ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Μάκβεθ

4-popcorn

MACBETH-KINGΤο διάσημο έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ παίρνει ακόμα μια φορά σάρκα και οστά στην μεγάλη οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Μάικλ Φασμπέντερ και την Μαριόν Κοτιγιάρ. Η ιστορία διαδραματίζεται στην Σκωτία τον 16ο αιώνα και αναφέρεται στην ματαιοδοξία του στρατηγού Μάκβεθ και της γυναίκας του, να κατακτήσουν τον θρόνο.

Ένα από τα γνωστότερα έργα του Σαίξπηρ- αλλά και το πιο αιματοκυλισμένο- διαχειρίζεται την απώλεια της ανθρώπινης συγκρότησης έναντι της απόκτησης του μέγιστου αξιώματος. Η Λάιδη Μάκβεθ πικραμένη από την απώλεια του παιδιού της, χειραγωγεί την επιθυμία του άντρα της να αποκτήσει με αθέμιτα μέσα, διαπράττοντας φόνο, την βασιλεία της Σκωτίας. Ο Μάκβεθ αρχικά ανήμπορος να αντισταθεί στις υποδείξεις της γυναίκας του καταλήγει με το στέμμα. Όμως, σταδιακά η επιθυμία του να κρατήσει τον τίτλο θα τον μετατρέψει σε ένα τύραννο- τέρας που δεν διστάζει να φονεύσει όποιον θεωρεί ότι θέτει σε κίνδυνο την θέση του. Η Λαίδη μένει πίσω, νιώθοντας πόνο και τύψεις για τις αδικοχαμένες ζωές.

macbeth_edit-xlarge

Marion-Cotillard-as-Lady-MacbethΟ Τζάστιν Κερζέλ (Snowtown), έχοντας στην διάθεση του δύο ηθοποιούς με πλούσιο και βραβευμένο βιογραφικό δημιουργεί ένα Μάκβεθ που αξιοποιεί όλα τα κινηματογραφικά μέσα στο έπακρο. Με ατμοσφαιρικά πλάνα άλλοτε σκοτεινά και άλλοτε με έντονα θερμά χρώματα, υποβλητική μουσική υπόκρουση και μάχες σε αργή κίνηση δημιουργεί ένα στυλιζάρισμα που ταιριάζει απόλυτα στον ηθικό κατήφορο που κινείται ο Μάκβεθ. Ο Φασμπέντερ , γι’ ακόμα μια φορά μετά το Shame, καταφέρνει να δομήσει ένα άνθρωπο σε πλήρη κατάρρευση και ψυχική αλλοτρίωση. Δίπλα του η Κοτιγιάρ, περισσότερο με την εκφραστικότητα του προσώπου της και λιγότερο με τα λόγια, ερμηνεύει μια Λαίδη όπου στέκεται δίπλα στον άνδρα της βαδίζοντας, όμως, σε αντίθετο δρόμο. Διατηρώντας την διάλεκτο του έργου, αλλά περιορίζοντας τα διαλογικά μέρη τόσο ώστε να μην κουράζουν και δίνοντας τα σημεία απλά και μόνο με εικόνες, το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει να ικανοποιεί και τον πιο δύσπιστο θεατρόφιλο, που θα θεωρούσε ιεροσυλία μια κινηματογραφική απεικόνιση.

maxresdefault

Τελικά να το δω; Μια κινηματογραφική ανάγνωση του θεατρικού έργου, με εξαιρετικές ερμηνείες και ατμοσφαιρική φωτογραφία.

Fun Trivia: Ο σκηνοθέτης και οι δύο ηθοποιοί – Κερζέλ, Φασμπέντερ και Κοτιγιάρ- συνεργάζονται ήδη ξανά για την κινηματογραφική μεταφορά του video game, Assassins Creed.

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *