Άποψη

HOBBIT 3D ΤΕΛΕΙΟ, ΤΕΛΕΙΟ, ΝΑΙIII

Καθώς έβλεπα τις πρώτες σκηνές της ταινίας θυμήθηκα τα λόγια του Κάμερον “Αν μέχρι τώρα βλέπαμε τις 3D ταινίες σαν από παράθυρο, με τα 3D 48 καρέ  βγάζουμε τα τζάμια (και τις κάσες) και κοιτάμε τον κόσμο κατάματα”. Πόσο δίκιο είχε… Ήταν τόσο συναρπαστικό αυτό που έβλεπα, ώστε ένιωθα να επιστρέφω στην εφηβεία μου.

Συνηθίζω να αποφεύγω τους συνωστισμούς και για αυτό αφήνω πάντα να περάσει ένα  διάστημα “ασφάλειας”, οπότε πήγα και είδα σήμερα το πολυαναμενόμενο  “Hobbit An unexpected Journey” σε 48 καρε HFR 3D (επεξήγηση εδώ).  Το θέαμα ήταν ΑΠΑΙΧΤΟ, τόσο που κατά την γνώμη μου (και του σκηνοθέτη φυσικά) μόνο 48 καρέ 3D εκδόσεις θα έπρεπε να υπάρχουν. Δικαιώθηκα πλήρως για το ότι σας προέτρεψα να την δείτε στο νέο φορμά, και όσοι ειδικά από τους συνεπιβάτες πήγαν και την είδαν παραδοσιακά ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΝ. Μην κάνετε και εσείς το λάθος….  Εδώ και οι λόγοι αναλυτικότερα.

[checklist]

  • Η ποιότητα εικόνας είναι εκπληκτική, η απόδοση σε διπλάσια καρέ και η υψηλή ανάλυση των 4K σου δίνουν μια νέα αίσθηση στα πάντα. Στη λεπτομέρεια των χαρακτήρων, στις σκηνές μάχης, στα πανοραμικά πλάνα όλα φαίνονται καθαρότερα, πιο ζωντανά, πιο συνταρακτικά. Είναι ένα απίστευτο εργαλείο που θα βοηθήσει τις ταινίες δράσης αφάνταστα.
  • Τα γραφικά έκαναν μεγάλα ΑΛΜΑΤΑ μπροστά  σε σχέση με την πρώτη τριλογία. Πολύ εντυπωσιακά, ειδικά σε χαρακτήρες που υπήρχαν στις πρώτες ταινίες οι αλλαγές φαίνονται ξεκάθαρα.
  • Το 3D είναι πολύ δυνατό. Το έχουν τσιτώσει τόσο ώστε ακόμα και εγώ ζοριζόμουν να εστιάσω με αποτέλεσμα κάθε σκηνή να έχει κάτι άλλο να δείξει. Συνεργάζεται άψογα με τα 48 καρέ δίνοντας μια πολύ ομαλή και ζωντανή εικόνα.
  • Τα πλάνα….. Τα πλάνα τα εξωτερικά σε καθήλωναν, ήταν σκέτη μαγεία.  Υπήρχαν πολλές εξωτερικές λήψεις με πολλαπλές κάμερες για κάθε σκηνή σε πανέμορφα τοπία με πολύ εντυπωσιακές κινήσεις της κάμερας. Έτσι όχι μόνο αναδεικνυόταν το 3D αλλά διέπρεπε και το νέο φορμά των 48 καρέ.  Καμία σχέση με την πρώτη τριλογία όπου ο σκηνοθέτης είχε πολύ λιγότερα  εξωτερικά πλάνα.
  •  Αρμονία. Όλα τα στοιχεία ήταν αρμονικά συνδυασμένα που άνετα μπόρεσε και τραβούσε χρονικά τις σκηνές ο σκηνοθέτης Peter Jackson ώστε να μπορεί να δείξει το 1/3 της ιστορίας σε 3 ώρες. Στην αρχή το να γίνει το βιβλίο  τριλογία μου φάνηκε και εμένα υπερβολικό αλλά είδα ότι τελικά χρησιμοποιεί το 3D HFR και τις πάρα πολλές εξωτερικές λήψεις για να μεγαλώσει την διάρκειά της χωρίς να βαρεθεί ο θεατής.
  • Το βάθος στους χαρακτήρες. Ναι, καλά ακούσατε, γιατί διαφωνώ πλήρως με τις γνώμες κάποιον συναδέλφων blogger. Για πρώτη φορά είδαμε τέτοιο εύρος έκφρασης συναισθημάτων σε κακούς όπως τα Ork και τα Troll. Δείχνει πολύ καλύτερα στον θεατή τον τρόπο ζωής των νάνων αλλά και των Ork. Ειδικά τα Troll μέχρι τότε τα είχα στη μνήμη μου σαν ηλίθια κακά όντα που ακούν πάντα τον ισχυρότερο.  Το να τα δεις μετά να τσακώνονται για το πως να γαρνίρουν τους νάνους για φαγητό ή τα ειρωνικά σχόλια του βασιλιά τους  ήταν πρωτοφανές. Το Gollum  είχε ακόμα πιο ανθρώπινες εκφράσεις που προσέδιδαν συναίσθημα και παρόλο που η ταινία φαίνεται αρχικά να είναι πιο σκοτεινή επειδή υπάρχουν περισσότεροι κακοί, οι ήρωες αντιμετωπίζουν την κατάσταση με περισσότερο χιούμορ. Έπιασα το εαυτό μου να γελάει πάμπολλες στιγμές.
  • Είναι η πρώτη ταινία που ανά στιγμές αισθάνθηκα ότι βλέπω βιντεοπαιχνίδι. Παρόλο που για τους σκληροπυρηνικούς ανάμεσά  σας αυτό είναι κακό, για μένα είναι “αριστείο” αφού θεωρώ τα βιντεοπαιχνίδια την πιο εξελιγμένη μορφή ψυχαγωγίας αυτή την στιγμή. Ήρθε η στιγμή να διδαχτεί και η έβδομη τέχνη από το μέχρι πρότινος φτωχό ξαδερφάκι της.

[/checklist]

Καμία απογοήτευση λοιπόν ούτε κατά διάνοια. Μην ακούτε τις κακές γλώσσες! Η ταινία φτιάχτηκε για τα 48 καρέ και έτσι πρέπει να την απολαύσετε. Το 3D απλά σου δίνει το κάτι παραπάνω.  Ο νοώννοείτω.

 

 

Δημήτρης Χριστόπουλος

Ξεκίνησε το '80 με τετράχρωμα pixel που έβλεπε στην 14 ιντσών τηλεόραση του και έφτασε στο σήμερα προγραμματίζοντας στερεοσκοπικές 3D παραγωγές full HD για πλανητάρια. Μοναχικός cowboy κάθεται μεταμεσονύκτια, όταν τα πάντα έχουν σωπάσει, μπροστά στο θαμπό φως της οθόνης του και περιπλανιέται ανάμεσα στα μηδενικά και άσους του internet, μάχεται σε ψηφιακούς κόσμους των video games και καλπάζει στο κόσμο των cine effects. Θα προσπαθήσει να σας περιγράψει αυτά που βλέπει απλά και απέριττα, "Talk to me like Ι am a six year old!".

Μια σκέψη για το “HOBBIT 3D ΤΕΛΕΙΟ, ΤΕΛΕΙΟ, ΝΑΙIII

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *