ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Ο Νόμος της Νύχτας (Live by Night)

3popcorn

Ο Τζο Κάφλιν μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επιστρέφει στην Βοστώνη αποφασισμένος να μην υπακούσει ξανά σε νόμους, οι οποίοι στο μόνο που οδήγησαν κατά την διάρκεια του πολέμου είναι η αλληλοσφαγή. Εκμεταλλεύεται την ποτοαπαγόρευση που δίνει την δυνατότητα να ανθίσουν επιχειρήσεις παράνομης διακίνησης αλκοόλ και σιγά σιγά θα αναδυθεί στην κορυφή του κόσμου της νύχτας. Η διαδρομή του όμως μέχρι εκεί δεν ήταν μοναχική. Γνώρισε έρωτες, φίλους, εχθρούς και βρήκε στο δρόμο του ως εμπόδιο τoν Θεό.

unspecified4Ο Μπεν Άφλεκ επιστρέφει στο τρίπτυχο σκηνοθέτης- παραγωγός– πρωταγωνιστής μετά το οσκαρικό Argo και την ενσάρκωση του Μπάτμαν (αλλά και του πρόσφατου Λογιστή – τιμωρού). Η ιστορία του Νόμου είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Ντένις Λεχέιν (με τον οποίο ο Άφλεκ έχει ξανασυνεργαστεί στο Gone Baby Gone) και τους ρόλους αναλαμβάνει ένα πολλά υποσχόμενο καστ με τους Κρις Κούπερ, Ζόι Σαλντάνα, Κρις Μεσίνα, Ελ Φάνινγκ, Κρις Σάλιβαν, Σιένα Μίλερ και Μπρένταν Γκλίσον.

Αν κάτι έχει αποδείξει ο Μπεν Άφλεκ είναι ότι δεν φοβάται τα δαιδαλώδη σενάρια, το αντίθετο μάλιστα. Αυτή τη φορά όμως ο πήχης ανεβαίνει γιατί όχι μόνο λόγω της πολυπρόσωπης ιστορίας, αλλά λόγω της εποχής και της δράσης που πρέπει η ταινία να ανταποκριθεί.

unspecified2

Η ιστορία των ανθρώπων που κάνουν στάση στην ζωή του Τζο είναι περιπλεγμένη, όχι ότι πάντα αυτό είναι κακό αλλά να… κάποιες φορές αν το μοντάζ δεν βοηθά καταντά ένα μονότονο μπέρδεμα. Σίγουρα κάποιος δεν μπορεί να κατηγορήσει τον Άφλεκ ότι δημιούργησε ένα έργο πρόχειρο. Η αναβίωση της γκανγκστερικής Βοστόνης του ‘20 είναι πετυχημένη τουλάχιστον όσον αφορά στα σκηνικά και στα κοστούμια. Η φωτογραφία αναδεικνύει όλο το πνεύμα της εποχής και σε παρασύρει σε μια αναπόληση εκείνων των εποχών, που μπορούν μόνο μέσα από τις ταινίες να ζωντανεύουν. Η ατμόσφαιρα όμως δεν πρέπει να πετύχει μόνο σε επίπεδο χώρου αλλά και σε επίπεδο δράσης. Εδώ τα πράγματα ζορίζουν και αυτό γιατί το αποτέλεσμα δεν το λες και απόλυτα συμμετρικό. Ενώ κάποιες σκηνές καταδίωξης είναι πετυχημένες, κάποιες άλλες είναι επιτηδευμένες και σε γενικές γραμμές “χάνουν” σε ταχύτητα χωρίς να κορυφώσουν τα επίπεδα αγωνίας του θεατή.

unspecified3Ο κάθε ήρωας είναι  δομημένος σωστά στην δική του ιστορία, στα δικά του λάθη και πάθη.  Η ιστορία της Λορέτας είναι η πιο δυνατή της ταινίας και αυτό κυρίως για τις ερμηνείες της Ελ Φάνινγκ και του Κρις Κούπερ. Είναι εκείνη η ιστορία που αποδεικνύει ότι οι αμαρτίες ποτέ δεν συγχωρούνται όσο και αν αφοσιωθείς στην πίστη και στην μετάνοια. Η προτεστάντισσα Λορέτα είναι ο γκρεμός που θα οδηγηθεί η καριέρα του Τζο. Εκείνος χωρίς να μπορεί να αντιμετωπίσει τις ενοχές του, έρχεται αντιμέτωπος με την ηθική και την αίσθηση δικαίου όπου κάθε απατεώνας του δικού του βεληνεκούς θα έπρεπε να αγνοεί. Οι γυναίκες στην ζωή του Τζο είναι ένα αναμενόμενο δίπολο από την μια η πόρνη Έμμα, που ο στόχος της είναι να σαγηνεύσει και κυρίως να σώσει το τομάρι της και από την άλλη η επιτυχημένη Γκρατσιέλλα, με αίσθημα φιλανθρωπίας και προσφοράς γοητεύει με την δυναμική της παρουσία.

Ο Νόμος της Νύχτας θα κοροϊδέψει την δίψα σου για γκανγκερική ιστορία, δεν θα σε εντυπωσιάσει αλλά θα σε ικανοποιήσει.

Γιώτα Τσιορβά

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *