ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Κάννες 2017, Ημέρα 3η: Το Netflix στο προσκήνιο με το Okja

Η πρώτη συμμετοχή του Netflix στο διαγωνιστικό πρόγραμμα, το Okja του Μπονγκ Τζουν-Χο προβλήθηκε την Παρασκευή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών εν μέσω τεχνικών προβλημάτων και αποδοκιμασιών. Είναι η μάχη των purists εναντίον των μεταρρυθμιστών: οι πρώτοι επιθυμούν ταινίες που προβάλλονται μόνο σε κινηματογραφική αίθουσα, ενώ οι δεύτεροι θεωρούν ότι το μέλλον βρίσκεται και στο οικιακό σινεμά -ακόμα και αν αυτό ορίζεται μέσω ψηφιακών συνδρομητικών υπηρεσιών. Η αλήθεια βρίσκεται μάλλον κάπου στη μέση, αλλά χτες οι δύο πλευρές είχαν την ευκαιρία να συγκρουστούν, όταν στη δημοσιογραφική προβολή του Okja εμφανίστηκε το logo του Netflix. Αποδοκιμασίες ακούστηκαν και λίγο αργότερα η προβολή διακόπηκε, καθώς η ταινία είχε αρχίσει να προβάλλεται σε λάθος ratio. Αυτό έκανε έξαλλους ορισμένους θεατές. Το πρόβλημα λύθηκε, το Φεστιβάλ ζήτησε συγγνώμη λέγοντας ότι για το πρόβλημα ευθυνόταν αποκλειστικά το ίδιο, η ταινία ξεκίνησε ξανά στο σωστό ratio, και μαζί με τις αποδοκιμασίες ήρθαν και τα χειροκροτήματα στο logo του Netflix.

Φαίνεται, όμως, ότι η ίδια η ταινία κέρδισε αρκετούς δύσπιστους. Ο κριτικός του Guardian, Πήτερ Μπράντσοου, χάρισε στην ταινία πέντε αστεράκια και έγραψε ότι «ο σκηνοθέτης του Snowpiercer Μπονγκ Τζουν-χο παρέδωσε μια φανταστική ταινία που συγκρίνεται με τον ET ή το (έργο του) Ρόαλντ Νταλ σε αυτή την ιστορία για ένα 13χρονο κορίτσι και το τεράστιο κατοικίδιό της». Το Collider έγραψε: «Θα ερωτευτείτε ένα CGI σούπερ γουρούνι στο κινηματογραφικό θαύμα του Μπονγκ Τζουν-Χο» Λιγότερο εντυπωσιασμένος ο κριτικός της Telegraph που είπε ότι η ταινία «είναι περισσότερο ένα παιδικό γεύμα για ενηλίκους, παρά ενήλικο γεύμα για παιδιά» (και της έδωσε 3 αστεράκια). Ο Λουκάς Κατσίκας έγραψε ότι «η συμπαθής περιπέτεια φαντασίας του Μπονγκ Τζουν Χο ανακυκλώνει ιδέες που έχουν χρησιμοποιηθεί κινηματογραφικά στο παρελθόν με καλύτερο τρόπο».

 


Το Deadline αναφέρει ότι η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο κόκκινο χαλί αποσπώντας πολύ θετικές αντιδράσεις (και φυσικά χωρίς γιουχάισμα). Νωρίτερα, ο σκηνοθέτης έσπευσε να υπερασπιστεί την ψηφιακή πλατφόρμα, λέγοντας ότι του προσέφερε «απόλυτη ελευθερία», ενώ η Τίλντα Σουίντον -σχολιάζοντας τις δηλώσεις του Αλμοδόβαρ ότι οι ταινίες πρέπει να προβάλλονται σε μεγάλη οθόνη, είπε: «Η αλήθεια είναι ότι δεν ήρθαμε εδώ για τα βραβεία, ήρθαμε για να δείξουμε αυτή την ταινία. Και είναι αλήθεια ότι είναι εξαιρετικό προνόμιο το να δείχνουμε αυτή την ταινία σε αυτή την οθόνη. Πιστεύω ότι έχει ξεκινήσει μια τεράστια και πραγματικά ενδιαφέρουσα συζήτηση. Αλλά πιστεύω ότι υπάρχει χώρος για όλους».

 

Την Παρασκευή προβλήθηκε και το The Square του Ρούμπεν Έστλουντ (Force Majeure), μια σάτιρα για τη σύγχρονη τέχνη που δίχασε απολύτως τους κριτικούς -κάτι που φαίνεται και από τον πίνακα με κριτικούς της Γαλλίας. Ορισμένοι χαρακτήρισαν την ταινία ως «την καλύτερη μέχρι στιγμής στις Κάννες», ένα αντίστοιχο του περσινού Τόνι Έρντμαν, ενώ άλλοι έσπευσαν να την απορρίψουν.

the-square00003

To The Square έχει ως κεντρικό χαρακτήρα τον ιδιοκτήτη μιας γκαλερί τέχνης, του οποίου η ζωή πηγαίνει κατά διαβόλου όταν του κλέβουν το τηλέφωνό του.

square0001

 

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *