Ο ΜΑΕΣΤΡΟΣ (MAESTRO)

Η πολυτάραχη προσωπική ζωή του μεγάλου μουσικοσυνθέτη και μαέστρου Λέοναρντ Μπέρνσταϊν, που μέσα σε ένα βράδυ έγινε διάσημος σε ηλικία 25 ετών όταν αντικατέστησε τον διευθυντή ορχήστρας της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης, η γνωριμία του και ο γάμος του με την Φελίσια Μονταλέγκρε και οι συγκρούσεις που δημιουργούσε μέσα στην οικογένεια του η έντονη προσωπικότητα του αλλά και οι ομοφυλοφιλικές του δραστηριότητες.
Σε σκηνοθεσία του Μπράντλεϊ Κούπερ αφού ο Στίβεν Σπίλμπεργκ έδωσε το πράσινο φως , η ζωή του εβραϊκής καταγωγής συνθέτη του West Side Story Λέοναρντ Μπέρνσταϊν, που έχει παραδώσει μουσικές για πασίγνωστα μιούζικαλ αλλά και ιστορικές ορχηστρικές συναυλίες, ο ΜΑΕΣΤΡΟΣ είναι μια ξεκάθαρη Χολυγουντιανή βιογραφία, που εστιάζει κυρίως στην προσωπική ζωή και λίγο έως καθόλου στο ΄έργο του συνθέτη. Εκεί έρχεται το ερώτημα εάν αυτό είναι ένα λάθος, η απάντηση όμως είναι οτι το σενάριο του Τζος Σίνγκερ (Όσκαρ για το Spotlight) σε συνεργασία με τον Μπράντλει Κούπερ, ξεκαθαρίζει πως κινηματογραφικό ενδιαφέρον είχε η ζωή του και οι συναναστροφές του και όχι το έργο του που ούτως ή άλλως από την πρώτη του στιγμή έγινε διάσημος με μία εντελώς στρωτή καριέρα.

Μοιρασμένο σε ασπρόμαυρο και έγχρωμο από τον εξαιρετικό διευθυντή φωτογραφίας Ματιέ Λιμπατίκ, η ταινία εστιάζει ξεκάθαρα στην φύση του Μπέρνσταϊν, στο πως αγαπούσε και τα δύο φύλα (έφτασε σε σημείο να φιλοξενεί τον εραστή του στο σπίτι με την οικογένεια του) αλλά και η μεγάλη αγάπη και σχέση ζωής με την σύζυγο του, μέχρι και την τελευταία στιγμή που τους χώρισε ο θάνατος. Σκηνοθετικά η ταινία ξεκινάει με έναν εντυπωσιακό τρόπο παρουσίασης, βάζει κατευθείαν τον θεατή στον κόσμο του συνθέτη, εντυπωσιάζει με την καλλιτεχνική διεύθυνση αλλά από την μέση και μετά παραδίνεται στην καταγραφή των καταστάσεων, στην αντίδραση της συζύγου και στο μετέπειτα τελικό δράμα ασθένειας.

Ο Μπράντλεϊ Κούπερ είναι ολόιδιος ο Μπερνστάιν (μαγικιάζ από την Οσκαρούχα για την ΒΟΜΒΑ Βίβιαν Μπέικερ) κάπου όμως βγάζει και την καθιερωμένη αλαζονεία-ρετσινιά του σκηνοθέτη, σεναριογράφου, πρωταγωνιστή που φωνάζει πως το πρότζεκτ είναι όλο δικό του, η Κάρι Μάλιγκαν στις κοινές σκηνές τους (δεν την αφήνει και ποτέ μόνη σεναριακά) του κλέβει την παράσταση και ερμηνεύει πλέον ως μεγάλη ηθοποιός (κυρίως στην μεσήλικη ζωή) με αποκορύφωμα μία σκηνή διαλόγου με το τεράστιο ego του σκηνοθέτη να επισκιάζει τα πα΄ντα, με την μορφή ενός γιγαντιαίου φουσκωτού Σνούπυ.
Ο ΜΑΕΣΤΡΟΣ είναι μία καλή ταινία, είναι καλό σινεμά, συνδυάζει καλλιτεχνικά στοιχεία με την σαπουνοπερέ κλειδαρότρυπα, το κάνει όμως επιτυχημένα. Μπορεί να μην μαθαίνουμε σχεδόν τίποτα για το έργο του Μαέστρου, μαθαίνουμε όμως τα πάντα για το πάθος του για πραγματική ζωή, για το πόσο αγαπούσε την μουσική και τους ανθρώπους δίπλα του και πως χωρίς αγάπη καμία μουσική δεν μπορεί να γραφτεί. Σε αναμονή οι υποψηφιότητες από την Ακαδημία.
Η ταινία κυκλοφορεί 7 Δεκεμβρίου σε διανομή THE FILM GRPOUP