ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

Η ΚΟΥΖΙΝΑ (LA COCINA)

Στην Τάιμς Σκουέαρ και στην καρδιά του Μανχάταν, η κουζίνα ενός πολυσύχναστου εστιατορίου β’ κατηγορίας γίνεται πραγματικά πεδίο μάχης και επιβίωσης, με κεντρικό ήρωα τον Πέδρο και την Τζούλια. Ο Πέδρο όπως και πολλοί άλλοι εργαζόμενοι είναι μετανάστες χωρίς επίσημα χαρτιά που προσπαθούν να πάρουν το πολυπόθητο χαρτί διαμονής ενώ η Τζούλια είναι έγκυος στο παιδί του. Όσο η ημέρα ξεκινάει και οι παραγγελίες παίρνουν φωτιά, τόσο η κουζίνα μετατρέπεται σε ένα συγκρουσιακό παιχνίδι που σύντομα θα εκτροχιαστεί.

Επίσημη συμμετοχή της ταινίας στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου και σε σκηνοθεσία του Μεξικάνου Αλόνσο Ρουιζπαλάσιος, η ΚΟΥΖΙΝΑ ξαφνιάζει ευχάριστα από το πρώτο πεντάλεπτο της, αρχικά με την εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Χουάν Πάμπλο Ραμίρεζ (που μόνο στη σκηνή του ψυγείου γίνεται μπλε), το voice over που συστήνει που βρισκόμαστε, και με την είσοδο μιας νεαρής μετανάστριας Μεξικάνας που ζητάει δουλειά, μεταφερόμαστε απότομα μέσα σε μία κουζίνα-μικρογραφία της κοινωνίας, με ανθρώπους και τα όνειρα τους, με συγκρούσεις, με απογοητεύσεις, τσακωμούς, αποκαλύψεις, μυστήρια, που όλα οδηγούν στην κορύφωση μίας έκρηξης.

Πολλά τα σεναριακά ευρήματα αν και η ταινία βασίζεται σε θεατρικό αλλά και σε προσωπικές εμπειρίες του ίδιου του σκηνοθέτη, που τα περισσότερα λειτουργούν (η πλημύρα, το μηχάνημα των παραγγελιών που δεν σταματάει λεπτό) και αν φρόντιζε να υπάρχει λίγο συμμάζεμα στο μοντάζ (τα 138 λεπτά είναι υπερβολή) θα μιλάγαμε για την απόλυτη ταινία καταστροφής και συναισθηματικής φόρτισης. Ο Ραούλ Μπριόνες διαθέτει ταπεραμέντο, η Ρούνι Μάρα επαναλαμβάνει το γνωστό της μοτίβο (αγέλαστη) αν και αποτελεί τον κύριο άξονα του συναισθηματικού παράγοντα της ταινίας και το φινάλε δημιουργεί την όποια φόρτιση αλλά αφήνει και την αίσθηση του ανολοκλήρωτου (ίσως και επίτηδες όπως και οι ζωές όλων των εμπλεκόμενων στην κουζίνα)

Στυλάτη και ταυτόχρονα ευαίσθητη ως ταινία, αυτή η ΚΟΥΖΙΝΑ ”μαγειρεύει” για τα καλά την ιστορία της, γοητεύει με την εμφάνιση της , καθαρίζει από μόνη της με ένα φινάλε δυναμίτη, αλλά κάνει πολύ ώρα να ψήσει (138 λεπτά) και έτσι δεν ενδείκνυται για βιαστικούς πελάτες-θεατές.

H ταινία κυκλοφορεί 21 Νοεμβρίου σε διανομή THE FILM GROUP

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *