Γιατί η Κρίστεν Στούαρτ είναι το μοντέρνο πρόσωπο του Χόλιγουντ
Σε μεγάλο βαθμό, η Κρίστεν Στούαρτ αποτελεί το σύγχρονο Χόλιγουντ: συνδυάζει μια εξωγήινη ομορφιά, ευθύτητα λόγων και πράξεων, καμία απολύτως μεταμέλεια και αδιαφορία απέναντι στο τι λένε ή τι γράφουν οι άλλοι για εκείνη, θάρρος στις ερμηνείες της και αδιαμφισβήτητο ταλέντο.
Η πορεία αυτή δεν ήταν πάντα προδιαγεγραμμένη. Η Στούαρτ είναι λεγόμενο child-actor, δηλαδή παιδί-ηθοποιός. Ξεκίνησε γύρω στα 10 της να εμφανίζεται σε ταινίες και την είδαμε να παίζει την κόρη της Τζόντι Φόστερ στο Panic Room του Ντέιβιντ Φίντσερ. Γνωστή έγινε, βέβαια, για τον ρόλο της στο Twilight και για την ερωτική της σχέση με τον Ρόμπερτ Πάτινσον (η οποία πέρασε από 40 κύματα, μεταξύ των οποίων και η αποκάλυψη ενός σύντομου affair με τον παντρεμένο σκηνοθέτη της Χιονάτης και του Κυνηγού).
Η Κρίστεν Στούαρτ θα μπορούσε να είχε μείνει εκεί. Σε αδιάφορους χολιγουντιανούς ρόλους κορασίδων ή σε μεγάλα μπλοκμπάστερ. Αντίθετα, όμως, από μία Τζένιφερ Λόρενς επέλεξε η κινηματογραφική της ωρίμανση να έρθει όχι μέσω Χολιγουντιανού συστήματος, αλλά μέσω… Ευρώπης.
Σε ηλικία μόλις 27 ετών, η Στούαρτ είναι μία από τις αναγνωρισμένες ηθοποιούς της γενιάς της, δεν φοβάται να αποκαλύψει ότι είναι bisexual, γεγονός που για πολλούς ήταν μια δυναμική πολιτική «δήλωση», από αυτές που το λευκό και ανδροκρατούμενο Χόλιγουντ έχει ανάγκη. Η Στούαρτ είναι μία από τις πιο διάσημες ηθοποιούς που δηλώνει ανοιχτά τη σεξουαλικότητά της, χωρίς να φοβάται ότι αυτό θα περιορίσει τις προσφορές που δέχεται.
Δεν έχει να φοβάται τίποτα. To Χόλιγουντ την αποδέχεται (τουλάχιστον σκηνοθέτες όπως ο Ανγκ Λι ή ο Γούντι Άλεν), η Chanel αφήνει κλασικές αγαπημένες και τη ζητά να διαφημίσει τη νέα της τσάντα, ενώ το ανεξάρτητο σινεμά δείχνει να την αγαπά (έπαιξε στο Certain Women της Κέλι Ράιχαρντ), ενώ η Ευρώπη τη λατρεύει (τα Σεζάρ τη βράβευσαν με βραβείο Β Ρόλου για το Clouds of Sils Maria), ενώ ο Ολιβιέ Ασάγιας συνεργάστηκε ξανά μαζί της στο Personal Shopper.
Εκεί η Στούαρτ αποδεικνύει ότι είναι μοντέρνα όχι μόνο ως πρόσωπο αλλά και ως ερμηνεία. Στο Personal Shopper θα τη δεις να διακόπτει το λόγο της για να βήξει ή θα κάνει κάποιο λάθος στα λόγια της. Είναι λιγότερο στημένη, λιγότερο καλογυαλισμένη, περισσότερο επαναστάστρια.
Και γι’ αυτό ήρθε για να μείνει.