ για την μικρού μήκους ταινίας “Madre”, ο Ροντρίγκο Σορογκόγιεν παίρνει την καταπληκτική πρωταγωνίστριά του, Μάρτα Νιέτο και επιστρέφει για να μας αφηγηθεί την συνέχεια της ιστορίας εκείνης μετά το αγωνιώδες φινάλε της. Το πώς επιλέγει να εξελίξει την ιστορία και που επιλέγει να οδηγήσει τους χαρακτήρες είναι θέμα μεγάλης συζήτησης που θα περιέχει spoilers και δεν μπορούμε να την κάνουμε εδώ. Ας πούμε μόνο ότι ο ίδιος βλέπει την ιστορία της Έλενα ως ένα ταξίδι από τον φόβο προς την αγάπη. Ο τρόπος όμως που ο Σορογκόγιεν ενορχηστρώνει και κορυφώνει την ιστορία του είναι μοναδικά γοητευτικός και αποδεικνύει τη μεγάλη σκηνοθετική του μαεστρία. Δύο είναι τα βασικά του εργαλεία. Το μεγαλειώδες μοντάζ και η εκπληκτική πρωταγωνίστρια που συνδυάζει με  επιτυχία το εύθραυστο του ψυχισμού της ηρωίδας με την αποφασιστικότητα με την οποία οδηγεί στα άκρα την εσωτερική της αναζήτηση. Μια μεταλλαγμένη χιτσκοκική ηρωίδα που κάθε της απότομη στροφή μακριά από την κοινή λογική παράγει σασπένς με το καντάρι. Μακάρι όλη αυτή η μαεστρία να υποστήριζε ένα περιεχόμενο σαφές και συγκροτημένο και όχι αυτή τη διφορούμενη ιστορία μεταξύ τραγωδίας και ψυχογραφήματος. Η υπέρμετρη φιλοδοξία συχνά δεν είναι ο καλύτερος σύμβουλος. Παρόλα αυτά ο Εξαφανισμένος διατηρεί μια «άρρωστη» σινεφιλική γοητεία, διόλου ευκαταφρόνητη. 

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *