ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

MARIA

Παρίσι 1977. Η Μαρία Κάλλας ζει απομονωμένη στο διαμέρισμα της παρέα με την οικιακή βοηθό της και τον προσωπικό της μπάτλερ. Έχει χάσει την φωνή που την έκανε διάσημη σοπράνο, έχει χάσει τον Αριστοτέλη Ωνάση αλλά και τον έλεγχο της ψυχικής της υγείας. Εθισμένη στα υπνωτικά και στα διεγερτικά, θα προσπαθήσει να ετοιμάσει-μάταια-την επάνοδο της, ενώ τα φαντάσματα του παρελθόντος την κατατρέχουν μέχρι την ύστατη στιγμή.

Σε σκηνοθεσία του Χιλιανού Πάμπλο Λαραίν (Τζάκι, Σπένσερ), το MARIA είναι άλλη μία ταινία που κινείται στο ίδιο σύμπαν που έκανε για την Τζάκι Κένεντι και την πριγκίπισσα Νταϊάνα. Δεν είναι ταινία βιογραφία, δεν είναι η ζωή της Κάλλας. Στην ταινία ο σκηνοθέτης επιχειρεί για άλλη μια φορά να ερμηνεύσει ψυχολογικά και να φωτίσει τις κρυφές πτυχές στην ψυχή των ηρωίδων του. Δεν ακολουθεί κανέναν κανόνα βιογραφίας ή κινηματογραφικού πορτρέτου, δεν ποντάρει στην αποκάλυψη της αλήθειας ή στην κινηματογράφηση σημαντικών στιγμών, των προσώπων που ασχολείται. Γι αυτό και οι ταινίες του δεν είναι βιογραφικά δράματα. Στο MARIA όμως καταφέρνει να βγάλει το δράμα, το σημαντικό, εκείνο που καθιστά στενάχωρη μεν μια ταινία αλλά όχι δυσβάσταχτη. Και εκεί έρχεται η πρωταγωνίστρια ηθοποιός της ταινίας.

Τα πάντα στην ταινία είναι η Ατζελίνα Τζολί. Όπως και στα προηγούμενα έργα του Λαραίν, και η σκηνοθεσία και τα πάντα στην ταινία κινούνται με σκοπό να αναδείξουν την ηθοποιό, τον ρόλο και το πως αυτή θα θριαμβεύσει. Το ίδιο έγινε στο ΤΖΑΚΙ με την Νάταλι Πόρτμαν, και στο SPENCER με την Κρίστεν Στιούαρτ και τις οδήγησε στα Όσκαρ. Εδώ αναδεικνύεται η Αντζελίνα Τζολί, που σαν να περίμενε τόσα χρόνια απουσίας για να επιστρέψει με τον πιο κατάλληλο ρόλο. Και φυσικά ο Λαραίν την καθοδηγεί και θριαμβεύει. Μόνο που εδώ έχουμε και το δράμα και την βαθιά συγκίνηση που απουσίαζαν από τα δύο προηγούμενα. Και αυτό κάνει το MARIA την καλύτερη ταινία του από αυτή την άτυπη τριλογία διασήμων γυναικών. Επιπλέον υπάρχουν και δύο επίσης εξαιρετικοί ρόλοι μικροί που κολυμπάνε δίπλα στην Τζολί, την Άλμπα Ρορβάχερ ως οικιακή βοηθό και τον Πιερφραντζέσκο Φαβίνο που επίσης καθοδηγούνται και συμπαρασύρονται από σκηνοθέτη και πρωταγωνίστρια πετυχαίνοντας τα μέγιστα. Εξαίσιο και το 5λεπτο της Βαλέρια Γκολίνο στον ρόλο της αδελφής της Μαρία Κάλλας.

Ρεσιτάλ ερμηνείας από την Αντζελίνα Τζολί, ένας σκηνοθέτης που πετυχαίνει να αναδείξει-ξανά-την πρωταγωνίστρια του αλλά ταυτόχρονα δράμα και συγκίνηση, το MARIA είναι η ταινία που θα ξαναφέρει την βραβευμένη με όσκαρ β’γυναικείου ρόλου Τζολί να διεκδικεί αυτή την φορά το όσκαρ για τον πρώτο ρόλο, της πριμαντόνα δηλαδή που θα έλεγε και η Κάλλας.

H ταινία κυκλοφορεί 8 Δεκεμβρίου σε διανομή CINOBO

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *