Προσεχώς

Looper: σκοτώνοντας τον εαυτό μου

Σε μια κοινωνία του μέλλοντος, ο Τζο (Γκόρντον-Λέβιτ) είναι ένας Looper, ένας επαγγελματίας δολοφόνος που δουλεύει για τη Μαφία. Τα θύματά του είναι πράκτορες από το μέλλον, που στέλνονται στο παρελθόν μέσω μιας χρονομηχανής – και ο Τζο φροντίζει να μη γλιτώσει κανείς. Είναι ο καλύτερος στο είδος του, η μαφία τον πληρώνει καλά, ζει μια ωραία ζωή. Όταν όμως ανακαλύπτει ότι ο επόμενος στόχος είναι ο ίδιος του ο εαυτός, ο Τζο το σκέφτεται να πατήσει τη σκανδάλη…

  • Δείτε το animated trailer

Η ομάδα επαγγελματιών δολοφόνων, Loopers, δουλεύουν για λογαριασμό μιας μεταγενέστερης μαφιόζικης οργάνωσης. Τα αφεντικά στέλνουν τους «στόχους» στο παρελθόν, και η δουλειά των Looper είναι να τους σκοτώνουν και να ξεφορτώνονται τα πτώματα. Έτσι, ο στόχος εξαφανίζεται από το μέλλον και ο Looper εξαφανίζει ένα σώμα που ουσιαστικά δεν υπάρχει.  Ένα πολύ «καθαρό» σύστημα – εκτός κι αν αφήσεις ένα θύμα να ξεφύγει…

Η ιδέα της ταινίας ήρθε στον Ράιαν Τζόνσον πριν από 10 περίπου χρόνια, την εποχή που ολοκλήρωνε την πρώτη του ταινία, το “Brick” (η ηρωίνη στην αργκό).

«Έγραψα μιάμιση σελίδα ενός κειμένου που προοριζόταν για ταινία μικρού μήκους, με τα πιο βασικά στοιχεία: η μαφία του μέλλοντος, ο επαγγελματίας δολοφόνος, ο μελλοντικός του εαυτός που ταξιδεύει στο παρελθόν, και τους δύο εαυτούς που κυνηγιούνται μεταξύ τους σε όλη την πόλη – όλα αυτά ακούγοντας τη φωνή του πρωταγωνιστή σε voice over» εξηγεί ο σκηνοθέτης Ράιαν Τζόνσον. «Η σπίθα για να το μετατρέψουμε σε ταινία μεγάλου μήκους άναψε όταν βρήκα μερικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία, που αμέσως ενσωμάτωσα στην ιστορία».

Ο Τζόνσον μοιράστηκε την ιδέα του με τον παραγωγό του Ραμ Μπέργκμαν, ο οποίος δηλώνει για τα project του Τζόνσον: «Οποιαδήποτε στιγμή ο Ράιαν σηκώσει το τηλέφωνο και πει ‘Θέλω να κάνω κάτι’, είμαι εκεί». Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν ένας κοινός γνωστός του έστειλε το σενάριο του “Brick”. «Δεν είχα διαβάσει ποτέ μου κάτι παρόμοιο», λέει ο Μπέργκμαν που έκανε την παραγωγή στην πρώτη ταινία του Τζόνσον και την είδε να κερδίζει το ειδικό βραβείο της επιτροπής στο φεστιβάλ του Sundance το 2005, καθώς και στη δεύτερη ταινία του, “Brothers Bloom”. «Η δουλειά μου είναι να τον υποστηρίζω και να τον καθοδηγώ, οποιοδήποτε κι αν είναι το όραμά του, γιατί το όραμά του είναι μοναδικό και πρωτότυπο».

 «Το γράψιμό του είναι πάντα ένα επίπεδο πάνω από οτιδήποτε άλλο διαβάζεις, και ξέραμε ότι ήμασταν τυχεροί που μπορέσαμε να κάνουμε την παραγωγή του “Looper”», εξηγεί ο Τζέιμς Στερν, παραγωγός και διευθύνων σύμβουλος της Endgame Entertainment.

«Νομίζω ότι όπως σε όλα τα θρίλερ, το συναισθηματικό στοιχείο του “Looper” το ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο και το κάνει μοναδικό. Μόλις ολοκληρώθηκε το σενάριο όλα έδεσαν πολύ γρήγορα, και με τον Τζο (Γκόρντον-Λέβιτ)  στο πρότζεκτ όλα πήραν τη σωστή πορεία», λέει ο Στερν όσον αφορά στην ταχύτατη διαδικασία της διανομής των ρόλων.

«Όλοι όσοι διάβαζαν το σενάριο ενθουσιάζονταν, κι αυτή είναι μια ευχάριστη αλλαγή, το να έχεις ευχέρεια επιλογής σε αντίθεση με άλλες ταινίες που η αναζήτηση του κατάλληλου ηθοποιού είναι εξαντλητική».

Ο Ράιαν και ο Τζο Γκόρντον-Λέβιτ γνωρίστηκαν πριν από 10 περίπου χρόνια, στην πρώτη ταινία του σκηνοθέτη. «Είναι μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες στις οποίες έχω συμμετάσχει», αναφέρει ο Τζο σχετικά με την πρώτη του εμπειρία με το σκηνοθέτη. «Αμέσως μετά τα γυρίσματα του “Brick”, ο Ράιαν άρχισε να μου λέει την ιδέα του για το “Looper”, και κατέληξε να γράφει τον πρωταγωνιστικό ρόλο για μένα. Είναι η πρώτη φορά που μου συμβαίνει κάτι τέτοιο και για έναν ηθοποιό, για τον οποίο ένας σκηνοθέτης του γράφει το ρόλο, είναι μια μεγάλη τιμή» λέει ο νεαρός ηθοποιός.

«Ήμουν μέσα στο πρότζεκτ αυτό για χρόνια», συνεχίζει ο Γκόρντον-Λέβιτ, που είχε επιπλέον χρέη εκτελεστή παραγωγού. «Πήρα κι εγώ μέρος στην προσπάθεια να στήσουμε αυτή την ταινία, και να την πραγματοποιήσουμε πείθοντας τους παραγωγούς ότι το να δώσουν στο Ράιαν μεγάλο budget για μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, ήταν εξαιρετική ιδέα».

Όταν ο Γκόρντον-Λέβιτ συμφώνησε να υποδυθεί τον Νεαρό Τζο, αυτό που χρειαζόταν ήταν να κλείσουν και τον μελλοντικό, Μεγαλύτερο Τζο. «Είχαμε μια λίστα με 3-4 ονόματα και είπαμε, ‘Λοιπόν, αν δεν κλείσουμε έναν από αυτούς τους ηθοποιούς δε θα κάνουμε την ταινία’», λέει ο Μπέργκμαν που ήταν αποφασισμένος να κλείσει έναν καλλιτέχνη που θα ενθουσίαζε και τον Τζόνσον και τον Γκόρντον-Λέβιτ.

«Ο Μπρους Γουίλις είναι τόσο καλός ηθοποιός και ήταν τέλειος για το συγκεκριμένο ρόλο». Αυτός και ο Τζο δε μοιάζουν καθόλου εμφανισιακά, αλλά με τη βοήθεια των ειδικών εφέ και το μακιγιάζ, το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από αληθοφανές.

«Τη στιγμή που ο Τζο φόρεσε το makeup, στάθηκε μπροστά στην κάμερα και άρχισε να χτίζει το χαρακτήρα του Νεαρού Τζο, ήξερα ότι όλα ήταν σωστά», λέει ο Τζόνσον σχετικά με την ικανότητα του Γκόρντον-Λέβιτ να ερμηνεύει έναν νεότερο Γουίλις. «Ενενήντα τοις εκατό της ομοιότητας οφείλεται στην ερμηνεία του, που είναι απλά καταπληκτική» λέει ο σκηνοθέτης.

Η ταινία βγαίνει στις αίθουσες στις 27 Σεπτεμβρίου.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Μια σκέψη για το “Looper: σκοτώνοντας τον εαυτό μου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *