ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΖΑΝ ΝΤΙ ΜΠΑΡΙ, H ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ (JEANNE DU BARRY)

H ιστορία της Ζαν Ντε Μπαρί, μίας ορφανής που από τις καλόγριες και την ανάδοχο οικογένεια, βρέθηκε εταίρα και καλλιεργημένο πνεύμα, να συζεί με έναν κόμη, για να κερδίσει μετέπειτα την εύνοια του βασιλιά Λουδοβίκου και να αποτελέσει την τελευταία και πιο σημαντική ερωμένη του.

Ταινία εποχής με παραγωγή που βάζει κάτω πολλές των τελευταίων ετών (αν αναλογιστούμε πως η ταινία χρηματοδοτήθηκε από Ρώσους) και είναι αυτό κυρίως που τραβάει την προσοχή και πετυχαίνει, το ΖΑΝ ΝΤΙ ΜΠΑΡΙ αποτέλεσε την ταινία έναρξης του τελευταίου Φεστιβάλ Καννών και σηματοδότησε την επιστροφή του Τζόνι Ντεπ στα κινηματογραφικά δρώμενα και μάλιστα σε Γαλλική ταινία. Βέβαια ο ρόλος του είναι σχεδόν βουβός (ελάχιστες οι διαλογικές σκηνές του) και η ταινία αποτελεί έναν προσωπικό θρίαμβο της Μαϊουέν , που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί. Αυτή είναι η πρωταγωνίστρια και αυτή κάνει κουμάντο σε όλη την ταινία, μπρος αλλά και πίσω από την κάμερα.

Τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί αλλά ακόμα και έτσι, η άψογη αισθητική και το love story που λειτουργεί σε συνδυασμό με τις μηχανορραφίες της αυλής, του χαρακτήρα της Ζαν Ντι Μπαρί, την ίδια την Μαϊουέν με το πολύ ιδιαίτερο παρουσιαστικό και την μουσική του βραβευμένου με Oscar για τον ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟ ΣΑΙΞΠΗΡ Στίβεν Γουόρμπεκ, καθιστούν την ταινία επιτυχημένη που όμως μαστίζεται από την σύγχρονη κατάρα των κορωνίδων περί πατριαρχίας και γυναικείας χειραφέτησης. Η σκηνοθέτιδα ξεπερνάει εαυτόν στις Βερσαλλίες και στην χημεία της με τον σαστισμένο αλλά αποτελεσματικό Τζόνι Ντεπ, δείχνει να μελέτησε καλά το είδος του επικού Γαλλικού σινεμά και στο backstage της ταινίας οι δημοσιογράφοι να ερευνούν το γεγονός πως η Μαϊουέν έχει ένα γιο με τον Λυκ Μπεσόν και να φωνάζουν στον Τζόνι Ντεπ στο Φεστιβάλ Καννών πως δεν είναι ευπρόσδεκτος.

Καλό αλλά και χωρίς λόγο ύπαρξης, δεν προσθέτει τίποτα καινούργιο, ίσως ότι μαθαίνουμε ξανά λίγο Ιστορία και το πόσο σκουπίδι υπήρξε ως προσωπικότητα η Μαρία Αντουανέτα. Την γλίτωσε την γκιλοτίνα η Μαϊουέν

Η ταινία κυκλοφορεί 20 Ιουλίου σε διανομή ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *