Μαθήματα Χρυσού Φοίνικα: 1967-20o Φεστιβάλ Καννών
To 1967 στο 20ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το σινεμά της άποψης, της μόδας και της πρωτοπορίας είχε την τιμητική του. Με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Ιταλό σκηνοθέτη που μεγαλούργησε στον Ιταλικό νεορεαλισμό ακόμα και την φασιστική εποχή του Μουσολίνι, Alessandro Blasetti και με ονόματα στην επιτροπή όπως του Γάλλου σκηνοθέτη Claude Lelouch, της Shirley MacLaine και του Vincente Minnelli, το Blow-Up του Michelangelo Antonioni στέφθηκε με επιτυχία η νικήτρια ταινία κερδίζοντας τον Χρυσό Φοίνικα και αφήνοντας πίσω το Accident του Joseph Losey και το εξαιρετικό Γνώρισα και Ευτυχισμένους Τσιγγάνους του Σέρβου Aleksanadar Petrovic να κερδίζουν τα δεύτερα μεγάλα βραβεία της επιτροπής.
Στο διαγωνιστικό τμήμα της χρονιάς εκείνης ο Robert Bresson με το Mouchette καθιέρωνε το κινηματογραφικό του στυλ που εξύμνησε έπειτα ο Godard, ο Volker Sclondorff με το Mord und Tochlag (A Degree of Murder) αποτέλεσε το event του φεστιβάλ, φέρνοντας το ιδρυτικό μέλος των Rolling Stones στην Κρουαζέτ Brian Jones, ως υπεύθυνο για το soundtrack της ταινίας και ο 27χρονος τότε Francis Ford Coppola με το Τώρα που έγινες Άνδρας (You re a big boy now) ξεκίναγε την δική του Ιστορία.
Φυσικά και το ελληνικό στοιχείο έδωσε το παρών με την προβολή της κωμωδίας του Γιάννη Δαλιανίδη Οι Θαλασσιές οι Χάντρες και με την παρουσία της Ζωής Λάσκαρη στο Φεστιβάλ να δημιουργεί σκάνδαλο με την εκκεντρική και αποκαλυπτική εμφάνιση της.
Η ταινία του Antonioni Blow Up, άρχισε να καθιερώνει την Vanessa Redgrave ως μεγάλη περσόνα και ηθοποιό, έφτασε στα Oscars με υποψηφιότητες σκηνοθεσίας και σεναρίου, έδειξε την προσπάθεια του σκηνοθέτη να πιάσει το ρεύμα της εποχής και να εκμοντερνιστεί σε σχέση με παλαιότερα αριστουργήματα του (Η Νύχτα,Έκλειψη, Περιπέτεια) και φυσικά 4 χρόνια αργότερα να κάνει το αριστουργηματικό αλλά αμφιλεγόμενο Zabriskie Point πλημμυρισμένο από την μουσική των Pink Floyd.