Εντείνεται η κόντρα Netflix – Καννών
Η «κόντρα» που εκδηλώθηκε πέρυσι ανάμεσα στο Netflix και το μεγαλύτερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ στον κόσμο φαίνεται πως εντείνεται.
Μετά τις αντιδράσεις για τη μη προβολή των ταινιών της συνδρομητικής πλατφόρμας σε κινηματογραφικές αίθουσες και τα γιουχαΐσματα που ακούστηκαν στις Κάννες πέρυσι (στο διαγωνιστικό συμμετείχαν τα Okja και The Meyerowitz Stories), ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, Τιερί Φρεμό είχε ανακοινώσει ότι καμία από τις ταινίες που δεν παίρνουν διανομή στις γαλλικές αίθουσες δεν θα μπορεί να συμμετέχει στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ.
Ο Φρεμό δήλωσε τον προηγούμενο μήνα ότι καμία από τις ταινίες του Netflix δεν θα συμμετάσχουν φέτος στο διαγωνιστικό. Ως γνωστόν, το Netflix προβάλει απευθείας τις ταινίες της στη συνδρομητική πλατφόρμα και όχι στις κινηματογραφικές αίθουσες, γεγονός που έχει προκαλέσει έντονες επικρίσεις από ανθρώπους του σινεμά -πρόσφατα, μάλιστα, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δήλωσε ότι οι ταινίες του Netflix θα έπρεπε να είναι υποψήφιες για Emmy, αλλά όχι για Όσκαρ.
Ο Τεντ Σαράντος, επικεφαλής προγράμματος του Netflix, δήλωσε ότι η συνδρομητική υπηρεσία αποφάσισε να μη φέρει καμία από τις ταινίες της στις Κάννες σε κανένα από τα τμήματα του Φεστιβάλ.
Μεταξύ των τίτλων που είχε συζητηθεί ότι θα κάνουν την εμφάνισή τους στην Κρουαζέτ ήταν η νέα ταινία του Πολ Γκρινγκράς, Norway, το Roma του Αλφόνσο Κουαρόν, το Hold the Dark του Τζέρεμι Σολνιέ και η ολοκληρωμένη βερσιόν της ταινίας του Όρσον Γουέλς, The Other Side of the Wind.
Ο Σολνιέ επιβεβαίωσε ότι η ταινία του, μεταφορά μυθιστορήματος του Γουίλιαμ Τζιράλντι, με πρωταγωνιστές τους Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Ράιλι Κί και Τζέφρι Ράιτ, δεν θα προβληθεί στις Κάννες φέτος. «Είναι κρίμα, νομίζω ότι θα προκαλούσε αίσθηση» είπε στο Indiewire μέσω email. «Αλλά τελικά θα ήταν καλύτερα για την ταινία να προβληθεί σε φεστιβάλ αργότερα μέσα στη χρονιά, πιο κοντά στην ημερομηνία προβολής της. Επίσης, ποιος θέλει να δεχθεί γιουχαΐσματα στην πρώτη παρουσίαση της ταινίας, ειδικά όταν προκαλεί σχίσμα στην ενότητα που έκανε δυνατή τη δημιουργία της ταινίας εξαρχής; Εκεί υπερασπίζομαι πολύ το Netflix» σημείωσε ο σκηνοθέτης.
Από την πλευρά του, ο Φρανκ Μάρσαλ, παραγωγός του πρότζεκτ The Other Side of Hope, το οποίο θα ήταν ιδανικό για το τμήμα Cannes Classics, σημείωσε: «Αν και δεν είμαστε στο διαγωνιστικό, θα είμαστε παράπλευρη απώλεια εάν το Netflix αποφασίσει να μην πάει (στις Κάννες)».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 12 Απριλίου ανακοινώνεται το πρόγραμμα των Καννών.