ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

23ο Γαλλόφωνο Φεστιβάλ: Η σύγχρονη Μήδεια του ΣΕΝΤ ΟΜΕΡ

Παρουσία της πρωταγωνίστριας Γκουσλαζί Μαλάντα καλεσμένη του 23ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και κατευθείαν από το Φεστιβάλ της Βενετίας με το μεγάλο βραβείο της Επιτροπής, υποψηφιότητες στα Γαλλικά Σεζάρ και επίσημη πρόταση της Γαλλίας για το Oscar, είδαμε την ταινία της Άλις Ντίοπ με τίτλο Σεντ Ομέρ. Πρόκειται για την αληθινή δίκη που έλαβε μέρος στην επαρχιακή πόλη της Γαλλίας το 2016, όπου η Φαμπιέν Καμπού σκότωσε το ίδιο της το παιδί 15 μηνών, αφήνοντας το στην παραλία προκειμένου να το πάρει η παλίρροια. Η ίδια δήλωνε αθώα λέγοντας πως έπεσε θύμα μαύρης μάγείας Και όχι μόνο…

Είναι από αυτές τις ταινίες το Saint Omer που αναδομούν όρους του εκάστοτε κινηματογραφικού είδους. Στην ταινία αν και δικαστικό δράμα, όλοι οι κανόνες του είδους ανατρέπονται ( άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε με αμηχανία), όμως η Ντίοπ καταφέρνει να μεταδώσει την αίσθηση της απορίας, της δεύτερης σκέψης και της αμφιβολίας, σχεδόν για τα πάντα. Κυρίως παίρνει το ερέθισμα για να μιλήσει για την γυναίκα και τπυς ρόλους της. Η σκηνοθέτιδα είχε παρακολουθήσει την αληθινή δίκη ( ο ρόλος της Ραμά που παρακολουθεί είναι το alter ego της) και καθιατά παρελθόν και παρόν ένοχους για ότι έχει συμβει. Μητρότητα που πάει στραβά, απωθημένα, τοξικές σχέσεις εκμετάλευσης, ρατσισμός, οικονομική ανέχεια και γενικώς μία κοινωνία που κρίνει χωρίς όμως να έχει κριθεί.

Η αίθουσα του δικαστηρίου ασφυκτιά υπό το βλέμμα της Λοράνς Κολί ( η αληθινή παιδοκτόνος ονομάζόταν Φαμπιέν Καμπού) που την ερμηνεύει η Γκισλαζί Μαλάντα, υποψήφια για Σεζάρ πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού, η οποία δίνει συνέχεια πάσες στον θεατή προκειμένου να βγάλει το πόρισμα αλλά και για να πάρει και η ίδια όπως λέει την απάντησγ που ψάχνει. Οι μάρτυρες είναι σχεδόν όλοι θύτες και τελικά ποιος είναι θύμα και θύτης, κανένας δεν μπορεί να πει με σιγουριά, παρά μόνο το εύκολο συμπέρασμα που το σενάριο της Ντίοπ κάνει στη άκρη και αφήνει την ταινία να μιλήσει σε θεατές απομακρυσμένους από την μιντιακή παράνοια των καιρών μας και γενικότερα για σκεπτόμενους ανθρώπιυς και θεατές που κάνουν την διαφορά. Όπως και η ταινία στην τελική.

Η ταινία καταχειροκροτήθηκε και θα κυκλοφορήσει σύντομα και στις ελληνκές αίθουσες.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *