Κάννες 2017, Ημέρα 5η: «Φυσικά ο Χάνεκε έκανε άλλο ένα αριστούργημα»
Οι πρώτες κριτικές από το Happy End του Μίκαελ Χάνεκε κατέφτασαν από την Κρουαζέτ το βράδυ της Κυριακής και είναι διθυραμβικές. «Φυσικά ο Χάνεκε έκανε άλλο ένα αριστούργημα» γράφει χαρακτηριστικά το Playlist, ενώ ο Guardian του δίνει 5 αστεράκια και χαρακτηρίζει την ταινία «σατανική σαπουνόπερα μιας ξεκάθαρης ψυχοπάθειας». «Ο Μίκαελ Χάνεκε και η Ιζαμπέλ Ιπέρ ανταποκρίνονται στις προσδοκίες» γράφει το Indiewire δίνοντας στην ταινία ένα Α-. Η Μπέατρις Μπεν του kino zeit γράφει ότι «το Happy End είναι σχεδόν κωμωδία. Για κάποιον σαν τον Χάνεκε». Πέντε αστέρια και από τον Μπεν Άντερσον του BBC, ο οποίος γράφει ότι η ταινία «ήταν ένα είδους best hits medley των άλλων ταινιών του Χάνεκε. Αινιγματική, συναρπαστική και απόλυτα βασανιστική».
Στο Διαγωνιστικό Τμήμα προβλήθηκε και το The Meyerowitz Stories του Νόα Μπάουμπαχ, το οποίο συζητήθηκε -όπως αναμενόταν- και για έναν ακόμα λόγο: η ταινία είναι παραγωγής Netflix. Χειροκροτήματα και αποδοκιμασίες ακούστηκαν στη δημοσιογραφική προβολή, πάντως οι κριτικές ήταν θετικές, ενώ πολύ κολακευτικά σχόλια απέσπασαν για τις ερμηνείες τους οι Μπεν Στίλερ και Άνταμ Σάντλερ -με ορισμένους να θέλουν τον δεύτερο ακόμα και ένα από τα ονόματα που μπορεί να ακουστούν για βραβείο ερμηνείας. Μάλιστα, το βράδυ οι αντιδράσεις ήταν ακόμα πιο ενθουσιώδεις. Το κοινό στην επίσημη πρεμιέρα χειροκροτούσε τους συντελεστές όρθιο επί τέσσερα λεπτά.
#TheMeyerowitzStories: Funny, cynical, biting, forgivably flawed. Have we been wrong about Adam Sandler for 25 years?? #Cannes2017
— Mara Reinstein (@MaraReinstein) May 21, 2017
#TheMeyerowitzStories: A dysfunctional family tale with a mindblowing cast. #NoahBaumbach‘s best. More thoughts @instagram #cannes2017. pic.twitter.com/Sagfq4nNGg
— Chasing Reels (@ChasingReels) May 22, 2017
Λαμβάνοντας θέση στη διαμάχη που επικρατεί για το πού πρέπει να προβάλλονται οι ταινίες, ο σκηνοθέτης είπε ότι σκόπευε η ταινία του να προβληθεί στη μεγάλη οθόνη όπως και οι προηγούμενες. Η ταινία, σημείωσε, έγινε με ανεξάρτητα κονδύλια και αγοράστηκε στη συνέχεια από το Netflix. Τόνισε, πάντως, ότι το να βλέπεις ταινίες στο σινεμά «δεν πρόκειται να εξαφανιστεί», όπως φοβούνται ορισμένοι.
#Redcarpet #Cannes2017 THE MEYEROWITZ STORIES (NEW AND SELECTED) by Noah BAUMBACH #Competition pic.twitter.com/vOiHbvXBuh
— Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 21, 2017
Eκτός συναγωνισμού προβλήθηκε και το How to talk at girls to parties του Τζον Κάμερον Μίτσελ, το οποίο απέσπασε «ηλεκτρισμένα» σχόλια -αν και όχι από όλους.
#howtotalktogirlsatparties is a sweet, out of this world tribute to punk and puberty. The Ramones meets Doctor Who. #eatmealive #Cannes2017
— Steven Tuffin (@Waanzinema) May 21, 2017
Don’t know what the fuck I just watched, but I loved it. Punk, Tantra, Love, Britain = #HowToTalkToGirlsAtParties @neilhimself #Cannes2017
— Beatrice Behn (@DansLeCinema) May 21, 2017
#howtotalktogirlsatparties or how to make the whole cinema burst with laughter and give you a well-deserved standing ovation #Cannes17 pic.twitter.com/1SlXBEdVmZ
— Philippe Audi-Dor (@PhilippeAudiDor) May 22, 2017
Οι συντελεστές -μεταξύ των οποίων βρίσκουμε τη Νικόλ Κίντμαν και την Ελ Φάνινγκ- αποτέλεσαν την πιο πολύχρωμη παρέα στο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ:
#Cannes2017: team #HowToTalkToGirlsAtParties at the #Cannes70 premiere. #NicoleKidman #ElleFanning #CannesFilm #JohnCameronMitchell pic.twitter.com/i6xFW8lXsI
— salil sand (@isalilsand) May 21, 2017