ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Editorial: Το Game of Thrones και το δόγμα του σοκ

Του Τάιλερ Ντέρντεν

Πολλή συζήτηση προκάλεσε τις τελευταίες ημέρες ο βιασμός στο Game of Thrones.

Δύο χαρακτήρες της σειράς κάνουν σεξ (ενώ η γυναίκα έχει πολλάκις πει όχι), ενώ δίπλα κείτεται ο νεκρός γιος τους. Η σκηνή είναι σκληρή και σοκαριστική, αλλά πραγματικά, και τι δεν είναι σε αυτή τη σειρά;

Αναρωτιέμαι: Υπάρχει κάποιος που να σοκάρεται πλέον από το GoT;  Η σειρά έχει στο αίμα της τον παράγοντα του σοκ. Είτε πρόκειται για τις σκηνές σεξ, είτε για τους βίαιους αποκεφαλισμούς, είτε για τους θανάτους βασικών χαρακτήρων της σειράς, επιδεικνύει μια σκληρότητα που δύσκολα αντέχουν τα ευαίσθητα στομάχια.

Σε παλαιότερο κείμενο έγραφα ότι «σίγουρα οι ήρωές του δεν κινούνται από μια ηθική πέρα από αυτήν που ορίζει ότι ηθική είναι η με κάθε τρόπο προσωπική σωτηρία. Με οποιοδήποτε κόστος». Δεν έχω αλλάξει γνώμη.

Πραγματικά απορεί κανείς για τις δηλώσεις του σκηνοθέτη Άλεξ Γκρέιβς ότι μία σκηνή βιασμού (όπου η ηρωίδα λέει επανειλημμένα όχι) αποτελεί μία σκηνή συναινετικού σεξ; Σε μία σειρά όπου ένας από τους βασικούς χαρακτήρες, αφού κάνει άγριο σεξ με μερικές πόρνες, τις σκοτώνει με βαλλίστρες (ή κάποιο παρόμοιο όπλο) για… πλάκα;

Υπάρχει κάποιος που εκπλήσσεται από τον τρόπο που τόσο ο συγγραφέας των βιβλίων, όσο και οι δημιουργοί του Game of Thrones χρησιμοποιούν το… δόγμα του σοκ;

Και όσοι σοκαρίστηκαν από τον βιασμό, να θυμίσω ότι είναι η δεύτερη φορά που γίνεται το ίδιο αμάρτημα. Στον πιλότο της σειράς, ο βασιλιάς των Ντοθράκι, Ντρόγκο, επιτίθεται σεξουαλικά στη νεαρή σύζυγο του, Ντενέρις, η οποία καταλήγει να τον ερωτεύεται (στο βιβλίο λέγεται ότι το σεξ ήταν συναινετικό). Όσο και αν πολλοί θεατές συμπάθησαν τον Ντρόγκο (κυρίως για το πώς τον έβλεπε η Ντενέρις), το έγκλημα τελέστηκε. Φαίνεται ότι στο GoT το θύμα του βιασμού είτε ερωτεύεται, είτε γουστάρει τον βιασμό του.

Ναι, στο Game of Thrones, υπάρχουν δυνατοί χαρακτήρες, άνδρες και γυναίκες. Υπάρχουν χαρακτήρες που κάνουν ηθικές επιλογές. Αλλά ποιος ήταν ο λόγος να δούμε τον Τζέιμι Λάνιστερ –που από τον προηγούμενο κύκλο φαινόταν μετανοημένος για τα όσα έχει κάνει- να πισωγυρίζει, πέρα από το να σοκάρει; Ποιος ήταν ο λόγος να δούμε τον Τζόφρι να φτύνει αίμα εκτός από το να σοκάρει; Ποιος ήταν ο λόγος να δούμε κάθε αιματοβαμμένη λεπτομέρεια του Ματωμένου Γάμου πέρα από το να σοκαριστούμε; Ποιος είναι, άλλωστε, ο λόγος να βλέπουμε τους χαρακτήρες να συζητούν γυμνοί, εν μέσω οργίων, πέρα από το να σοκαριστούμε;

Η απάντηση δική σας…

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *