Ελληνικό Σινεμά

Δύο ελληνικές ταινίες στο Φεστιβάλ του Λονδίνου

Μετά τη βράβευση της μικρού μήκους ταινίας του Γιώργου Ζώη «Τίτλοι Τέλους» στη Βενετία, μερικά ακόμα καλά νέα για το ελληνικό σινεμά: οι ταινίες «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του Έκτορα Λυγίζου και «The Capsule» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη θα προβληθούν στο 56ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Λονδίνου.

Η ταινία του Έκτορα Λυγίζου (πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του) έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Καρλόβι-Βάρι, όπου ο πρωταγωνιστής Γιάννης Παπαδόπουλος απέσπασε ειδική μνεία για την ερμηνεία του. Στην ταινία,ένας 23χρονος νεαρός προσπαθεί να τα βγάλει πέρα στη σύγχρονη Αθήνα και να κρατήσει ζωντανό το καναρίνι του, χωρίς να αναγκαστεί να ζητήσει βοήθεια από κανέναν. «Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Έκτορα Λυγίζου είναι μια προκλητική μελέτη χαρακτήρα, γυρισμένη σε στυλ σινεμά βεριτέ σε κλειστοφοβικά close-up με κάμερα χειρός, καθώς και μια επείγουσα παραβολή για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα» αναφέρει ο κατάλογος του Φεστιβάλ.

Το «The Capsule» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη προβλήθηκε αρχικά ως εγκατάσταση στο κατάστημα Barneys στη Νέα Υόρκη, μετά από πρόταση του destefashioncollection του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, το οποίο καλεί καλλιτέχνες να εμπνευστούν από τη μόδα.

Η ταινία The Capsule έχει ως πρωταγωνίστριες τις Αριάν Λαμπέντ, Κλεμάνς Ποεζί, Ιζόλντα Ντισόκ και Ευαγγελία Ράντου.

Στην ταινία παρακολουθούμε επτά γυναίκες σε μια βίλα σε έναν βράχο στην Ύδρα, σε μία σειρά μαθημάτων πειθαρχίας και επιθυμίας.

Το Τhe Capsule είναι εμπνευσμένο από το έργο της νεαρής Πολωνής καλλιτέχνιδος Αλεξάνδρα Βαλιζέφσκα, η οποία έχει γράψει μαζί με την Τσαγγάρη το σενάριο. Είχε κάνει την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, ενώ προβάλλεται και στο Τορόντο. Η ίδια η σκηνοθέτις χαρακτηρίζει το έργο της ως «greek gothic».

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *