ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ELVIS

Η αρχή των πάντων, ο Έλβις που ανακαλύπτει παιδάκι την έκσταση με την μουσική μέσα από τα blues της μαύρης σκηνής, η πρώτη εμφάνιση του που προκάλεσε μαζική υστερία με τα λικνίσματα του, τα τραγούδια, η άνοδος, η εκμετάλλευση του από τον μάνατζερ Τομ Πάρκερ, η οικογένεια του, ο μεγάλος έρωτας με την Πρισίλα και η κάθοδος στην κόλαση με ένα τραγικό φινάλε για έναν θρύλο της μουσικής. Αυτός είναι ο ΕΛΒΙΣ του Μπαζ Λούρμαν.

Κάθε ταινία του Μπαζ Λούρμαν αποτελεί ένα κινηματογραφικό γεγονός που ποτέ δεν περνάει απαρατήρητο. Από τα ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΓΟΗΤΕΥΟΥΝ και το ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ μέχρι την κορύφωση του ΜΟΥΛΕΝ ΡΟΥΖ αλλά και το υπερεπιτηδευμένο ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΓΚΑΤΣΜΠΥ, ο ιδιαίτερος Αυστραλός σκηνοθέτης μοιράζεται με το κοινό και το σινεμά το ίδιο, την αγάπη του για την μουσική, τον χορό, την αναζήτηση της αγάπης αλλά πάντα οι ιστορίες του έχουν ΄ένα θλιβερό φινάλε. Ήταν ζήτημα χρόνου για τον Λούρμαν να ασχοληθεί με έναν θρύλο της μουσικής και επέλεξε το πολύχρωμο, προκλητικό και πολυμορφικό σύμπαν του Έλβις. Κυρίως όμως για να τονίσει το ίδιο το μυστήριο που έκρυβε αυτός ο άνθρωπος, μας βάζει στην ζωή του βασιλιά μέσα από την αφήγηση του μάνατζερ του, του πιο αμφιλεγόμενου ανθρώπου που επέλεξε ποτέ άνθρωπος της show biz για να τον καθοδηγεί.

Το ELVIS λοιπόν με 160 λεπτά διάρκεια (παρά λίγο τρεις ώρες) είναι μία ταινία αποκλειστικά για σκοτεινή αίθουσα για να μπορέσει ο θεατής να μπει στο τρενάκι του Λούρμαν, τόσο οπτικά όσο και ηχητικά. Από το πρώτο δευτερόλεπτο έως και το τελευταίο credit της ταινίας, η ταινία ρέει σαν ποτάμι που δεν έχει γυρισμό, άλλοτε ήρεμο και άλλοτε με απότομους καταρράκτες. Από την έκσταση του μικρού Έλβις που ακούει την μαύρη μουσική, στην καταπληκτικά κινηματογραφημένη πρώτη του εμφάνιση με τον οργασμό που προκαλεί στις γυναίκες (και την ζήλια των ανδρών), η εμπλοκή του μάνατζερ και πως τον υπνώτισε εκμεταλλευόμενος τους περίεργους οικογενειακούς δεσμούς, η άνοδος και τα χρήματα, τα προβλήματα με την λογοκρισία και τον ρατσισμό, ο έρωτας με την Πρισίλα που βάζει φρένο (για λίγο) στα σχέδια του μάνατζερ, το come back και η προσωπική πτώση μέχρι τον θάνατο. Ο Λούρμαν θέλει να τα χωρέσει όλα σαν ντεντέκτιβ που εξερευνά το μυστήριο Έλβις και πέφτει στην παγίδα της κινηματογραφικής σπατάλης (για λίγο) . Και αν στην αρχή η ταινία νοιώθει αμήχανη μπροστά στο πως θα συνεχίσει, με την δουλειά στην ηχοληψία και το μοντάζ να αποτελεί κινηματογραφικό επίτευγμα, με την ολοκλήρωση του φιλμ, νοιώθεις πως είδες κινηματογράφο στον οποίον έχει πέσει πού δουλειά, και αυτό πρέπει να εκτιμάται.

Σαφώς καλύτερο το δεύτερο μέρος της ταινίας, ο Όστιν Μπάτλερ δίνει την ερμηνεία της ζωής του ψυχή και σώμα είναι εκεί, με την αποχαιρετιστήρια σκηνή στο αμάξι με την Πρισίλα λίγο πριν μπει στο αεροπλάνο να χτυπάει κόκκινο ερμηνευτικά και συναισθηματικά, ο Τομ Χανκς αν και ο ρόλος του είναι εμβόλιμα ενταγμένος στην ταινία (αποτελεί έναυσμα για σεναριακή έρευνα για τον γράφοντα) στην πιο περίεργη ερμηνεία της καριέρας του, μία κοιλιά στην ταινία περίπου 20 λεπτών (επιτρεπτό στα 160), παραγωγή και art direction στο δέκα με τόνο και κάπως έτσι ο ELVIS είναι ένα μυστήριο που το απολαμβάνεις στο έπακρο, σε κάνει να χαίρεσαι, να κουνάς τα πόδια σου, σε θυμώνει, σε στεναχωρεί, στο τέλος όμως μένει πως το αγαπάς.

H ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες 23 Ιουνίου σε διανομή TANWEER

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *