ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

LEE

Η περίπτωση της Λι Μίλλερ που ξεκίνησε από μοντέλο, συνέχισε ως φωτογράφος αλλά η ανήσυχη φύση της την ώθησε μέχρι και στα ναζιστικά στρατόπεδα ως πολεμική ανταποκρίτρια της VOGUE, αποτυπώνοντας πρώτη από όλους την φρίκη του ολοκαυτώματος και του πολέμου, κατάφερε να φτάσει μέχρι και στο σπίτι του Χίτλερ και να βγάλει μία διάσημη φωτογραφία της, αλλά και οι θυσίες που έκανε στην προσωπική ζωή της για να κάνει αυτό που πραγματικά ήθελε.

Το LEE αποτελεί την επιστροφή της Κέιτ Γουίνσλετ στην μεγάλη οθόνη, με ρόλο που της δίνει την δυνατότητα να μεγαλουργήσει και πράγματι το κάνει. Η ταινία ανήκει ολοκληρωτικά στην ίδια και την ερμηνεία της, αφού από το πρώτο έως το τελευταίο λεπτό της ταινίας, δεν αφήνει πλάνο και συνηθοποιό της που να μην το παρασύρει στο διάβα της. Η ταινία ξεκινάει από τις ανέμελες στιγμές της με τις διανοουμενίστικες παρέες της, την ελευθερία της αλλά και τον έρωτα που έζησε, τον ερχομό του πολέμου και από εκεί και πέρα η απόφαση της να πάει στην πρώτη γραμμή για λογαριασμό της Αγγλικής VOGUE ως πολεμική ανταποκρίτρια. Η Λι όμως έφτασε ακόμα παραπέρα, φτάνοντας στα άδυτα του πολέμου, κάτι που την σημάδεψε για το υπόλοιπο της ζωής της.

Ο ρυθμός της ταινίας είναι υποδειγματικός (οσκαρούχος ο μοντέρ της ταινίας Μίκελ Νίλσεν για το SOUND OF METAL), η σεναριακή ιδέα του δημοσιογράφου που της παίρνει συνέντευξη όντας ηλικιωμένη πλέον λειτουργεί πολύ ωραία, οι δεύτεροι ρόλοι είναι αξιόλογοι με πρώτη την Αντρια Ράιζμπορο ως αρχισυντάκτρια της και έπειτα την Μαριόν Κοτιγιάρ που της δίνεται μία δυνατή σκηνή στο κατεστραμμένο Παρίσι, το δράμα κορυφώνεται σταδιακά και με την σκηνοθεσία της Έλεν Κούρας, η ταινία πετυχαίνει τον σκοπό της, που δεν είναι άλλος από το να βγάλει στην επιφάνεια το τι κατάφερε μία γυναίκα με ισχυρή θέληση που δεν φοβήθηκε σχεδόν ποτέ.

Αν και δεν αποφεύγονται διάφορες ευκολίες περί γυναικείας χειραφέτησης (ευτυχώς σε δεύτερη μοίρα) και σκηνοθετικά ολίγον άτολμο αλλά με την μουσική του Αλεξάντερ Ντεσπλά να υπογραμμίζει την ιστορία και να βαραίνει την ατμόσφαιρα όταν χρειάζεται, στην φωτογραφία ο Πάβελ Έντελμαν ο οποίος είχε βρεθεί υποψήφιος για Όσκαρ με τον ΠΙΑΝΙΣΤΑ του Ρομάν Πολάνσκι και ο οποίος ξέρει να φωτογραφίζει τον πόλεμο και την καταστροφή του, λεπτομέρεια και στα κοστούμια με τον οσκαρούχο για το ΔΟΥΚΙΣΣΑ Μάικλ Ο’Κόνορ, το LEE είναι κυρίως ένας νέος εξαιρετικός ρόλος για την Κέιτ Γουίνσλετ, που σηκώνει όλο το βάρος της ταινίας πάνω της και ταυτόχρονα συμπαρασύρει και τους πάντες, πάντα με την καλή έννοια. Το μεγάλο στοίχημα πλέον είναι αν θα βρεθεί στην πεντάδα του γυναικείου ρόλου.

Η ταινία κυκλοφορεί 19 Σεπτεμβρίου σε διανομή The Film Group

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *