ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Julieta

 3popcorn

julieta-large_transgsao8o78rhmzrdxtlqbjdldu0tl-cg_amouqysxmfguO «Αλμοδοβάρ είναι ο Αλμοδόβαρ» και τον αγαπάμε ό,τι κι αν κάνει.

Μετά το δυνατό «Δέρμα που Κατοικώ» έκανε ένα χαλαρωτικό διάλειμμα με την κωμική πτήση του «Ι’m So Exited» και τώρα επιστρέφει στο αγαπημένο του είδος, με αυτό το δράμα που κινείται σε δυο χρόνους, παρόν και παρελθοντικό.

Το «Χουλιέτα» είναι άλλο ένα ενδιαφέρον ψυχογράφημα μέσα από την ιστορία μιας γυναίκας και ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης είναι από τους καλύτερους κινηματογραφιστές της γυναικείας ψυχοσύνθεσης.

Καθώς κινείται σε παρελθόν και παρόν, την Χουλιέτα ερμηνεύουν δυο διαφορετικές ηθοποιοί, εκφράζοντας η κάθε μια τους τη διαφορετική Χουλιέτα του πρίν και του μετά. Αυτή η μεταμόρφωση, επέρχεται από την έκβαση της ιστορίας που δε θα αποκαλύψουμε για κρατήσουμε ζεστό το ενδιαφέρον όποιων δε την έχουν δει ακόμη. H Χουλιέτα της Έμα Σοάρες, σημαδεμένη από τη ζωή, κουβαλώντας μελαγχολικά το μυστικό της και η Χουλιέτα της Άντριάνα Ουγκάρτε, μιας νέας κοπέλας με χαμόγελο και κέφι για ζωή, θα έρθουν να συναντηθούν μέσα από την αποκάλυψη της ιστορίας τους. Η ταινία θα κλείσει τον κύκλο και θα ανοίξει ίσως νέους, καθώς η ιστορία τείνει να επαναλαμβάνεται μοιραία, αυτό όμως είναι κάτι που δεν αφορά τον Αλμοδοβάρ, που εδώ μας αφηγείται την ιστορία της κεντρικής ηρωίδας του. Αυτή είναι η δική της ιστορία.

cannes-2016-julieta-almodovarΣαν υπόθεση είναι περισσότερο υποτονική, με αργούς ρυθμούς, λιγότερες εκρήξεις. Μια ήρεμη δύναμη. Ο Αλμοδοβάρ, εδώ πιο ώριμος, επιλέγει έξυπνα μια αφήγηση που στην αρχή έχει έντονο το στοιχείο του μυστηρίου για να τραβήξει το ενδιαφέρον και στη συνέχεια την αφήνει να κυλήσει ήρεμα, μη επιδιώκοντας να σοκάρει ή να ανεβάσει τους τόνους του. Μη σας ξεγελά αυτό, η θεματολογία του δεν έχει αλλάξει. Πλάθει όμως μια ιστορία που μπορεί να παρακολουθήσει ευχάριστα ένας νέος άνθρωπος, μέχρι και η γιαγιά του! Βρίσκουμε πάλι τις εμμονές του, το αγαπημένο του έντονο κόκκινο να εισβάλλει σε πολλά πλάνα, τα υπέροχα καδραρίσματα, συνοδευόμενα -όπως συνήθως- με ωραίες ερμηνείες από όλο το καστ.

Ο σκηνοθέτης βέβαια, είναι πάντα ο μεγάλος πρωταγωνιστής στις ταινίες του (γέννημα θρέμμα auteur, όπως λένε πολλοί), καταφέρνει να εισάγει στον κόσμο του όλους τους ηθοποιούς του, ακόμα και τους κομπάρσους -παρατηρείστε την υπέροχη σκηνή της ηλικιωμένης υπηρέτριας που γυρνά και κοιτά στην κάμερα. Μικρά σημεία έχουν επίσης το ενδιαφέρον τους, όπως το αρχικό χτένισμα της νεαρής Χουλιέτας (Αντριάνα Ουγκάρντε), που θυμίζει αρχικά το αγαπημένο χτένισμα του ίδιου του σκηνοθέτη.

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *